
lkdfa; lksdf lkdfj lkdjd 
lkdf lksdf df l;df;’a 
ds’fa’;df  ;ldskf a’;dlf 
‘d;lf’;dflkda’;dlfk;ld xcklz
xlkc:Lc;lcdlf;ldk’;dkfd’;df
lkdas’d; as’d;lkfda’s;dflk;’l
kdsafjl;akjf;lkjflkjf;lfjk;lsfk
j;lkfj;lsafkj;salkfj;lsaakjf;sl
akjfsl;jfs;ljf;alkfjs;lakfj;alfj
a;lfja;lf

Voice of America  
Radio Free Europe/Radio Liberty   
Office of Cuba Broadcasting  
Radio Free Asia  
Middle East Broadcasting Networks  
International Broadcasting Bureau 

2007 Annual Report



A Letter From the Chairman	 1

Overview	 2

Voice of America	 6

Radio Free Europe/Radio Liberty	 12

Radio Free Asia	 16

Office of Cuba Broadcasting	 20

Middle East Broadcasting Networks	 22

International Broadcasting Bureau	 26

Broadcasting Board of Governors	 28

Financial Highlights	 30

Table of Contents

On the Cover: Kurdish women listen to the radio 
as they walk to work. (AP Photo/Ibrahim Usta)



An Afghan man brings his television to be  
repaired on the outskirts of Jalalabad, east of 
Kabul. Watching television had been forbidden 
under the Taliban. (AP Photo/Rahmat Gul)



Chinese Web surfers at an Internet café  
in Yichange, Central Hubei province.  
(Imaginechina via AP Images)



Letter from the Chairman of the  
Broadcasting Board of Governors: 
 
On behalf of the Broadcasting Board of Governors (BBG), and in compliance with  
Section 305(a) of Public Law 103-236, the U.S. International Broadcasting Act of 1994,  
I am pleased to submit the BBG’s annual report for 2007.

This twelfth annual BBG report summarizes the activities of U.S. government-funded, 
nonmilitary international broadcasting, encompassing the Voice of America, Radio Free 

Europe/Radio Liberty, the Office of Cuba Broadcasting, Radio Free Asia, the Middle East Broadcasting Networks, and 
the International Broadcasting Bureau.

While freedom, overall, has progressed in the past 20 years, there still are huge expanses of the planet where gov-
ernments keep the truth from their citizens. In its annual report on press freedom, Freedom House called 2007 one 
of “global decline.” A total of 64 countries, one-third of those studied, had a press that was “not free,” and for every 
advance up Freedom House’s press freedom scale, there were two declines. Basic freedoms—including free access to 
information—are being denied by authoritarian and totalitarian regimes including those in Burma, China, Cuba, Iran, 
North Korea, Syria, Venezuela, and Zimbabwe. 

It is in these and other tough, inhospitable places where the Broadcasting Board of Governors operates—on the  
frontlines of freedom. 

Statistics, words, and images are insufficient to capture the dedication, commitment, and courage of BBG journalists 
around the world, or the challenges they face in gathering accurate and reliable news and information in countries 
in conflict or hostile to the press. In the past year, four BBG journalists have been killed, several were kidnapped, and 
many arrested. 

In a time of growing threats to democracy, it is vitally important to the interests of the United States to broadcast  
accurate, comprehensive news and information about the United States and the world to global audiences that  
often are denied free and open media. This report details how U.S. international broadcasting rose to this challenge 
in 2007.

							       Respectfully submitted,

			    				    James K. Glassman
							       Chairman, Broadcasting Board of Governors  
							       (June 2007-June 2008)

1



Overview

Broadcasting in 60 languages, the Broadcasting 
Board of Governors (BBG) expanded audiences  
in 2007 as it continued to promote freedom and  

democracy and to enhance understanding through  
multimedia communication of accurate, objective and 
balanced news, information and other programming 
about America and the world to foreign audiences.

The BBG’s success in reaching targeted audiences in  
remote or authoritarian states came as independent  
media monitors such as Freedom House called 2007 a 
“year of a notable setback for global freedom.” 

In 2007 the BBG, with a budget of about $657 million 
and 3,100 employees, expanded its worldwide weekly 
audience to a record 155 million people, a 55 percent 
increase from 2003. By the middle of 2008, BBG’s 
weekly audience reached 175 million.

BBG broadcasters—the Voice of America (VOA);  
Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL); the Office  
of Cuba Broadcasting (Radio and TV Martí); Radio Free 
Asia (RFA); and the Middle East Broadcasting Networks  
(Radio Sawa and Alhurra TV)—achieved these successes 
by utilizing an increasingly sophisticated mix of radio, 
television, and Internet, including text-messages, Pod-
casts and RSS feeds (Real Simple Syndication). 
 
The BBG’s strategic plan, available at www.bbg.gov,  
affirms objective journalism as the BBG’s core  
activity and emphasizes the importance of broadcasts  
in a world where extremism and authoritarianism  
 

militate daily against freedom and democracy. BBG 
broadcasters strive to:

l	 Broadcast quality programming as a trusted source  
of news;

l	 Reach mass audiences, where possible, to achieve 
strategic aims;

l	 Serve as an example of a free and professional press;

l	 Focus on nations key to the struggle against  
extremism and where freedom and democracy  
are threatened;

l	 Communicate what America stands for, its policies, 
values and culture;

l	 Foster respect for human rights;

l	 Strengthen civil society, rule of law;

l	 Stem religious and ethnic intolerance; and

l	 Combat hate media.

To track the effectiveness of broadcasts and drive  
continuous improvements, the BBG expanded market 
and audience research and made numerous techno- 
logical improvements during 2007.

Independent auditors gave the BBG an unqualified 
“clean” opinion for the fourth year in a row, reflecting 
the Agency’s strong management and performance stan-
dards. Further details on the Agency’s budget, strategic 
plan and programming can be found on page 30 of this 
report and at www.bbg.gov.

2

U.S. International Broadcasting More Important Than Ever  
In Delivering News and Information



President George W. Bush and Secretary of State  
Condoleezza Rice meet in the Oval Office in December 
with BBG Chairman James K. Glassman (third from right) 
and the directors (left to right) of OCB, RFE/RL, VOA, RFA 
and MBN, along with the MBN News Director.

