CHINA

€& Whenever | speak at college campuses [in China],
| ask if people listen to VOA - and it turns out that
VOA is still very popular with young audiences.3)

— Geoffrey Cowan, former VOA Director, speaking during a recent private visit to China.

OMG! Meiyu, a trendy, online English teaching feature, was seen by more
than 5.5 million people in its first four months. The quirky videos produced
by Jessica Beinecke are posted on social media sites and teach popular
English expressions used by young Americans. A new Chinese language
iPhone app was launched in June, giving users the news on their mobile
devices, and enabling citizen journalists to upload tips and photos from their
phones. Chinese language TV and radio programs continue to be popular in
China despite efforts to block them.

TIBET

VOA Tibet hosted a live televised debate from Washington in March
featuring three candidates vying to become Prime Minister of the exiled
Tibetan government and broadcast live coverage of the Dalai Lama’s 76th
birthday celebration in Washington in July. Surveys of exiles and people
leaving Tibet suggest a sizeable audience for VOA TV programs.

BURMA

VOA's Burmese Service provided extensive coverage of the country’s
changing political climate in 2011 and hosted a series of programs with
Pro-Democracy leader Aung San Suu Kyi. VOA reporters were on hand
as Secretary of State Hillary Clinton made her historic visit to Burma

in December.

NORTH KOREA

VOA journalist Sungwon Baik completed a rare reporting assignment to
North Korea in September to cover the 17th International Taekwon-Do

World Championships in Pyongyang. VOA programs reach North Korea
on shortwave, medium wave and mobile sites.

JAPAN

Japan’s deadly earthquake, tsunami and nuclear disaster were covered

extensively by VOA's correspondent Steve Herman, who became one of
the most quoted international journalists to report on the story. Herman,
Left: OMG!Meiyu's host Jessica Beinecke explains a prolific and well known Twitter user, was one of the first reporters to
the term “crazy fresh” for Chinese audiences; reach the crippled Fukushima-1 reactor, capturing photographs and

VOA Korean service correspondent Sungwon providing an eyewitness description of the depopulated zone.
Baik reports from North Korea; VOA reports on

tuberculosis clinics in North Korea; VOA’s André de LATIN AMERICA

Nesnera interviews President Barack Obama
at the White House. This year El Tiempo, one of the region’s oldest and most respected news

organizations, began using VOA reports on its growing 24-hour cable TV
service in Colombia.

26



HAITI

VOA'’s Creole Service updated its lineup of programs with new segments
focused on engaging its increasingly youthful audience and examining
critical issues including the economy, health, public safety and education.
Haiti's Ambassador to the United States, marking the service’s 25th
anniversary, called the program,

€€ a model and example for many radio stations and
for journalists in Haiti.dJ

— Ambassador Louis Harold Joseph

AWARDS:

VOA reporter and videographer June Soh won a Bronze Medal at the
New York Festivals® World's Best Television and Films Awards in New
York. The TV feature profiled renowned acoustic guitar maker and musician
Wayne Henderson.

Correspondent Michael O'Sullivan won an LA Press Club National
Entertainment Award for his feature about a group of “famous jazz old
timers coming together for a recording session like it was done in the old days.”

A report by Jerome Socolovsky about the pro-democracy protests in Egypt
was honored by the Association for International Broadcasting with
a “Highly Commended” award in the category of “clearest

coverage of a single news event — radio.”

Reporter Carolyn Presutti and Videographer Michael Kornely won a
Chesapeake Associated Press Broadcasters Award for Outstanding
Specialty Reporting for a five-part series from the Mississippi Delta
region, including a story about a school that teaches young musicians
how to play the blues.

NEW LEADERSHIP

David Ensor was sworn in as the 28th Director of the Voice of
America on June 16, 201 1. Most recently, he had been serving as
Director of Communications and Public Diplomacy at the U.S. Embassy
in Kabul, Afghanistan. Before that, he was Executive Vice President

for Communications and Strategy of the Mercuria Energy Group, an
international energy trading and investment group headquartered in
Switzerland. A veteran journalist, Ensor was National Security
Correspondent at CNN from 1998 to 2006. He was a television
correspondent for ABC News from 1980 to 1998, and reported for Right: Spanish service reporter Carolina

National Public Radio from 1975 to 1980. He is a member of the Aguilar interviews Secretary of Labor Hilda
Solis; Creole service chief Ronald Cesar

interviews Ambassador Kenneth H. Merten,
VOA correspondents brought live reports
from Cairo during the Arab spring; VOA
Director David Ensor.

U.S. Council on Foreign Relations. He received a B.A. with honors in
European History from the University of California, Berkeley, in 1974.

27



\s RFE/RLs broadcasts reach more than 24 million people in 21 countries where

A the media are not free or are not fully established, including Russia, Iran,

L4 Rad|°FreeEur°pe Afghanistan, Pakistan, and the Central Asian republics. Censorship and

RadiOI.iberi'y ethnic and religious conflict continue to stifle local media across this region, and
RFE/RLs on-air, online and mobile programs provide a crucial alternative.
RFE/RL is a non-profit news organization that operates under a grant from
the BBG.

