
2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

Voice of America

Office of Cuba Broadcasting

WORLDNET Television

Radio Free Europe/Radio Liberty

Radio Free Asia

B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S





1

B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

TO THE PRESIDENT OF THE UNITED STATES AND THE CONGRESS OF THE UNITED STATES:

As required by Section 305 (a) of Public Law 103-236, the U.S. International

Broadcasting Act of 1994, the Broadcasting Board of Governors respectfully submits its

sixth annual report. It summarizes the activities of the U.S.-funded international broad-

casting services of the Voice of America, Radio and TV Martí, WORLDNET Television,

Radio Free Europe/Radio Liberty and Radio Free Asia.

On October 1, 1999, this bipartisan, presidentially appointed Board assumed sole

supervision of U.S. international broadcasting, in accordance with the 1998 Foreign Affairs

Reform and Restructuring Act (P.L. 105-277). This act established the Board’s supervisory

responsibility for all U.S. non-military international broadcasters.

The year 2001 was marked by the September 11 tragedy in which terrorists struck the

World Trade Center in New York and the Pentagon in Washington. The attacks and the

ensuring war on terrorism prompted U.S. international broadcasting to adapt program-

ming quickly to meet the crisis. Surge broadcasts were targeted at Afghanistan and neigh-

boring countries, specialized language services were increased, and additional reporters

came on board to help better explain America, its policies and the world at large.

As September 11 showed, the men and women of international broadcasting, who

work around the clock to bring accurate and truthful news and information to millions 

of people around the world, are up to the challenge. Using all available technologies—

shortwave, medium-wave (AM) and FM radio, television, satellites and the Internet—they

are expanding the reach of international broadcasting. We salute them and their work as

they go forward to bring facts and truth to dark corners of the world where press freedom

does not exist. With the full support and encouragement of the President and Congress, we

look forward to continue to promote freedom, truth and democracy around the world.

Respectfully submitted,

Marc B. Nathanson

Voice of America 

Marc B. Nathanson
Chairman
Broadcasting Board of Governors

WORLDNET



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

Mission Statement
To promote and sustain freedom and democracy by broadcasting accurate 

and objective news and information about the United States and the world to 

audiences overseas.

Strategic Goal 
The Broadcasting Board of Governors’ (BBG) strategic goal is to promote the free flow

of information around the world, thereby encouraging freedom and democracy. The BBG

furthers U.S. foreign policy objectives by:

■ Providing audiences comprehensive, accurate, and objective news and 

information about the United States and the world

■ Representing the policies of the United States clearly and effectively

■ Reaching audiences in their own languages

■ Encouraging development of free and independent media

2



O V E R V I E W

B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

The events of September 11, 2001, and the aftermath of the terrorist attacks on the 

World Trade Center and the Pentagon, underscored the vital role the Broadcasting Board 

of Governors (BBG) plays in U.S. foreign policy. The BBG, the independent, autonomous

federal agency which oversees all U.S. government and government-sponsored, non-

military international broadcasting, is charged with explaining America, its policies, its

values and its culture to the world and providing fair and accurate local coverage and

analysis in countries lacking a free and independent media. The BBG’s FY 2001 budget 

was $440 million.

Our role is now more important than ever. We rose to meet the challenges of 2001 

by moving quickly to increase broadcasts into Afghanistan and surrounding countries.

We readied an innovative service, the Middle East Radio Network, designed to reach 

millions of under-30, Arabic-speaking listeners. We created new programs to provide 

input from audiences who lack the ability to speak freely in their own countries.

Much remains to be done. We 

continue to search for ways 

to strengthen

our agency

through

research and 

to reach even more 

listeners around the

globe by radio, television 

and Internet.

The BBG became an independent

agency on October 1, 1999, a result of the

1998 Foreign Affairs Reform and

Restructuring Act (Public Law 105-277),

the single most important legislation affect-

ing U.S. international broadcasting since the

early 1950s. Congress decided not to merge U.S. broadcasting functions into the

Department of State, but to maintain the BBG’s independence to preserve a firewall and

ensure journalistic credibility.

Africa
Afan Oromo
Amharic
English
French to Africa
Hausa
Kirundi
Kinyarwanda
Portuguese to Africa
Swahili
Tigrigna

Eastern & 
Central Europe
Albanian
Bosnian
Bulgarian
Croatian
Czech
Estonian
Greek
Hungarian
Latvian
Lithuanian
Macedonian

Moldovan
Polish
Romanian
Serbian
Slovak
Slovene

Central Asia
Kazakh
Turkmen
Kyrgyz
Tajik
Uzbek

East Asia
Indonesian
Mandarin
Cantonese
Vietnamese
Thai

Tibetan
Khmer
Korean
Lao
Burmese
Uyghur

Eurasia
Armenian
Avar (added 2002)
Azerbaijani
Belarusian
Chechen (added 2002)
Circassian (added 2002)
Georgian
Russian
Tatar-Bashkir
Ukrainian

Near East & 
North Africa
Arabic
Kurdish
Farsi
Turkish

Latin America
Spanish
Creole

South Asia
Dari
Hindi
Pashto
Urdu
Bangla

3

B R O A D C A S T L A N G UA G E S



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

V O I C E O F A M E R I C A

Overview 
The Voice of America (VOA) is an international multimedia broadcasting service

funded by the U.S. Government.VOA broadcasts about 1000 hours of news, and informa-

tional, educational and cultural programs every week to an audience of some 94 million 

worldwide.VOA programs are produced and broadcast in English and 52 other languages

through radio, satellite television, and the Internet.