3



LEFT: Czech President Vaclav Klaus (right) meets in June at Prague 
Castle with BBG Governors (left to right): D. Jeffrey Hirschberg, Karen 
Hughes, Mark McKinnon, Steven J. Simmons, Edward E. Kaufman  
(hidden), Joaquin F. Blaya, Blanquita Walsh Cullum, James K. Glass-
man, along with RFE/RL Chief of Staff Elizabeth Portale and RFE/RL 
President Jeffrey Gedmin; RIGHT: BBG Chairman James K. Glassman 
appears on VOA’s Persian daily call-in show Roundtable with You.

4

BBG Global Audience
(BBG unduplicated weekly audience in millions)

100
130 140 140

155
175

2003 2004 2005 2006 2007 20082002

100



BBG Broadcasting Languages

Africa
Afan Oromo

Amharic
English to Africa*
French to Africa

Hausa
Kinyarwanda

Kirundi
Ndebele

Portuguese to Africa
Shona
Somali
Swahili
Tigrigna

Central Asia
Kazakh
Kyrgyz
Tajik

Turkmen
Uzbek

South Asia
Bangla
Dari

Hindi
Pashto
Persian
Urdu

East Asia
Burmese

Cantonese
Indonesian

Khmer
Korean

Lao
Mandarin

Thai
Tibetan
Uyghur

Vietnamese
Latin America

Creole
Spanish

Near East/ 
North Africa

Arabic
Kurdish
Turkish

Eurasia
Armenian

Avar
Azerbaijani

Bashkir
Belarusian
Chechen

Circassian
Crimean Tatar

Georgian
Russian

Tatar
Ukrainian

Eastern/ 
Central Europe

Albanian
Bosnian
Croatian
Greek

Macedonian
Montenegrin
Romanian

SerbianGlobal
English

Special English*

*	 Targeted English-Language  
Programming Stream

5



Voice of America

Since its first broadcast in 
1942, the Voice of America 
(VOA) has been serving 

the long-range interests of the 
United States by providing  
accurate and objective news  
and information about the U.S. 
and the world. 

VOA is a streamlined, multi- 
media organization, adopting  
the latest technologies in news-
gathering and distribution to  

deliver programming of the highest quality in 45 lan-
guages to audiences in the medium they prefer, whether 
on radio, television, the Internet, or other new media. 

In 2007, VOA continued to attract audiences and to 
enrich programming in such strategically important 
countries as Iran, Iraq, Afghanistan, North Korea, China, 
Indonesia, and Russia. For example, VOA expanded 
news and current affairs programming to Afghanistan,  
increasing Radio Deewa broadcasts to the volatile 
Afghan-Pakistan border region, and improved its  
offerings in Indonesia with a new talk show and  
cultural programs. VOA’s weekly worldwide television 
audience increased from 10 million to 49 million  
between 2002 and 2007.

VOA has also responded rapidly to crises such as those 
in Pakistan, Kenya and Zimbabwe by increasing services 
to affected populations. VOA correspondents reported 
from dangerous and violent places throughout the year, 

facing persistent risks and harassment in covering the 
news. Tragically, Alisher Saipov, a correspondent for both 
VOA and RFE/RL, was shot and killed as he left his office 
in Osh, Kyrgyzstan in late October.

In addition to focusing on traditional broadcasting,  
VOA expanded its use of digital platforms to reach  
a new, younger demographic. Overall Web traffic  
increased by 23 percent in 2007, from 42.8 million  
to 52.6 million visits, and the research firm Newsknife 
ranked VOA’s site as the second most popular news 
source on Google News.

2007 HIGHLIGHTS
l	 In July 2007, VOA’s Persian Service was officially 

named the Persian News Network (PNN), reflect-
ing its new and expanded scope of operations. The 
new network broadcasts 24 hours a day, including 
acquired and repeated programs, to Persian speak-
ers throughout Iran. VOA’s Persian-language televi-
sion continues to rank as one of the top international 
broadcasts in Iran, and in 2007 boasted interviews 
with top American and foreign officials, prominent 
Iranian-Americans, and Iranian student leaders. In 
2007, PNN increased its daily TV broadcasts by 
adding three new hour-long programs, including 
Today’s Woman, which features influential women 
from around the world discussing a full spectrum of 
contemporary women’s issues.

l	 In October 2007, VOA expanded its broadcasts to 
North Korea from three-and-a-half to five hours daily. 
The Service also set up its Seoul News Center, which 

Employees: 1,199   l   FY 2007 Budget: $172.8 million  
Weekly Hours Broadcast: 1473   l   Languages: 45

6

Danforth Austin
VOA Director



VOA broadcast live TV coverage of the  
Dalai Lama receiving the Congressional 
Gold Medal. Tibetan broadcaster Pema 
Dorje films the crowd on the Capitol lawn.

7



CLOCKWISE FROM TOP LEFT: Helmi Johannes anchors  
Laporan VOA (VOA Report), an Indonesian show that airs daily 
on Metro TV; English-to-Africa reporter James Butty with resi-
dents of Liberia’s largest displaced persons camp; VOA’s televi-
sion programs are streamed on the Internet and many can be 
downloaded to portable devices; Reza Allahyari of VOA’s Persian 
Service with Iranian refugees on the Jordanian/Iraqi border.

8



provides a steady stream of reports for use through-
out VOA with expanded coverage of events in North 
Korea and other parts of Asia. As part of its enhanced 
programming aimed at North Korea, VOA established 
a listener hotline for people inside China, where 
hundreds of thousands of North Korean refugees are 
believed to be in hiding. A 2007 InterMedia survey of 
North Korean defectors affirmed VOA’s impact: 12.7 
percent of the defectors said they had listened to VOA 
at least once a week while still in North Korea.

l	 Broadcasting 12-hours of radio and one hour of TV 
daily in Pashto and Dari, VOA continues to rank as 
one of the top three international broadcasters in  
Afghanistan. Viewership jumped from 9 percent in 
2006 to 20 percent in 2007. VOA also expanded its 
Radio Deewa broadcasts, aimed at the more than  
40 million Pashto-speaking people living in the 
Afghanistan-Pakistan border region, to six hours daily. 
Radio Deewa’s live call-in shows attract about 300 
calls per day.