Fast Facts: Budget $92.7 million in FY 2011 | 511 employees
1,163 broadcast hours | 28 languages

ESTONIA

LATVIA

LITHUANIA === F A

—=BELARUS—

POLAND

KAZAKHSTAN MONGOLIA

7. ROMANIA

BOSNIA& "

A & "SERBIA
HERZEGOVINA-."" —
MONTENEGRO KOSOVO BULGARIA
ALBAN|A#MACEDONIA
GREECE TURKEY CHINA
SYRIA = —
LEBANON - — —AFGHANISTAN-———
ISRAEL JORDAN
= — PAKISTAN
> NEPAL
LIBYA EGYPT SAUDI — INDIA
ARABIA [

Languages \ e BANGLADESH
EASTERN/ EURASIA CENTRAL NEAR EAST/ SOUTH
CENTRAL A . ASIA NORTH AFRICA ASIA
EUROPE rmenian . _
- Avar Kazakh Arabic to-lraq Dari

anian
to Kosovo Azerbaijani Kyfgyz PaSh.to Press Not Free
Bosnian Bashkir Tajik Persian .
Sroatian Belarusian Turkmen Press Partially Free
Macedonian ccnen .
Montenegrin Circassian Not an RFE/RL Target Audience
Romanian Cr|me§n Tatar Designated by Freedom House's
to Moldova Georgian 2011 Map of Press Freedom
Serbian Russian

Tatar
Ukrainian

28



- :::::::fi

5| EENEEER N
i # i
T 1

li ““ “i ‘llllli f‘*"ﬁ'::::::s:f;

Traffic to RFE/RLs Radio Svoboda website increased by 40 percent during the
post-election protests in Russia in December 2011, as the station covered events
with live-streamed video, photo galleries, and blogs.

Demonstrators rally to protest against election fraud in Moscow, December 24, 2011. (AP Photo/Alexander Zemlianichenko)
29




30

Above: RFE/RL covers how activists, like these
Afghan students, use social media to organize; Radlio
Mashaal reports on the Pashtun homelands on the
Afghanistan-Pakistan border; Radio Farda’s Farshid
Manafi, photographed with the award presenter,
won silver medals for “Best Regularly Scheduled
Talk Program” and “Best Announcer Presentation”
from the New York Festivals® and was named
“International Radio Personality of the Year" by the
Association for International Broadcasting; Radio
Azadliq’s Vusala Alibayli moderates the award-
winning satire show “250 Seconds+".

AFGHANISTAN

RFE/RLs Radio Azadi continues to be Afghanistan’s most popular media
outlet, reaching 62 percent of the adult population with a unique blend

of call-in programs, news reporting and user-generated content. Nearly
500,000 Afghans receive Radio Azadi mobile phone news updates and
send citizen journalism reports to the station via a free subscription-based
SMS service.

k& Qver the years, local media outlets routinely
censored our news. But Radio Azadi always aired
the news as it was. It has always been the best
place to obtain objective facts.?)

— Dr. Zamai Zabuli; Chairman of the Complaints Committee of the Afghanistan Senate.

PAKISTAN

In early 2012, RFE/RLs Radio Mashaal will mark two years of broadcasting

in the tribal areas of Northwest Pakistan. With its extensive network of local

reporters, it provided unique and comprehensive coverage of the raid that
killed Osama bin Laden in May 2011 and broke the news of a Pakistani
terror group’s claim of responsibility for the December 2011 Ashura
bombing in Kabul, Afghanistan.

Correspondent Shaheen Buneri won a2 2011 Persephone Miel
Fellowship from the Pulitzer Center on Crisis Reporting, with which
he traveled to the Swat Valley to report on tensions there.

IRAN

Despite telephone and radio signal interference, website censorship, and
threats against those contacting RFE/RL, millions of Iranians continued
to turn to Radio Farda for news and information on Iran in 2011 by using
BBG-sponsored Internet censorship circumvention tools.

AZERBAIJAN

Banned from Azerbaijan’s FM airwaves in 2009, RFE/RLs Radio Azadliq
embraced the Internet as a primary delivery platform where its award-winning
satire show, “250 Seconds+" has become a hit. The service launched an
unscripted show simulcast live on Facebook, the Service's website, and
Livestream TV that is fueled by audience interactions via Facebook

and Twitter.

BELARUS

Several RFE/RL journalists were harassed, detained and fined while trying
to cover the “silent protests” against President Alyaksandr Lukashenka's
government in Belarus in June and July. During live coverage, RFE/RLs
Belarusian Service website suffered a suspected distributed denial of
service attack (‘DDoS") and later a malicious cloning of its YouTube page.



ARMENIA

In 2011, RFE/RL became one of the most popular non-profit channels
on the entire YouTube site as many of the country’s TV outlets used its
pioneering live streams and Internet video reports in their nightly newscasts.

The Yerevan Press Club recognized web editor Artur Papian with its
coveted Annual Award for his contributions to digital media development
in Armenia.

RUSSIA

The aggressive Internet strategy employed by RFE/RL’s Radio Svoboda
has increased its visibility by making use of new media tools such as
Twitter and Facebook to foster citizen journalism and to promote civil
society development. RFE/RL provided extensive coverage of the
Khimki Forest demonstrations and innovative reporting on the legal woes
of imprisoned former oligarch Mikhail Khodorkovsky. Traffic to its website
increased by 40 percent during the post-election protests in December
2011, as the station covered events with live-streamed video, photo
galleries, and blogs.

CENTRAL ASIA

RFE/RL was among the first to reveal to the outside world the
true dimensions of a massive explosion at a munitions plant in July
that the Turkmen government tried to cover up. Two months later,
RFE/RLs reporter Dovletmyrat Yazkuliyev was arrested

and jailed on dubious charges. Following intense international
pressure, Turkmen authorities pardoned him.

