Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

\°A

I /
Language of Broadcast: Tibetan

Content: 42 hrs. of original and 126 hrs. of repeat radio
programming per week; 2 hrs. of original TV programming per
week; Internet

Distribution:

3-4 1BB SW frequencies; TV via AsiaSat3, 24-7 satellite audio
streaming, 8 hours daily satellite audio/text via TelStar 18
Radio: 6 hours of original radio daily on up to 4 SW frequencies,
also available via 24/7 satellite.

TV: VOA Kunleng is the only Tibetan language TV program in

Tibet not controlled by the Chinese Communist Party. Broadcast 2

hours weekly and replayed an additional 14 hours weekly, it is
viewed in all 3 major Tibetan regions and in the exile community
which has strong contacts with those inside Tibet.

New Media: A multimedia website, Facebook page, Twitter,
YouTube, a Tibetan blog that delivers audio and video content,
email newsletter. IPhone app waiting for approval from Apple.
Staff: 22  Budget: $3,320,000

Established: 1991 to present

») = Radio Free Asia

ER - &
Language of Broadcast:
Tibetan (in 3 major dialects of
Amdo, Kham and Utsang)

Content: 35 hrs. of original and 35
hrs. of repeat radio programming per
week; Satellite rebroadcasting; Internet

Distribution: 3- 5 IBB SW
frequencies; Satellite rebroadcasting

Radio: 5 hours of original programs
and 5 hours of repeat daily.

Video: 3 webcasts per week featuring
photos and footage from inside the
target area.

New Media: The Service currently
maintains 5 blogs; newsletters sent on
a daily basis; web and mobile sites and
Facebook, Twitter, YouTube pages.

CHINA

Staff: 36
Budget: $3,829,000
Established: 1996 to present

P ERF ORWMANTC E D A T A (Using Data from Tibetan refugees Jan.-Dec. 2010)
() =S
= @ =
(7)) z Political conditions in China'’s ] Political conditions in
) o Tibetan Autonomous Region (TAR) 8 China’s Tibetan
(%) o make it impossible to conduct any (24 Autonomous Region
c 2 research to measure RFA's or (TAR) make it impossible
() - ; . >
— VOA's audience there. Any 7 to conduct any research
'g = performance data herein are results ) to measure RFA’s or
< of a refugee survey in Nepal and (3} VOA's audience there.
not projectable to any population ; Any performance data
herein are results of a
Radio Internet refugee survey in Nepal
= and not projectable to any
VoA population
RFA
usIiB
VOA Radio &
Weekly Reach by Media (%) TV
—&— RFA Radio
VOA RFA usiB
Radio na na na
Internet na na na VOA RFA
Total na na na na na
'a. P t f d ki = 3
n— ercentage or surveyed weekly . - i
=l audience that finds broadcasts Rl Percentage of weekly audience whose = gﬁé?:,',’;‘:dpgﬁg{es from
credible (%) * k=Ml understanding of topics increased ©
;a c “A Great Deal” or “Somewhat” (%)* 3
L]
o VOA RFA = VOA RFA
O Radio na na o BOR A Radio 32 32
v @ @ 'g Current Events na na v 39 na
= U.S. Culture (VOA)
or Current Events in
Region (RFA) na na
U.S. Policies na na

Data are from a non-probability sample of
newly arrived Tibetan refugees in Nepal,

“Data are from a non-probability sample of Tibetan refugees in Nepal and cannot be use to project conducted from January-December 2010.

audience size or for trend analysis.