l	 Although the Pakistani government’s “state of emer-
gency” crackdown on private media in November 
2007 temporarily bumped VOA Urdu TV program-
ming off the airwaves, VOA responded by increasing 
its Urdu language radio news and information pro-
gramming from five to twelve-and-a-half hours daily. 
The Urdu Service was able to engage its network of 
stringers throughout Pakistan to interview government 
officials and Pakistani opposition figures, including 
former Prime Minister Nawaz Sharif. A VOA reporter’s 
exchange with Benazir Bhutto, hours before her 
death, was picked up and rebroadcast by numerous 
media outlets.

l	 VOA also responded to election crises and contro-
versies in Kenya, Nigeria and Zimbabwe. Following 
the presidential election breakdown in Kenya, VOA’s 
Swahili Service added a weekday radio broadcast via 

a popular FM station, as well as on shortwave and 
medium wave frequencies. In Nigeria, VOA’s Hausa 
and English to Africa Services mobilized correspon-
dents and stringers to provide comprehensive cover-
age of the controversial April presidential election. 
VOA responded to the deepening crises in Zimbabwe 
by expanding its Studio 7 news and information 
broadcasts in Shona, Ndebele, and English languages. 
Activists cited VOA’s broadcasts as a major factor in 
fostering democratic reform, given the exclusion of 
dissenting voices from state media.

l	 Massive demonstrations led by Buddhist monks and 
the ensuing crackdown by the military junta triggered 
a doubling of VOA Burmese daily radio broadcasts in 
September 2007. The Service’s stringer network inside 
Burma provided exclusive video and photos via satel-
lite and Internet. During the unrest, VOA Burmese 
was the first to air President Bush’s announcement of 
new sanctions against the Burmese military regime. 
The Service also broadcast a Burmese language trans-
lation of the exclusive VOA Central News interview 
with First Lady Laura Bush in which she pleaded with 
Burmese troops not to fire on their own people. 

l	 Amidst a continuing conflict, VOA established its  
Somali Service in February 2007, with an on-air 
promise to listeners that they would hear the voices 
of Somalis from all political persuasions and walks of 
life. What started as a 30-minute broadcast expanded 
to two hours by early December. The programs, 
rebroadcast on some of the most widely listened-to 
FM stations in Somalia and the region, have included 
interviews with transitional government President  
Abdulahi Yusuf and Prime Minister Nur Hassan  
Hussein, opposition figures, and U.S. officials.

l	 In October 2007, VOA’s Tibetan Service broadcast live 
from the Capitol the Dalai Lama’s Congressional Gold 
Medal ceremony—an event of tremendous signifi-

9



10

cance for Tibetans given that his image and voice are 
withheld from state media. Thousands of people gath-
ered to watch the VOA telecast in Tibetan communi-
ties in India and Nepal, and group viewings were  
also reported in Tibet and China. In addition, in 2007 
VOA broadcast a live TV show into Tibet—a VOA  
first—using a Web cam feed from the remote Himala-
yan region of Northern India. 

l	 As of 2007, VOA was the only international broad-
caster offering programs in the Kurdish language, 
providing four hours of daily radio programming in 
the two main Kurdish dialects, Sorani and Kurmanji. 
An InterMedia survey in September 2007 showed that 
VOA Kurdish broadcasts reach 11.7 percent of adult 
Kurds in Iraq. 

l	 In June 2007, responding to the closing of  
Venezuela’s oldest and most popular broadcaster—
RCTV—by the Chavez Government, VOA Spanish 
launched VOA Noticias (VOA News), a daily  
22-minute live television newscast aimed at  
audiences in the Andean region. The new program 
provides credible news and information in the face 
of the crackdown on free media that sparked mass 
protests in the Venezuelan capital. 

l	 Despite the Chinese government’s tightening  
control of the media, 12 television stations and  
more than 70 radio stations in China now carry  
VOA’s programming, and branded multimedia  
VOA Mandarin English teaching programs are  
widely sold throughout China. 

l	 VOA Beijing bureau chief Luis Ramirez won first 
prize in the radio category at the 11th Annual  
Human Rights Press Awards in Hong Kong. Ramirez 
was recognized for his series “China Unrest,” which  
detailed how government policies, illegal land 
seizures, and rising pollution are causing increasing 
turmoil. VOA Mandarin’s joint program with Radio 
Taiwan International, Freedom Wind, won a Golden 
Bell prize, considered among the most prestigious 
awards for radio broadcasters in Taiwan and in  
Chinese communities worldwide.

l	 In October, longtime Voice of America stringer  
and veteran journalist Peta Thornycroft received the 
International Women’s Media Foundation’s (IWMF) 
Lifetime Achievement Award for courage in reporting. 
Cited by IWMF as “one of the few remaining  
independent journalists in Zimbabwe,” Thornycroft 
has provided groundbreaking reports including  
coverage of elections, human rights abuses, and  
government repression.

l	 Expanding into new technologies, VOA in June 2007 
launched Daily Download, a personality-driven  
Web video program offering news and feature stories 
entertainment webcast, through podcasts, mobile 
phones, YouTube, and iTunes. In addition, the long-
running shortwave English program Talk to America 
was converted into a web-based chat called T2A, 
featuring prominent guests answering questions in a 
live online discussion program.



CLOCKWISE FROM TOP LEFT: Urdu Service stringer Ayaz Gul 
reports on rebuilding efforts in the region of Pakistan hit by an 
earthquake in 2005; a billboard in Kabul, Afghanistan advertises 
VOA’s TV Ashna; Yulia Tymoshenko, a leading politician in Ukraine 
(center) following her interview with Adrian Karmazyn (left) and 
Zorislav Baydyuk (right) of VOA’s Ukrainian Service; VOA Somali 
broadcaster Fadumo Ali at VOA’s Washington, D.C., headquarters.

11



Radio Free Europe/Radio Liberty

Radio Free Europe/Radio 
Liberty (RFE/RL) delivers 
radio, television, and In-

ternet content to unfree or newly 
free countries in Eastern and 
Southeastern Europe, Russia, the 
Caucasus, Central Asia, and the 
Middle East. Audiences depend 
on RFE/RL to provide objective 
news and in-depth analysis of 
events in their countries, their  
regions and the world that are 
not available from, or are under-

reported by, domestic media. RFE/RL produces more 
than 1,000 hours of programming a week from its opera-
tions center in Prague, Czech Republic, and 19 bureaus 
in its broadcast region. Its corporate headquarters are 
located in Washington, D.C. Construction continued  
on a new, state-of-the-art broadcast center in Prague, 
scheduled for completion in 2008.