Other initiatives included crowd-mapping election fraud in Kazakhstan,
live-tweeting the trial of two former state media employees in Uzbekistan,
and extensively reporting on the case of two Tajik workers murdered

in Russia.

In Kyrgyzstan, RFE/RL reaches more than 30 percent of adults with
a mixture of radio, Internet and television programs.

Correspondent Janyl Chytyrbaeva received a “Highly Commended”
award in the category of “Best Investigative Radio Documentary” from the
Association for International Broadcasting for her report on women
who had been victims of rape during the ethnic violence in Kyrgyzstan in
June 2010.

RFE/RL journalist Janarbek Akaev was voted Kyrgyzstan’s best TV
presenter for the second year running, in a competition sponsored by

Kyrgyzstan's most popular newspaper.
yroy Pop pap Above: Radio Svoboda reported on the violent

crackdown that followed the disputed December
NEW LEADERSHIP 2010 presidential election in Belarus; Radio
In June 2011, the BBG appointed Steven W. Korn as President and Svoboda provided extensive coverage of the
CEO of RFE/RL. Having held a number of senior positions at CNN Khimki Forest demonstrations in Moscow; Reporter
and Turner Broadcasting System, Korn brings to his new role extensive Dovletmyrat Yazkuliyev was jailed for his reporting

on an explosion at a munitions plant in Turkmenistan
that left many buildings severely damaged; RFE/RL

President Steven W. Korn speaks at an employee
assistance to journalists in trouble. town hall meeting in Prague.

media, management, and legal experience. Korn has focused on allocating
resources toward RFE/RLSs core journalistic mission as well as providing

31



Radio and TV Marti broadcast news, information and analysis in a wide
variety of interactive programs to Cuba seven days a week by television,
satellite, shortwave and medium wave radio, as well as through flash drives
and DVDs. Combined with Martinoticias.com, they are a one-of-a kind service
that brings unbiased, objective information to the Cuban people. The Office
of Cuba Broadcasting (OCB) conducts the operations of Radio and TV Marti
from its headquarters in Miami.

Fast Facts: Budget $28.4 million in FY 2011 | 128 employees
330 broadcast hours | 1 language

USA. 1
Language The Martis
Spanish Target Audience
TE BALAMAS =— Press Not Free
Not a Radio & TV Marti
— Target Audience
= A O~ Designated by Freedom House’s
5 = ~ CUBA 2011 Map of Press Freedom
MEXICO L —— -
HAITI > pom. REP.
JAMAICA
BELIZE
GUATEMALA
HONDURAS
EL SALVADOR
NICARAGUA
COSTARICA VENEZUELA
COLOMBIA

32 PANAMA



k& El Revoltillo marks another way that Radio and TV Marti provide access to information
otherwise unavailable to the Cuban people.3) - canos Garsia-rerez, director of Radio and Tv Mart

El Revoltillo (The Scramble) is a dalily interactive broadcast that connects buyers and sellers looking to make an exchange via cash,
goods or services, a free market practice that is often curtailed by the Cuban government. (AP Photo/Alan Diaz)




Cuba has one of the most restrictive governments in the world. Cuba’s
media environment is in the bottom 10 of the Freedom of the Press Index by
Freedom House and among the 10 worst countries to be a blogger accord-
ing to the Committee to Protect Journalists. In addition, the Cuban govern-
ment jams the Martis’ radio and TV signals and restricts and censors local
access to the Internet. Cubans face threats to their personal safety

and potential imprisonment for cooperating with foreign media.

As an antidote to those restrictions, the Martis provide unparalleled

coverage of Cuba, and extensive coverage of the U.S. and the world, as well as
in-depth analysis of human rights issues. Marti has a unique relationship with
Cuban bloggers and dissidents; and in 2011, initiated outreach through the
Internet, cell phones and other new media. Already they reach over 480,000
Cubans through e-mail and text messages on a regular basis.

To discuss topics of interest to Cubans, the Martis launched Avanza Cuba
(Cuba Forward), which seeks to advance the conversation about Cuba’s
future. Topics include digital media opportunities, new technologies and a
nascent business community — the Cuban entrepreneurs or small business
owners called cuentapropistas, (on-their-owns), operating within the new
parameters set by the government. The Martis’ active use of Facebook and
Twitter are facilitating the exchange of ideas and creating a dialogue with
Cubans to help them make informed decisions.

£EA lot of people [are] calling me from the provinces
after today’s show. Incredible how many Cubans
listen to the ‘forbidden radio!3J

— Tweeted by Cuban blogger Yoani Sanchez following her participation
in the September 2011 Avanza Cuba program.

The Martis’ programming decisions have been further informed by 23
focus groups held between December 2010 and November 2011 with
recently arrived Cuban immigrants. Broadcasts cover news, sports,
entertainment, and more, with a focus on topics that are generally
distorted by the government in Havana.

TV Marti programming airs on DirecTV as well as VHF and UHF (from the
AeroMarti transmission platform) and direct-to-home satellite. Approximately
70 percent of Radio Marti’s shortwave and AM broadcasts are live programs.
Additional features as well as live and on demand streaming are available at
Martinoticias.com.

On left: Radio and TV Marti has responded to the thousands of Cubans experimenting
with entrepreneurship in the wake of last year's economic reforms in Cuba by creating
new programming Avanza Cuba and El Revoltillo (AP Photo/Javier Galeano); Karen
Cabarello and Alfredo Jacomino, hosts of Avanza Cuba; Members of dissident group
Las Damas de Blanco (The Ladies in White) march in Cuba, vowing to continue

after the death of their founder Laura Pollan. They are joined by her husband Hector
Maseda (AP Photo/Franklin Reyes); Major League Baseball pitcher Orlando
Hernandez Pedroso, also known as “El Duque,” participates in Radio Marti's

El Revoltillo (The Scramble).