Tibetan Broadcasting

A UDI ENTZCE C OMPOSI TI ON™ Total Population of Tibet Province: See note™
VOA RFA VOA RFA VOA RFA
Sample Weekly Weekly Sample  Weekly  Weekly Sample  Weekly Weekly
Aud. Aud. Aud. Aud. Aud. Aud.
Sex % % % Education % % % Residence % % %
Male na na na None/Informal na na na Urban na na na
Female na na na Elementary na na na Rural na na na
Age Secondary na na na Nomadic na na na
15-29 na na na Coll./Univ. na na na Language
30-44 na na na Monastic na na na na na na na
45-59 el el ey Region of Origin *Official 2000 census data suggest 2.4 million of the 5.4
million Tibetans in the PRC live in the Tibetan Autonomous
60+ na na na Amdo na na na Region (TAR), which consists of the provinces of Amdo,
Kham na na na Khamke and Utsang.
Utsang na na na
M E D I A U S E
. Web Analytics
v Radio Internet Cell Phone v
VOA
Weekly
) Visitors 7,000
Med|a use data Media use data Media use data Media use data Weekly
is not available. is not available. is not available. is not available. Visits 20,800
RFA
Weekly
Visitors 5,900
Weekly
Visits 12,900

Analysis of refugee data -- while not necessarily representative of the home Tibetan population - suggests
that access to media -different than in the rest of China. Only 5% of Tibetan refugees, for example, reported
weekly Internet access while 49% reported having satellite TV access.

C ONTEXT

ﬁ Stability

G Political Freedom

Political Situation

Freedom House Political Freedom Index (2011):

NOT FREE (China)

Economist Intelligence Unit Instability (2010):

MODERATE RISK (China)

Thirty-five Tibetans are confirmed to have self-immolated since February 27,
2009, to protest against Chinese rule. In response, Beijing has stepped up
security in Tibetan-populated areas, ramped up “patriotic education” in schools
and monasteries, and launched concerted attacks against the Dalai Lama as the
mastermind behind the self-immolations.

Throughout the Tibetan autonomous areas of the PRC and beyond, there are
intensified jamming efforts and increased restrictions on access to foreign news
websites. In domestic media outlets, the government has increased censorship
and manipulation of the press and the internet; new interpretations of criminal
laws have been used to limit discussions deemed as passing of intelligence
injurious to the state.

According to the State Department's 2010 Human Rights Report, “The
government continued its severe cultural and religious repression of ethnic
minorities in Xinjiang Uighur Autonomous Region (XUAR) and Tibetan areas.”
A few months after the 2008 protests the preceded the Beijing Olympics,
authorities announced severe penalties for spreading and listening to ‘rumors.’
Although article 35 of the PRC constitution guarantees freedom of speech,
assembly, association and publication, such provisions are subordinated to the
“national interest.”

Key Tibetan cultural leaders including writers, artists and educators continued to
be arrested and prosecuted in 2010. Notable among these was Tragyal
(Shogdung) arrested for inciting “splittism” after the release of his book critical
of Chinese Tibetan policies. Kunchok Tsephel was sentenced to 15 years
charged with disclosing state secrets related to his literary website Chodme
‘butter lamp.

g Press Freedom

G Ease of Distribution ® Competition

Media Environment

* Freedom House Press Freedom Index (2011):
NOT FREE (China)

* Reporters Without Borders Index (2011): 136.00
(174/179) (China)

* Virtually all Chinese media sources are owned by the state. Xinhua, the
official news agency, has the status of a government ministry. Recognizing
the importance and potency of information, authorities have vigorously
pursued a policy of expansion of domestic media offerings to compete with
and, in many cases, overwhelm external sources.

» Control of information has intensified and broadened to include
electronic/new media sources as well as traditional print and broadcast
media outlets. There is increased censorship and manipulation of the press
and the Internet.

e Authorities have increased the number of Tibetan language broadcasts on
television and radio, as well as the number of Tibetan-language newspapers.

e PRC authorities in Tibet continue to spend significant amounts on radio
jamming and hindering access to satellite television. Poor reception and
jamming continue to be the biggest obstacles to audience growth in Tibet.
The vast majority of regular listeners to VOA and RFA report their broadcasts
are “not clear” or are difficult to hear.

* Authorities continue to crack down on the use of large satellite dishes, which
most easily receive foreign broadcasts, replacing them with cable access or
smaller Ku-band dishes.

* Recent research suggests that portable electronic media — including DVDs
are a key source of information for Tibetans and anecdotal evidence
suggests that recordings of VOA Tibetan television and USIB radio programs
are spread this way.