2007 HIGHLIGHTS
l 	 RFE/RL’s emphasis on reporting domestic issues 

regularly draws the ire of repressive governments and 
terrorist groups. Two Radio Free Iraq correspondents, 
Khamail Khalaf and Nazar Abdulwahid Al-Radhi, 
were slain in Iraq in 2007. A third, Jumana Al-Obaidi, 
was kidnapped for nearly two weeks before being 
released. Her driver was shot and killed during the 
attack. A similar situation unfolded involving the kid-
napping and subsequent release of a correspondent 
for Radio Free Afghanistan. Prague-based Radio Farda 
correspondent Parnaz Azima was held for  

eight months against her will in Iran, where the  
government had seized her passport. RFE/RL’s  
freelance correspondent Ilgar Nasibov was jailed  
on trumped-up libel charges because of his reporting  
on corruption and human rights violations in the 
Azerbaijani exclave of Nakhichevan. 

l	 A would-be suicide bomber from western Afghanistan 
telephoned Radio Free Afghanistan’s Kabul bureau to 
thank the station for saving his life. He said he was 
offered $10,000 and given equipment to carry out a 
suicide bombing but changed his mind after listen-
ing to Radio Free Afghanistan. The man said he was 
a regular listener and had heard a series on suicide 
bombing, hearing about the victims, history, perpetra-
tors, and the considerations of Islamic law regarding 
suicide attacks.

l	 In February, Radio Farda added 30 minutes to its main 
evening news program, increasing its daily news and 
information programming to Iran to eight and a half 
hours. Radio Farda covered a host of important stories 
in 2007: the ongoing international standoff over  
Iran’s nuclear program; the Iranian government’s 
intensifying crackdown on students, women’s rights 
activists, labor leaders, and journalists; the seizure in 
March of 15 British sailors; the riots in Tehran sparked  
by gasoline rationing; and President Mahmoud  
Ahmadinejad’s controversial visit to New York.

l	T he Turkmen Service provided extensive coverage  
of the first presidential election in Turkmenistan.  
Correspondents talked to multiple candidates as well 

Employees: 497   l   FY 2007 Budget: $75.1 million  
Weekly Hours Broadcast: 1013   l   Languages: 28

Jeffrey Gedmin
RFE/RL President 

12



RFE/RL’s Radio Free Afghanistan report-
ing on displaced Afghans in Lashkar 
Gar, the capital of Helmand Province.

13



CLOCKWISE FROM TOP LEFT: RFE/RL’s Radio Free Afghanistan interviews  
Afghan President Hamid Karzai; U.S. Representatives (from left to right) Albio 
Sires (D-NJ), Mario Diaz-Balart (R-FL) and Lincoln Diaz-Balart (R-FL) take ques-
tions in an RFE/RL studio; RFE/RL Ukrainian correspondent Volodymyr Prytula 
covering a demonstration for land rights by Crimean Tatars; Georgian Parliament 
Speaker Nino Burjanadze (left) and RFE/RL Associate Director of Broadcasting 
Nenad Pejic (right) participate in a briefing at RFE/RL’s Prague headquarters.

14



as voters at polling stations around the country in 
spite of the dangers they faced.

l	T he Belarus Service used multiple media and  
audience interactivity to deliver comprehensive cov-
erage of the largest opposition rally to take place in 
2007. Dispatching four stringers to report from  
the March protest in Minsk, the service preempted  
regular programming to broadcast their live accounts. 
When asked their help in describing what was  
happening, the audience responded by sending in 
more than 200 photos of the rally. Although the  
Service’s Web site was blocked in Belarus until after 
the protests had ended, the number of visitors to the 
site tripled, and content was widely reproduced by 
other Belarusian sites.

l	 In April, the Russian Service covered live an opposi-
tion rally in Moscow that turned violent when police 
intervened and arrested more than 100 participants. 
Russian domestic media gave only limited cover-
age of these events. Former Prime Minister Mikhail 
Kasyanov was harassed while talking to a RFE/RL 
Russian Service correspondent. Within hours of the 

violent crackdown, the Service aired interviews with 
human rights advocates to assess the importance of 
the day’s events and followed up on stories of the  
arrest of several activists. 

l	 In June, RFE/RL published a widely-cited special 
report on “Iraqi Insurgent Media: The Virtual  
Network Behind the Global Message” by analysts 
Daniel Kimmage and Kathleen Ridolfo. U.S. and 
international media covered the report’s findings.  
RFE/RL also briefed U.S. and foreign officials on  
the document. 

l	 When the Georgian government declared a state  
of emergency and banned all independent media 
broadcasts in November, RFE/RL’s affiliate partners  
in Georgia were silenced. RFE/RL immediately 
responded by securing shortwave and cross-border 
medium wave frequencies to maintain news program-
ming into Georgia. In addition, RFE/RL reconfigured 
its Georgian-language Web site, implemented an 
e-mail alert system, and used mobile phone Short  
Message Service (SMS) alerts to keep its audience 
informed of breaking news.

15



Radio Free Asia

Radio Free Asia (RFA) is a 
private, non-profit news 
organization broadcasting 

daily in nine languages to listen-
ers in Asia whose governments 
restrict media. RFA broadcasts 
accurate and timely news and 
information, along with a range 
of voices and opinions from 
within Asia, to demonstrate 
freedom of expression over the 
airwaves and online.

RFA focuses on news and features of unique and  
specific relevance to its target areas. Through shortwave, 
medium wave, satellite transmissions and the Internet, 
RFA broadcasts in Mandarin, Cantonese, Uyghur,  
three dialects of Tibetan, Burmese, Vietnamese, Korean, 
Lao, and Khmer. Headquartered in Washington, D.C.,  
RFA has seven overseas bureaus and a vast network  
of stringers around the world. News reports and  
call-in programs allow listeners to express views and 
exchange ideas. 

RFA maximizes use of new and emerging technologies to 
expand its reach. Daily, major media cite and reproduce 
RFA news stories. Following strict journalistic standards 
of objectivity, integrity and balance, RFA serves as a 
model for its market countries’ emerging journalistic 
traditions. Reaching East Asian listeners from all social 
strata and maintaining credibility is RFA’s top priority.
 