Some 2011 highlights include:

= Re-designing Martinoticias.com into a polished destination site,
increasing daily traffic over 1,000 percent
between February and December 2011,

= Establishing proxy sites and Psiphon nodes
to facilitate Internet access from Cuba.

= Expanding phone call-ins with listeners in
Cuba to participate live on Radio Marti
programs including £/ Revoltillo (The Scramble),
a one-of-a kind show mixing classified
listings of products available in Cuba with
lessons in entrepreneurship and market
economy in a light-hearted format.

= Continuing coverage of human rights
abuses, particularly the struggle led by Las
Damas de Blanco (The Ladies in White) a group of women highlighting
the plight of political prisoners in Cuba.

= Increasing coverage of news events outside of Havana, aided by cell
phone audio, video and pictures.

= Radio and TV broadcasts of Major League Baseball's World Series and
delivery of thousands of DVD game recordings to Cuba.

= Rebranding the Martis with a new logo and a new graphics packages
and sets.

6€°A Fondo’ kept me informed about news events3J

— dissident Jose Daniel Ferrer Garcia, referring to a VOA-Marti program,

after his release following a long incarceration in Cuba.

The TV Marti special program Ecos de Giron (Echoes from Giron), a
documentary on the 50th anniversary of the Bay of Pigs invasion, was
nominated for a Sun Coast Regional Emmy Award, the first ever for
TV Marti.

NEW LEADERSHIP

Carlos Garcia-Pérez was appointed director in September of 2010 and

has implemented a reorganization plan designed to eliminate organizational
silos, improve channels of communications, and increase accountability
within the organization. Directors of television and new media have joined
the Martis from the private sector bringing new energy and competitive
drive. The organizational structure follows a commercial media model

with distinct radio and television divisions anchored by one central

news department.

On right: Bloggers participate in the first meeting about Twitter social networking in
Havana, Cuba (AP Photo/Javier Galeano); Re-designed website Martinoticias.com;
Yoani Sanchez, who writes the “Generation Y” blog, center, walks with her husband
Reinaldo Escobar to a meeting with former President Jimmy Carter (AP Photo/
Franklin Reyes); Radio Marti's Amado Gil during an Avanza Cuba broadcast;Office
of Cuba Broadcasting Director Carlos Garcia-Pérez.




Radio Free Asia

This year marked the 15th anniversary of Radio Free Asia (RFA), a private,
non-profit news organization, operating under a grant from the BBG.
Broadcasting daily in nine languages to listeners in Asia whose governments
restrict media, RFA delivers award-winning, reliable news and information, along

with a range of voices and opinions from within Asia, to demonstrate freedom of
expression over the airwaves and online.

Fast Facts: Budget $37.4 million in FY2011 | 267 employees
287 broadcast hours | 9 languages

KAZAKHSTAN = _ = =
MONGOLIA
UZBEKISTAN. | Re : —= =N. KOREA
TAJIKISTAN : - JAPAN
e S. KOREA
o CHINA
AFGHANISTAN
NEPAE—— — =
BHUTAN = :
PAKISTAN — =
BANGLABESH: =—— Press Not Free
INDIA = S et S
= LAGS Not a RFA Target Audience
- UYYY EE IETNAM PRILPPINES  Designated by Freedom House’s
‘CAMBODIA Map of Press Freedom
SRI LANKA BRUNEI
MALAYSIA
Languages
EAST ASIA A
ESIA

Burmese Mandarin PAPUA
Cantonese Tibetan NEW GUINEA
Khmer Uyghur EAST TIMOR
Korean Vietnamese
Lao

36

AUSTRALIA



.,lrli'np.ll.
_E|lrll LR
; ||*-‘HI i

Global opinion leaders and luminaries, including Burmese democracy activist and Nobel Peace Prize laureate Aung San Suu Kyi,
spiritual leader the Dalai Lama, and exile Uyghur community leader Rebiya Kadeer, congratulated RFA for 15 years of delivering

“free press to closed societies.”

Above: RFA's Savborey Ouk interviews a labor activist in Phnom Penh, Cambodia.

37



Through shortwave, medium wave, satellite transmissions, and the Internet,
RFA broadcasts in Mandarin, Cantonese, Uyghur, three Tibetan dialects,
Burmese, Vietnamese, Korean, Lao, and Khmer. Headquartered in
Washington, D.C., RFA has seven overseas bureaus and an extensive
network of stringers around the world. Call-in programs and multimedia
websites provide listeners and readers with a forum in which they can
freely express views and exchange ideas.

Following strict journalistic standards of objectivity, integrity, and balance,
RFA serves as a model for its target countries’ emerging journalistic
traditions. Reaching Asian listeners from all social strata and maintaining
credibility are RFA's top priorities. RFA's unique and exclusive journalism
consistently earns awards in journalism and media citations by The Wall
Street Journal, New York Times, Associated Press, Reuters, NHK, and
BBC, among numerous other domestic and international outlets.

BURMA

The Burmese Service broke a continuous string of stories related to changes
happening within Burma throughout the year, as the nominally civilian
government made unprecedented overtures to implement long-sought human
rights and free speech reforms. Notably, the service aired exclusive remarks
by the country’'s powerful censorship chief saying he would like to abolish
restrictions on the press.

CHINA

The Mandarin Service covered Beijing's dramatic upward spike of detaining
citizens, petitioners, and human rights lawyers and activists, arresting
bloggers, harassing foreign journalists, barring independent candidates

from running for local office, and implementing harsher restrictions on state-
controlled media and the Internet. These collective measures were largely
viewed as a nationwide crackdown in response to the revolutions that swept
through countries in northern Africa and the Middle East.

The Tibetan Service provided extensive coverage of tensions and events
stemming from a standoff between armed police and monks at the Tibetan
Buddhist Kirti monastery in the Chinese province of Sichuan. These included
the more than a dozen self-immolations of Buddhist monks and nuns
throughout the Tibetan regions in protest of Beijing's rule. The service also
covered the 2011 election of the Tibetan exile government, holding live
candidates’ forums and being first to interview Prime Minister Lobsang
Sangay immediately after he was declared the winner of the race.

,’ --rgrn-'l

Left: RFA reports on the heavy flooding on the streets of Mandalay in August;
RFA covered Secretary of State Clinton's meeting with Aung San Suu Kyi on her
visit to Burma in December; A young boy covers his mouth by the polluted Dong
River in China.

Right: RFA covers an independent candidate running for election in China;

RFA's Uyghur Service reported on a protest outside of the Chinese embassy in
Washington, D.C.; On Kim Jong II's birthday in February, South Korean protesters
release balloons containing leaflets and DVDs for North Koreans to receive.



The Cantonese Service presented a 10-part broadcast report and online
video series on pollution of China’s Dong River, a primary source of
drinking water for 50 million people in southern China. The service, along
with RFA Mandarin, also reported on protests and unrest in Inner Mongolia
as people demonstrated en masse against Chinese rule and the
environmental degradation of the region’s grasslands.

The Uyghur Service reported on the continuing unrest in Urumgi and
throughout China’s northwest Xinjiang Uyghur Autonomous Region, and
Beijing's targeting of ethnic Uyghurs through anti-terrorism rules and laws.
The service exclusively covered instances of China exerting pressure on
outside countries to extradite Uyghur refugees seeking asylum.

KOREA

The Korean Service covered a series of moves strongly indicating the
succession of power from North Korean dictator Kim Jong-Il to his son,
Kim Jong Un. In addition, the service reported on the North's nuclear
program, and its sword rattling with neighbor South Korea that led to an
exchange of artillery fire in August.

At the 2011 New York Festivals® broadcast awards, RFA’s Korean
Service won a Gold Medal for a piece titled, “New Year Celebrations
Thousands of Miles from Home.” The program aired in February, featuring
interviews with North Korean defectors living around the world as they
reminisced about the families, friends, and lives they left behind.

CAMBODIA

The Khmer Service provided comprehensive coverage of the UN-backed
Cambodian trial of former Khmer Rouge officials, broadcasting the
proceedings as well as interviewing rights groups representatives,
victims’ families, and ordinary citizens. The service also covered illegal
logging in the country’s rainforests and resulting protests against
deforestation and government corruption.

LAOS

The Lao Service covered the progress and delays regarding the construction
of the controversial Thai-sponsored Xayaburi Dam on the Mekong River.
The project, temporarily halted, would have severe repercussions for local
communities and economies that depend on the Mekong.

VIETNAM

The Vietnamese Service provided coverage of the ongoing disputes
between the government and Vietnamese Catholic church parishioners.
In January, the service broke the news of a U.S. embassy official being
beaten and turned away by police in an attempt to meet Vietnamese
dissident Father Nguyen Van Ly, who is under house arrest.



The Middle East Broadcasting Networks, Inc. (MBN) is the non-profit news
organization that operates Alhurra Television and Radio Sawa under a grant
from the BBG. Alhurra and Radio Sawa provide America an undistorted line
of communication with the people of the Middle East. They deliver accurate
and objective information about America, American policies and people with
a broad range of perspectives and an open exchange of ideas on issues of
importance to its audience in 21 Arabic-speaking countries.

Fast Facts: Budget $111.1 million in FY2011 | 768 employees
515 broadcast hours | 1 language

- GEORGIA
F ALBANIA
MBN Target Audience il ARMENIA
AZERB.
TURKEY .
N~} ) MALTA SYRIA ——
HWA LEBANON§: T
MOROGCO— e = ‘|_SRAEL_‘>_;_—_:_FB-EQ_:
/ —JORDAN————
ot == — KUWAIT
LIBYA BAHRAIN
= T :QATAR

AESTERN — ——SAUDPE—— —UAE.

~=SAHARA Y 4 ——- —ARABIA ~
(Occup/ed h 00 4 =
by Morocco) 4 — e

NIGER \ \ __J

———SUDAN——— —YEMEN—
CHAD ERITREA —YEMEN
DJIBOUTF
NIGERIA —
AFRICAN ——OOUTH- ETHIOPIA
REPUBLIC =~ SUBPAN— SOMALIA
- Language
=—— Press Not Free NEAR EAST/
NORTH AFRICA
Arabic

Press Partially Free

Not a MBN Target Audience

Designated by Freedom House's
2011 Map of Press Freedom

40



k€ Alhurra was distinguished for its scoops, including the stepping down of former Egyptian President
Hosni Mubarak and its live and continuous coverage of the protests through its network of
COfI’ESpUﬂdBI’ItS m the dlﬁerent Egyptlan CItIES.” — excerpted from Nermeen Sami in Alhayat (daily pan-Arab newspaper)

41



As part of breaking and in-depth coverage of the 2011 pro-democracy
protests in the Middle East, Alhurra and Radio Sawa deployed correspondents
to key locations. From the streets of Cairo, Alexandria, Tunis, Sana'a,
Benghazi, and Tripoli, its reporters recounted protestors’ aspirations for
freedom and democracy. While independent journalists were threatened
and harassed and repressive media laws often restricted rather than
protected the pursuit of the truth, Alhurra and Radio Sawa stood out

as sources of independent and reliable information.