2007 Highlights:
l	 Burma’s “saffron revolution” dominated news  

coverage from Southeast Asia in 2007. RFA played a 
unique and critical role in bringing both the peaceful 
uprising and the junta’s deadly crackdown to world 
attention. RFA Burmese broke news of the initial  
violence, which sparked escalating protests and led 
ultimately to a crackdown in September in which 
dozens were killed, thousands taken into custody, 
and many tortured. RFA relied on a wide network 
of sources inside Burma; many risking their lives to 
transmit images and audio. 

l	 RFA’s Tibetan Service—broadcasting in Uke, Amke, 
and Khamke—distinguished itself through its compre-
hensive, authoritative coverage of China’s relentless 
assault on Tibetan Buddhism. In October 2007,  
RFA Tibetan obtained an internal Chinese Communist 
Party memo detailing a sharply more restrictive police 
effort toward the region of Tibet. 

l	 RFA’s Uyghur Service—which targets millions  
of Muslims in China’s northwest Xinjiang Uyghur  
Autonomous Region—broadcast an exclusive series 
in 2007 on the trafficking of girls and young women 
into forced labor in coastal China. 

l	 RFA’s Cantonese Service, targeting China’s roughly  
80 million Cantonese speakers, led world media 
in covering a mass forced-abortion campaign in 
Guangxi province where authorities forced dozens of 
pregnant women to undergo abortions, some as late 
as nine months into their pregnancies. 

Employees: 254   l   FY 2007 Budget: $31.5 million  
Weekly Hours Broadcast: 266   l   Languages: 9

Libby Liu
RFA President

16



A banner displayed at a pro-government rally 
in Rangoon, Burma reads, “BBC lying, VOA 
deceiving, and RFA (Radio Free Asia) setting 
up hostilities. Beware don’t be bought by 
those slickers.” (MYANMAR OUT/AFP Photo)

17



CLOCKWISE FROM TOP LEFT:  Burmese monks march in 
Rangoon during the Saffron Revolution; the RFA Cantonese 
Service wins a bronze medal in the 2007 New York Festivals 
Radio Programming Competition; Lao Hmong children in a 
refugee camp at the Thai border; RFA President Libby Liu (left) 
appears on a Mandarin Service call-in show.

18



 l	 RFA’s Mandarin Service provided exhaustive coverage 
of the Chinese government’s crackdown on media 
and dissent in the run-up to the 2008 Beijing  
Olympics. Dissidents were harassed, detained, 
beaten, and tried, even as authorities pledged greater 
openness for the 2008 games. RFA reported on  
disputes between local governments and citizens 
over land appropriated for development, with citizens 
complaining about low compensation as officials 
pocketed resale proceeds.

l	 RFA Korean doubled its broadcasts to North Korea in 
2007, following Pyongyang’s detonation of a nuclear 
weapon. Highlights included a 10-part investiga-
tive series on the trafficking of North Korean women 
inside China; a survey of North Korean defectors’ 
challenges after fleeing their homeland; Pyongyang’s 
crackdown on South Korean TV programs and films;  
and an exposé of traffickers’ use of addictive drugs to 
sedate abducted North Korean women.

l	 RFA Vietnamese began the year with reports on  
dissident Catholic priest Nguyen Van Ly’s public  
sentencing to eight years in prison for “spreading  
propaganda.” The service continued extensive  
coverage of Hanoi’s crackdown on dissidents as well 
as Buddhists and Catholics, in what Human Rights 
Watch called “one of the worst crackdowns on 
peaceful dissidents in 20 years.”

l	 RFA Lao produced a series revealing that countless 
Lao women seeking an escape from poverty end up 
as sex workers in Laos and neighboring Thailand. 
Experts say many are children themselves and aim to 
support their impoverished families. Coverage also 
included the ongoing persecution of minority Hmong 
and Christians in Laos. 

l	 RFA Khmer produced a series on Khmer Rouge  
history ahead of the long-awaited international trial  
of the brutal regime’s aging leaders. In October, the 
U.S.-based Committee to Protect Journalists published 
a special report “Cambodia’s Battling Broadcasters:  
Radio Free Asia tackles tough stories despite threats,” 
stating: “RFA journalists have fashioned a grassroots 
style of reporting that includes on-the-ground sound 
bites from citizens and undercover reports on illegal 
activities-techniques that are rare in the rest of  
Cambodia’s news media.” 

l	 RFA’s award-winning Web site experienced rapid 
growth during 2007, fully integrating broadcast mate-
rial with multimedia content and expanding blogs 
and podcasts. Slideshows, user-generated video and 
photographic content, and multilingual message 
boards helped expand RFA’s share among younger 
users, who persist in fighting heavy online censorship 
through the use of proxy servers and other means.

19



Office of Cuba Broadcasting

The Office of Cuba Broad-
casting (OCB) oversees the 
operations of Radio and TV 

Martí from its headquarters in Mi-
ami, Florida. Radio and TV Martí 
serve as consistently reliable and 
authoritative sources of accurate, 
objective, and comprehensive 
news to the people of Cuba.

Radio Martí broadcasts news and 
a variety of features and news 
analysis programs seven days a 

week, 24 hours a day. TV Martí broadcasts 24 hours per 
day, seven days a week on Hispasat; five hours per day, 
six days a week on AeroMartí including two 30-minute 
live newscasts each day, and one hour per day, five days a 
week on DirecTV satellite.

2007 HIGHLIGHTS
l	 TV Martí further enhanced its ability to reach the Cu-

ban people by broadcasting several hours per day via 
UHF TV and DirecTV/Dish Network satellite systems. 

l 	 In February, the U.S. Interests Section sponsored an 
Internet teleconference between independent journal-
ists in Havana and media and human rights activists 
at the OCB studios in Miami, broadcast live on Radio 
Martí and later on TV Martí. 

l 	 Radio Martí covered the first Spanish-language debate 
between Democratic Presidential Candidates aired on 
the Spanish-language network Univisión. 

 

l 	 In October, Radio and TV Martí provided live cover-
age of U.S. President George W. Bush’s major address 
on U.S.–Cuba policy, during which he declared strong  
U.S. support for a transition to democracy in Cuba. 

l 	 TV Martí produced and aired Willy Chirino’s 35th 
Anniversary Live concert. It was later converted to 
a DVD and nominated for a Latin GRAMMY award 
for Best Salsa Album, the only non-studio recording 
nominated in the category. 

l 	 In September 2007, Radio Martí broke the story of a 
significant dissident protest petitioning the Ministry of 
Justice in Havana for the release of political prisoners. 
Dissident Barbara Jiménez Contreras told Radio Martí 
she got numerous calls “because they had heard the 
news on Radio Martí and wanted to join the dissidents 
in front of the Justice Ministry.” 

l 	 Radio Martí provided comprehensive coverage of the 
December human rights day protest staged by opposi-
tion leaders in Cuba to call for the release of political 
prisoners and free elections including live up to the 
minute information on arrests and protests staged on 
the island. 

l 	 Christina Sanson, Chief of Radio and Television Martí 
Programs, received the Dag Hammarskjold Security 
and Peace Award from Jackson State University in 
recognition for contributing to Jackson State and the 
Mississippi Consortium for International Develop-
ment’s efforts to promote leadership and enterprise 
development in Cuba.

Employees: 159   l   FY 2007 Budget: $33.9 million  
Weekly Hours Broadcast: 330   l   Languages: Spanish

Pedro Roig
OCB Director

20



CLOCKWISE FROM TOP LEFT: A boy in Havana, Cuba, watches 
TV Martí’s Nuestra America (photo courtesy of Miscellaneous de 
Cuba); Senator John McCain with TV Martí reporter Alvaro Alba, 
producer Tomas Regalado looks on; Radio and TV Martí reporter 
Damaso Rodriguez in studio with actor Andy Garcia; (left to 
right) Margarita Rojo, Vicky Ruiz and Michelle Sague during a 
taping of Radio Martí’s daily program Con Voz Propia.

21



Middle East Broadcasting Networks

The Middle East Broad- 
casting Networks, Inc. 
(MBN) is a non-profit 

grantee of the Broadcasting 
Board of Governors that  
operates Alhurra Television  
and Radio Sawa. MBN is a multi-
media organization that enables 
the U.S. to communicate to the 
Middle East via television, radio 
and the Internet. 

Alhurra Television broadcasts 
objective and accurate Arabic-language news and 
information to 22 countries throughout the Middle East 
on the Nilesat and Arabsat satellite systems. In addition 
to reporting on world events, Alhurra provides context 
and analysis to give viewers a broader understanding of 
the events impacting the region. The network broadcasts 
discussion programs that examine political and social  
issues of interest to the audience. Through correspon-
dents at the State Department, White House, Congress 
and Pentagon; as well as guests from American think 
tanks and U.S. officials, Alhurra provides a comprehen-
sive view of U.S. foreign policy. 

MBN also broadcasts a channel specifically for Iraq. 
Alhurra-Iraq is available via satellite, as well as via  
terrestrial transmitters in Baghdad, Mosul, Tikrit, and 
Basra. Alhurra-Iraq’s news and current affairs programs 
concentrate on issues facing Iraqi viewers as they move 
into a new era, rebuilding their country. 

In 2006, MBN launched a new channel on the Hotbird 
satellite system, Alhurra Europe, which brings the best 
programming from Alhurra and Alhurra Iraq to Arabic 
speakers in Europe.

Radio Sawa broadcasts more than seven hours of  
news and information each day, reaching a significant 
portion of the influential under-30 population of the 
Middle East. Broadcasting 24/7, mostly on FM, Radio 
Sawa provides its audience with reliable and objective 
up-to-date news, interesting information and an upbeat 
blend of mainstream Western and Arabic popular music. 

2007 HIGHLIGHTS
l	 Radio Sawa’s all news Web site, www.RadioSawa.com, 

was awarded the prestigious Silver Award at the third 
annual UAE Web Awards in the category of media 
and the press. The site provides the most up-to-date 
news and information, as well as Radio Sawa’s live 
audio streams. 

l	 Independent research firms such as ACNielsen show 
that Alhurra is reaching 26 million viewers throughout 
the Middle East. In Iraq, where Alhurra has a dedi-
cated channel, an equal or larger number of people 
are tuning into Alhurra than Al-Jazeera.

 
l	 Alhurra and Radio Sawa had extensive coverage  

of elections throughout the Middle East, including 
elections in Mauritania and Jordan. Comprehensive 
coverage included 19 hours of live continuous news 
during the September Moroccan parliamentary  
 

Employees: 356   l   FY 2007 Budget: $93.2 million  
Weekly Hours Broadcast: 672   l   Language: Arabic

Brian Conniff
MBN President

22



On the set of Gulf Talks, Alhurra’s 
weekly talk show that examines the 
most important political and social 
issues facing the Gulf region.

23



CLOCKWISE FROM TOP LEFT: BBG Chairman James K. Glassman, 
with Governors Edward E. Kaufman (left) and Blanquita Walsh  
Cullum (right), addresses the Alhurra staff during a BBG meeting at the 
network; one of the many Alhurra correspondents in Iraq interviews a 
member of the U.S. Armed Forces; panelists on Alhurra’s weekly  
discussion program, All Directions, discuss U.S. policies and their 
impact in the Middle East; Alhurra’s state-of-the-art control room.

24



elections, the second parliamentary elections under 
King Mohammed.

l	 Alhurra launched a one-hour weekly magazine pro-
gram, Women’s Views, bringing together four lively, 
engaging women to discuss social and political issues 
that are largely regarded as sensitive in the region. 

l	 As part of its mission to explain American policy, 
Alhurra interviewed numerous newsmakers including 
President George W. Bush, Secretary of State  
Condoleezza Rice, and Secretary of Defense Robert 
Gates on U.S. policy towards the Middle East.

l	 In November, Alhurra television and Radio Sawa  
provided comprehensive coverage of the U.S.- 
arranged Middle East peace conference in Annapolis, 
Maryland, to millions of viewers and listeners.

l	 Alhurra gave viewers a look at a terrorist attack inside 
the Iraqi Parliament in April. Alhurra reporters were 
filming when a bomb was detonated in the building; 
they kept their cameras rolling to document the  
chaotic and destructive scene. 

l	 In addition to AM transmitters throughout Sudan, 
Radio Sawa can now be heard on FM in Khartoum. 

l	 Alhurra broadcast a Town Hall Meeting from George 
Washington University with representatives of the 
Palestinian-American community to discuss the  
Palestinian political situation and the debate over 
power between Fatah and Hamas.

l	 Alhurra launched a talk show, Gulf Talks. The program 
addresses topics such as politics, culture, education, 
and social issues facing the Gulf on a weekly basis.