£€Akram Khuzam, [Alhurra’s anchor] in particular,
shined during the coverage of Egypt’s events for
Alhurra. He was professional, warm and moving...3J

— Alquds Alarabi (pan-Arab newspaper), February 8, 2011

Arabic-speaking editorial staff at the Virginia headquarters integrate
reporting and current affairs productions from Baghdad, Dubai, Beirut,
Jerusalem, and Cairo; as well as correspondents throughout the U.S.
and around the world.

Alhurra and Radio Sawa present in-depth discussions that are not
addressed in the Arabic-language media, such as human rights and
freedom of speech and religion. For example, New York Festivals®
International Radio Program named Sawa Magazine a finalist
for its report on a movement using the Internet to raise awareness
about oppression of women in the Arab World.

Alhurra also provides the comprehensive coverage from the United
States drawing on correspondents at the White House, State Department,
Congress, and Pentagon.

Each day, Radio Sawa provides more than seven hours of up-to-date news
and information with an upbeat mix of mainstream Western and Arabic
popular music. Broadcast 24/7 and mostly on FM, Sawa reaches a
significant portion of the influential under-35 population in the region.

MBN saw tremendous growth in social media audience connections and
fully integrated social media into its TV and radio content. In addition, with
high-level policymaker interviews and reliable breaking news, Alhurra and
Radio Sawa are frequently cited as news sources by print and broadcast
media around the world such as Associated Press, CNN, Alhayat and others.

On left: Alhurra reports from Tahrir Square; Akram Khuzam reporting from Cairo;
Alhurra’s team of reporters, cameramen and behind-the-scenes editors and producers
worked tirelessly to coordinate reports from cities across Egypt; Alhurra Congressional
correspondent Rana Abtar takes notes before filming a standup report.



EGYPT
Despite death threats, restrictions on Internet access and other major
challenges, Alhurra broadcast exhaustive coverage of the historic year
in Egypt. At times, because of their courage and ingenuity, Alhurra
correspondents were the only Arab-language journalists to continue
broadcasting live from Cairo. According to a telephone poll, 25 percent

of Egyptian respondents in Alexandria and Cairo were watching Alhurra § - : i 2
to follow the events in January's Egyptian Revolution.

Alhurra’s coverage of the Egyptian Revolution won the People’s Choice
Award from the Association for International Broadcasting for the
best international broadcast coverage of the democratic uprisings
and the Arab Spring.

LIBYA
The Gaddafi regime severely restricted the press and Alhurra broadcasts
were jammed on the Nilesat satellite for nearly a month. In spite of these
challenges, Alhurra provided live coverage for as many as 20 hours a day
including viewer reports by phone and images sent through Facebook and
YouTube. In October, Radio Sawa started broadcasting for the first time on
FM in the city of Benghazi.

SYRIA
As with other media outlets, the Syrian regime denied Alhurra permission
for an in-country correspondent to cover protests there. To compensate,
it has drawn extensively on eyewitness accounts including YouTube, cell
phone and other videos as well as telephone interviews with demonstrators.

IRAQ
Alhurra and Radio Sawa continue to be a leading source of news in Irag
reaching nearly 12 million adults each week with in-depth local newscasts
and programming. As the U.S. announced plans to withdraw troops, both
networks broadcast exclusive footage and interviews with Iragi and Ameri-
can leaders and provided support to VOA reporters on the ground.

TUNISIA
Alhurra and Radio Sawa covered the Tunisian Revolution extensively
beginning in December 2010 and continuing through Parliamentary
elections in October. Alhurra's Eye on Democracy traveled to Tunisia to
produce a number of documentaries on the role of social media, bloggers
and Tunisian youth in the revolution.

SUDAN
Alhurra and Radio Sawa presented in-depth reporting of the South
Sudanese vote for independence as well as South Sudan'’s first hours
of independence.

UNITED STATES On right: Radio Sawa correspondent Lamia Rezgui
followed rebel troops in Libya; Protesters in Tunisia;
Alhurra reported on the role of social media in the

. . . ) o pro-democracy movement in Tunisia; Alhurra reported
interfaith dialogue and mutual respect among people of different religions. from the site of the crash of hijacked Flight 93 in

Alhurra’s 9-11 coverage included more than 50 hours of acquired and
original programming that explored religious tolerance, coexistence,

Shanksville, Pennsylvania on the 10 year anniversary
of 9-11.

43



44

Above: IBB Director Richard Lobo, Governor Perino,
Governor Meehan, Governor Ashe, Chairman Isaacson,
Governor McCue, and Governor Mulhaupt meet

with Secretary of State Clinton and staff; Chairman
Isaacson visits with staff at MBN with MBN President
Brian Conniff, BBG Board with Secretary Clinton;
Judith McHale, Under Secretary of State for Public
Diplomacy and Public Affairs and Chairman Isaacson
answer questions at the BBG Public Meeting in June.