25



International Broadcasting Bureau

The International Broadcasting Bureau (IBB)  
provides personnel, equal employment oppor- 
tunity, procurement, security, information  

technology, public affairs, administrative, research,  
and program evaluation services. It also provides  
marketing and program placement and transmission 
services for BBG broadcast organizations, managing a 
global network of transmitting sites and an extensive 
system of leased satellite and fiber optic circuits, along 
with a rapidly growing Internet delivery system. The IBB 
Office of Policy produces U.S. government editorials 
broadcast daily on VOA.

2007 HIGHLIGHTS
l	 IBB directed the ongoing effort to circumvent Inter-

net censorship of Agency broadcasters’ news sites by 
authoritarian countries, using proxy servers, mirror 
sites and other techniques, including expanding the 
distribution of VOA, RFE/RL, and RFA electronic news 
updates for China and Iran.

l	 IBB continued to shift its investments in transmission 
assets from shortwave to the more popular media of 
AM, FM, television, and the Internet. 

l	 IBB made major technical and infrastructure  
enhancements to VOA-TV production capabilities  
in Washington.

l	 A new, high-power leased medium wave transmitting  
service from the United Arab Emirates significantly 
improved VOA radio transmissions to Pakistan. 

l	 IBB diversified support for new media transmissions, 
adding podcasts, webchats, and blogs for VOA.

l	 Programming of the newly-launched VOA Somali 
Service was placed with three broadcasters— 
Radio HornAfrik in Mogadishu, Radio Daljir  
in Puntland, and Frontier FM in northeast Kenya. 

l	 Program placements were negotiated with two  
FM affiliates in Dhaka, Bangladesh, which will  
help VOA attract more of the nation’s large  
youth audience.

l	 In November 2007, BBG Chairman James  
Glassman dedicated transmitting facilities in Kuwait 
as the George A. Moore, Jr. Transmitting Station, in 
memory of the late IBB Acting Deputy Director.

l	 IBB continued to assist in reshaping and increasing  
the agility of the workforce. Broadcast training was  
tailored to support television and Internet initiatives.  

l	T he Office of Contracts processed more than  
3,651 actions to award approximately $148 million  
in contracts, purchase orders, grants, leases and  
assistance agreements.

l	 IBB research oversaw approximately 140 separate  
research projects, including surveys, focus groups, 
and monitoring panels around the world on behalf  
of VOA, OCB, and MBN to help develop and  
improve programming and contribute to management 
decisions on a broad array of strategic issues.

Employees: 707   l   FY 2007 Budget: 250.9 million (includes IBB and BBG)  

26



IBB technicians maintain transmission 
facilities worldwide, including this  
satellite dish antenna in the Philippines.

27



The BBG is a bipartisan board 
comprised of nine members: eight 
are appointed by the President and 
confirmed by the U.S. Senate, and 
the ninth is the Secretary of State, 
who serves ex officio.

James K. Glassman is Under  
Secretary of State for Public Diplo-
macy and Public Affairs. He served 
as BBG Chairman from June 2007 
until June 2008. Prior to his appoint-
ment, Glassman was a senior fellow 
at the American Enterprise Institute 
and editor-in-chief of The American, 

AEI’s bimonthly magazine. Glassman  
is the former president of The  
Atlantic Monthly Co., publisher of 
The New Republic, Executive Vice 
President of U.S. News & World 
Report, editor-in-chief and co-owner 
of Roll Call, host of Capital Gang 
Sunday and Washington Post  
columnist. Glassman served on the 
Congressionally-mandated Advisory 
Group on Public Diplomacy for the 
Arab and Muslim World.

Joaquin F. Blaya is chairman of  
Blaya Media Inc. Since emigrating 

to the U.S. from Chile, where he 
worked in marketing and media,  
he has held a number of senior 
management positions with media 
companies. He served as chairman 
of Radio Unica, a Spanish-language 
radio network, and as CEO of the 
Telemundo Group, Inc., the nation’s 
second-largest Spanish-language 
television network. He also served as 
president of Univision Holdings, Inc., 
the nation’s largest Spanish-language 
media company. He is on the Boards 
of Trustees of the University of Miami 
and the Smithsonian Institution. 

Broadcasting Board of Governors

28



Blanquita Walsh Cullum is 
founder and president of the Young 
American Broadcasters, a nonprofit 
dedicated to cultivating the next 
generation of journalists. Cullum is 
chairwoman of the Talk Radio First 
Amendment Committee and served 
as president of the National Associa-
tion of Radio Talk Show Hosts. She 
hosts a podcast for TALKERS and is 
the annual emcee for the National 
Memorial Day Parade in Washing-
ton, D.C. Vista Magazine awarded 
Cullum the Corporate Achievement 
Award for paving the way for His-
panics in Broadcasting. Her 25-year 
career includes serving as anchor/
on-air talent, syndicated radio talk 
show host, producer and reporter.

D. Jeffrey Hirschberg is a partner 
in Kalorama Partners, a consulting 
firm. He retired from Ernst & Young 
in 1999 as vice chairman/govern-
mental affairs. Previously, Hirschberg 
worked for the U.S. Justice Depart-
ment as deputy chief of the criminal 
division’s special litigation section, 
where he was responsible for inves-
tigations and prosecutions under 
the pre-Foreign Corrupt Practices 
Act. He also prosecuted civil and 
criminal matters as an assistant U.S. 
Attorney in Milwaukee.Hirschberg is 
a director of the U.S.-Russia Business 
Council, and a former director of the 
Center for Democracy. 

Edward E. Kaufman is president 
of Public Strategies, a political and 
management consulting firm. In 
1995, he was appointed a charter 
member of the Broadcasting Board 

of Governors. Kaufman is a senior 
lecturing fellow at Duke University’s 
School of Law, Fuqua School, and 
Sanford Institute. He is a trustee of 
Christiana Care Corporation and on 
the board of directors of Children 
and Families First. Kaufman was for-
merly Chief of Staff to U.S. Senator 
Joseph R. Biden, Jr. (D-DE). Pre- 
viously, he worked in various techni-
cal, financial, and marketing posi-
tions with the DuPont Company.