Board 2011 Highlights

The Broadcasting Board of Governors is both the name of the independent

federal government Agency that oversees all U.S. civilian international broadcasting,
and the name of the Board that governs those broadcasts. The BBG became an
independent federal government agency on October 1, 1999. Throughout 2011,

the BBG Board has acted decisively to improve Board operations, Agency structure,
and coordination among the elements of U.S. international broadcasting.

BOARD OPERATIONS AND TRANSPARENCY

The current Board has structured operations to allow the Board to remain
strategic, well-informed, and focused. The Board established committees to
leverage the expertise of Governors and focus the Board on its strategic and
policy-oriented role, rather than operational issues.

The Board adopted the Agency's first by-laws to codify procedures for governing the
conduct of Board operations. The Board increased transparency by opening Board
meetings to the public through live webcasting, and in an unprecedented move,

it has made the information and research collected during the Strategic Review

available online at www.bbgstrategy.com. Other reports on Board activities are

available at www.bbg.gov.

AGENCY STRUCTURE

The Board reorganized the Agency’s structure to improve enterprise management.
The Agency lacked a full-time executive to implement the Board’s strategic vision
and manage day-to-day business; the Board delegated the authority to fulfill this
important responsibility to the International Broadcasting Bureau (IBB) Director.

INTEGRATION

The Board improved cooperation and collaboration among the Agency's
federal and non-federal elements. The Board reinstituted the IBB Coordinating
Committee which includes representatives from both the federal agency and
the grantees and provides input to the IBB Director to make recommendations
on long-term strategies.

The Board authorized the IBB Director to provide oversight and direction to U.S.
international broadcasting, including the authority to identify, evaluate and resolve
strategic trade-offs. In addition, the Agency revised and updated the terms and
conditions of the grant agreements between the BBG and its grantees.

BBG Board Members

The Board is composed of nine members with expertise in the fields of mass
communications, broadcast media, or international affairs. Eight members are
appointed by the President and confirmed by the Senate. The ninth, the
Secretary of State, serves ex officio.

Walter Isaacson, former Chairman, is president of the
Aspen Institute and serves as chair of the board of Teach
for America. He is the former chairman and CEO of CNN
and former editor of Time Magazine. Isaacson is the author
of Steve Jobs, Einstein: His Life and Universe and Benjamin
Franklin: An American Life, and the co-author of The Wise
Men. In the aftermath of Hurricane Katrina, he was
appointed vice-chairman of the Louisiana Recovery
Authority. Isaacson served as an ex-officio member of all board committees
including Governance, Strategy and Budget, and Communications and
Outreach. He resigned from the BBG in January 2012.



Victor H. Ashe is the longest serving mayor of Knoxville,
Tenn, and was president of the U.S. Conference of Mayors.
From 1968 until 1974, he served as a Tennessee state
representative and as a state senator from 1975 until 1984.
In 2004, Ashe was a fellow at Harvard University's JFK
Institute of Politics. He was U.S. ambassador to Poland from
June 2004 to October 2009. Ashe currently sits on the
board of the National Trust for Historic Preservation and

the American Rivers Association. Ashe serves on the BBG Governance
Committee and is Corporate Board Vice Chair of Radio Free Asia. Ashe lives

in Knoxville, Tenn.

Michael Lynton is the chairman and CEO of Sony
Pictures Entertainment. He is the former CEO of AOL
Europe and chairman and CEO of Pearson plc's Penguin
Group. Lynton is a member of the Council on Foreign
Relations and serves on the boards of the Los Angeles
County Museum of Art and the Rand Corporation. He is
proficient in French, German and Dutch. Lynton serves on
the BBG Governance Committee.

Susan McCue is president of Message Global, a
strategic advocacy firm she founded for social action
campaigns and political advocacy. She was the founding
president and CEO of The ONE Campaign to combat
extreme global poverty and was chief of staff to Senate
Majority Leader Harry Reid from 1999 to 2006. Before
that McCue held numerous senior communications
positions in government and campaigns. She is currently

vice chair of Humanity United, serves on the board of Jumo.com, and is a life
member of the Council on Foreign Relations. McCue serves as Co-Chair of
the BBG Communications and Outreach Committee and Vice Chair of the
Board of Radio Free Europe/Radio Liberty.

Michael P. Meehan is the CEO of Venn2 Communications,
LLC. After 23 years of work in the U.S. Congress, Meehan
has run several successful public relations companies,
which provide strategic communications for corporate,
foundation, trade association and issue campaign clients.
Meehan also was senior vice president at Virilion, a digital
media company, for the past three years. Meehan has
served in senior roles for U.S. Senators John Kerry,

Barbara Boxer, Maria Cantwell and former Senate Majority Leader Tom Daschle,
two presidential campaigns, two U.S. House offices and congressional
campaigns in dozens of states. At the BBG, Meehan serves as Chair of the
Board of Radio Free Asia and co-chair of BBG Global Internet Freedom
Committee and the BBG Communications and Outreach Committee. Meehan
was co-chair of the BBG Strategy and Budget Committee during the recently
completed BBG's b-year strategic review.

Radio Free Asia

2011: 15 YEARS OF BRINGING &
FREE PRESS TO CLOSED SOCIET—

Above: Governor Ashe meets the Dalai Lama at
RFA headquarters; Governor Lynton meets with
RFE/RL staff; Governor McCue attends the
Commission on Innovation; Governor Meehan
listens to a student on a trip to Africa.

45



46

Above: Governor Mulhaupt answers questions at
the RFE/RL town hall; Governor Perino awards
the David Burke Distinguished Journalism Award
to VOA'’s Creole Service; Governor Mulhaupt and
Governor Wimbush participate in RFE/RL focus
groups; Secretary Clinton appears on VOA's
Parazit.

Dennis Mulhaupt is founder and managing director of
Commonwealth Partners, Inc., which provides advisory
services to philanthropic institutions and families. He
served as executive vice president at KCET in Los
Angeles, the West Coast flagship public broadcasting
company. He has been vice president at Claremont
McKenna College; associate vice president at Stanford
University; and senior associate dean in the College of
Letters, Arts & Sciences at the University of Southern California. Mulhaupt
serves as the Chair of the BBG Governance Committee. He also serves on
the Strategy and Budget Committee and is the Chair of the Board of Radio
Free Europe/Radio Liberty.

Dana Perino is the founder of Dana Perino and
Company, a strategic communications firm and a Fox
News contributor. She is the former White House
press secretary to President George W. Bush—the first
Republican woman to hold that position. She is the
creator of Minute Mentoring, a program helping young
women entering the workforce, and a member of the
ONE Campaign’s Women'’s Advisory Board, Mother's
Day Every Day, and Pets2Vets. Perino serves as Co-Chair of the BBG
Communications and Outreach Committee.

S. Enders Wimbush is Senior Director, Foreign Policy
and Civil Society at the German Marshall Fund of the
United States. From 1987-93, he served as Director
of Radio Liberty in Munich, Germany. Wimbush has
worked for Booz Allen Hamilton, Science Applications
International Corporation, the RAND Corporation and
Runzheimer International. Earlier he directed the Society
for Central Asian Studies in Oxford, England. Wimbush is
the author or editor of seven books, including several authoritative histories
of Central Asia and the Caucasus, and many articles and policy studies.
Wimbush serves on the BBG Strategy and Budget Committee and is Chair
of the Board of the Middle East Broadcasting Networks, Inc.

Secretary of State Hillary Clinton serves as an
ex-officio member of the board. Before becoming
Secretary of State, Clinton served in the United States
Senate as the junior senator from New York, a post
she was elected to in 2000 and then re-elected in
2006. In the Senate, Clinton served on the Armed
Services Committee, the Health, Education, Labor and
Pensions Committee, the Environment and Public Works
Committee, the Budget Committee and the Select Committee on Aging. She
was also a commissioner on the Commission on Security and Cooperation in
Europe. As a former First Lady, and previously as an attorney, Clinton was an
avid advocate for human rights, democracy and civil society. The Secretary
was represented on the Board by Judith A. McHale, the Under Secretary of
State for Public Diplomacy and Public Affairs until June 2010, and then
Assistant Secretary of State for Educational and Cultural Affairs Ann Stock.



Allocation of the BBG FY 2011 Budget FINANCIAL HIGHLIGHTS

A The BBG financial statements, which are
Total: $746'9 million included here, are the seventh set of

statements prepared for the Agency.
Voice of America The independent accounting firm, Clarke
$205.1 million (27.5%) )
Leiper, PLLC, conducted our FY 2011
financial statement audit and issued an

Broadcasting Capital
Improvements
$6.9 million (.9%)

unqualified opinion on our Principal

Financial Statements.
Radio Free Europe/Radio Liberty )
$92.7 million (12.4%) Preparing these statements allows the

BBG to improve financial management

and provide accurate and reliable

: : . Office of Cuba Broadcasting ) P ) )

International Broadcasting $28.4 million (3.8%) information to Congress, the President,
Bureau (including BBG)

$265.3 million (35.5%) Radio Free Asia and the taxpayer. BBG management is

$37.4 million (5%) responsible for the integrity and objectivity
of the financial information presented

Middle East Broadcasting Networks .
$111.1 million (14.9%) in the statements.

The financial statements and financial
data presented in this report have been
prepared from the accounting records
of the BBG in conformity with generally

FINANCIAL HIGHLIGHTS

(IN THOUSANDS) 2011 2010 , M
accepted accounting principles (GAAP).

AT END OF YEAR: In addition, the standards as prescribed
by the Federal Accounting Standards

Condensed Balance Sheet Data: Advisory Board (FASAB) have

Fund Balance with U.S. $158,294 $168,719 been applied.

Accounts Receivable 2,791 6,183

Property, Plant, and Equipment 125,357 134,689

Other 6,599 2,651

TOTAL ASSETS $293,041 $312,142

Accounts Payable 38,664 10,275

Retirement and Payroll 31,121 38,639

TOTAL LIABILITIES $69,685 $48,914

Unexpended Appropriations 131,570 119,999

Cumulative Results of Operations 91,786 143,229

TOTAL NET POSITION $223,356 $263,228

TOTAL LIABILITIES

AND NET POSITION $293,041 $312,142
FOR THE YEAR:

Back Cover: Listening to election results
Total Cost 798,844 745,530 in the Democratic Republic of Congo.
Total Earned Revenue (523) (5,004) (AFP Photo/Simon Maina)
TOTAL NET COST OF OPERATIONS $798,321 $740,526

Editor: Letitia King
Designed by: Jenny Lea Ramsey



m groagcafsting
oard o
Governors 2011 Annual Report

International 330 Independence Avenue, SW | Washington, DC 20237
e Telephone: 202-203-4400 | Fax: 202-203-4961
E-mail: publicaffairs@bbg.gov | www.bbg.gov