Mark McKinnon is vice chairman 
of Public Strategies and president of 
Maverick Media. McKinnon is an 
award-winning media producer and 
communications strategist who has 
served as principal media adviser for 
hundreds of corporate and political 
campaigns in the United States, Latin 
America and Africa, including Presi-
dent George W. Bush’s 2000 and 
2004 presidential campaigns and 
John McCain’s primary campaign in 
2007-2008. He currently serves on 
the board of the Lance Armstrong 
Foundation and lectures at the LBJ 
School of Public Affairs at the Uni-
versity of Texas at Austin and at the 
John F. Kennedy School of Govern-
ment at Harvard University. 

Steven J. Simmons is Chairman 
and CEO of Simmons Patriot Media 
and Communications, LLC, which 
manages cable TV/internet/digital 
phone companies. In 2006, he was 
named Independent Cable Operator 
of the Year by Cable World. Simmons 
served on the board of the National 
Cable Television Association, and 
co-founded and chairs the Cable 

Entrepreneurs Club. Simmons  
previously served as an Associate 
Director on the White House’s  
Domestic Policy Staff and was an  
Associate Professor at The Univer-
sity of California. His writing in-
cludes The Fairness Doctrine and the 
Media, a number of articles on com-
munications law, and the best-selling 
children’s book, Alice and Greta.  

Secretary of State Condoleezza 
Rice serves as the ex-officio member 
of the Board. Rice previously served 
as Assistant to the President for 
National Security Affairs, commonly 
called the National Security Advisor. 
She also served in President George 
H.W. Bush’s administration as Direc-
tor, and then Senior Director, of 
Soviet and East European Affairs in 
the National Security Council, and 
as Special Assistant to the President 
for National Security Affairs.

Kenneth Y. Tomlinson is former 
director of the Voice of America  
and has more than 35 years of 
journalistic experience. He served as 
BBG Chairman from August 2002 to 
June 2007. He began his journalism 
career with the Richmond Times- 
Dispatch and in 1968 joined 
Reader’s Digest, where he served 
in Washington, Vietnam and Paris. 
After his tenure at VOA, Tomlinson 
returned to Reader’s Digest and was 
eventually named editor-in-chief. 
Tomlinson served as chairman  
of the National Commission on  
Libraries and Information Science, 
and as a member of the Board for 
International Broadcasting. 

TOP ROW LEFT TO RIGHT: Chairman James K. Glassman, Governors Joaquin F. Blaya and Blanquita Walsh Cullum;  
CENTER ROW LEFT TO RIGHT: Governors D. Jeffrey Hirschberg, Edward E. Kaufman and Mark McKinnon;  
BOTTOM ROW LEFT TO RIGHT: Governor Steven J. Simmons, Secretary of State Condoleezza Rice, and  
Chairman Kenneth Y. Tomlinson.

29



The BBG summary financial statement for Fiscal Year 
2007 is presented below. The independent accounting 
firm, Leonard G. Birnbaum and Company, LLP  
conducted the BBG’s FY 2007 financial statement  
audit and issued an unqualified (“clean”) opinion on  
the BBG’s Principal Financial Statements. This is the best 
possible audit result.

Preparing these statements allows the BBG to improve 
financial management and provide accurate and  
reliable information to Congress, the President and  

U.S. taxpayers. BBG management is responsible for the 
integrity and objectivity of the financial information  
presented in the statements.

The financial data presented in this report have been 
prepared from the accounting records of the BBG  
in conformity with generally accepted accounting  
principles (GAAP). In addition, standards as prescribed 
by the Federal Accounting Standards Advisory Board 
(FASAB) have been applied.

Financial Highlights FY 2007

 

		  2007	 2006
At End of Year:
Condensed Balance Sheet Data:
	 Fund Balance with U.S.	 $199,002	 $195,076 
	 Accounts Receivable	 3,088	 2,122 
	 Property, Plant, and Equipment	 213,470	 231,737 
	 Other	 1,591	 1,279 
	 Total Assets	 $417,151	 $430,214 
 
	 Accounts Payable	 9,476	 6,755 
	 Retirement and Payroll	 29,940	 28,403 
	 Total Liabilities	 $39,416	 $35,158 
 
	 Unexpended Appropriations	 157,510	 165,908 
	 Cumulative Results of Operations	 220,225	 229,148 
	 Total Net Position	 $377,735	 $395,056 
 
	 Total Liabilities and Net Position	 $417,151	 $430,214 
 
For the Year:
	 Total Cost	 688,370	 673,999 
	T otal Earned Revenue	 (2,883)	 (2,601) 
	 Total Net Cost of Operations	 $685,487	 $671,398

FINANCIAL HIGHLIGHTS 
(Dollars in Thousands)

30



Voice of America
330 Independence Avenue, SW
Washington, DC 20237
Telephone: 202-203-4959; Fax: 202- 203-4960
www.voanews.com

Radio Free Europe/Radio Liberty
1201 Connecticut Avenue, NW
Washington, DC 20036
Telephone: 202-457-6900; Fax: 202-457-6992

Broadcast Headquarters:
Vinohradska 1
CZ-110 00 Prague 1, Czech Republic
Telephone: 420-221-121-111  
Fax: 420-221-123-013
www.rferl.org

Office of Cuba Broadcasting
(Radio and TV Martí)
4201 NW 77th Avenue
Miami, FL 33166
Telephone: 305-437-7000; Fax: 305-437-7016
www.martínoticias.com

Radio Free Asia
2025 M Street, NW
Washington, DC 20036
Telephone: 202-530-4900; Fax: 202-530-7794
www.rfa.org

Middle East Broadcasting Networks
(Alhurra and Radio Sawa)
7600 Boston Boulevard
Springfield, VA 22153
Telephone: 703-852-9000; Fax: 703-852-9002
www.alhurra.com; www.radiosawa.com



330 Independence Avenue, SW
Washington, DC 20237

Telephone: 202-203-4400
Fax: 202-203-4961

E-mail: publicaffairs@bbg.gov
www.bbg.gov