2001 Highlights 
V O A  R E S P O N D S T O S E P T E M B E R 1 1

Within minutes of the terrorist attacks on the World Trade Center and the Pentagon,

VOA mobilized all of its multimedia resources to provide comprehensive coverage of

this breaking story. In addition to carrying statements by President Bush, members of

Congress, Secretary of State Colin Powell and other U.S. officials on radio, television 

and the Internet, language services secured interviews with a wide array of experts and

analysts. VOA services also provided comprehensive U.S. media reaction and sought

interviews with Americans nationwide, including Muslim leaders in Washington, New

York, and Dearborn, Michigan. VOA relied on its large network of correspondents and

stringers to provide reaction from leaders, government officials, experts and ordinary

citizens in every part of the world. On October 12, WORLDNET presented a satellite 

telecast of a special edition of America’s Most Wanted, which profiled 22 suspected 

terrorists. Some were involved in the September 11 attacks. On October 8, the day after

the United States military action started in Afghanistan, VOA–TV launched a Monday-

through-Wednesday TV program, Campaign Against Terrorism. VOA also melded all its

Afghan/Central Asia-related language services, including Dari, Pashto, Farsi, Urdu, and

Uzbek, into a new branch.

Native New Yorker 
Overwhelmed by Generosity

On September 12, less than 24

hours after the terrorist attack,VOA

reporter Adam Phillips went to New

York City, his hometown, to report on

the human experience of the disaster.

He found the streets of Manhattan

hushed. While many stores and 

restaurants remained shut, makeshift

shrines with American flags and 

disaster-related artwork had blos-

somed in apartment windows, parks 

and squares, and on side streets.

Neighborhood fire stations were among

the more visible islands of grief.

“The extent of everyday New

Yorkers’ desire to help was almost over-

whelming,” Phillips said.“My first story

was about the American Red Cross

headquarters where people stood 

ten-deep. They offered blood, or 

volunteered to search for the missing,

Number of Employees: 1,353
Weekly Hours Broadcast: 1,043 
Number of Languages: 53
FY 2001 annual budget: $112.7 million

Adam Phillips 

4



2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

V O A  G E T S N E W D I R E C T O R

President Bush named Robert R. Reilly as VOA’s 25th director. Mr. Reilly is the first

director to have spent much of his professional career at the Voice of America prior to 

his appointment.

V O A  R E C O G N I Z E D F O R E X C E L L E N C E

As has often happened in the six decades of its existence,VOA this year was recog-

nized for excellence in programming by a series of organizations in journalism. Among 

the awards received were a CINE Golden Eagle Award for VOA’s feature production of

“The Lost Boys: Journey to Freedom,” and the Eleanor Roosevelt Human Rights Award for

its China broadcasts. In addition, the National Association of Broadcasters honored VOA

for its role in broadcasting to U.S. troops abroad.

U . S . , W O R L D L E A D E R S S P E A K O N V O A

VOA featured interviews with nearly 300 members of Congress and with senior mem-

bers of the Administration. In addition,VOA interviewed more than two dozen chiefs of

state and heads of government from foreign countries.

W O R L D W I D E A N D S P E C I A L E N G L I S H

VOA Special English expanded its Web site to begin offering individual features for

download in RealAudio and MP3 formats in addition to the streaming audio of four daily

30-minute broadcasts. Pictures were added to the scripts. Special English is one of the 

service’s most-requested Web sites.

VOA launched around-the-clock English-language programming to Mongolia on an

FM station in Ulaanbaatar. Broadcasts consist of VOA News Now, Special English and

Music Mix. About one-third of the country’s residents live in and around the capital city.

VOA offered the world 

comprehensive media cover-

age of the inauguration of

George W. Bush as the 43rd

president of the United

States.VOA covered the 

historic event on radio,

to comfort the grieving, and to give and

receive donations of food, blankets and

other emergency goods.”

Outside the Armory, Phillips saw

volunteers passing out tea and candy

bars. They offered to scan photos into

laptop computers for e-mailing to 

disaster-related Web sites. Almost every

available public surface was covered

with photocopied pictures of the miss-

ing along with personal descriptions.

Every day, as hope dwindled and gave

way to grief, Phillips profiled the 

experience of a loved one as he or she

tried to cope.

“The stories seemed endless, and 

I ached to tell each one to our VOA lis-

teners,” Phillips said. They included the

thoughts of a rabbi regarding the spiri-

tual meaning of shared catastrophe; the

science of DNA collection for identify-

ing victims’ body parts; a portrait of a

“drop-in center,” and reflections of a

Generation X’er on the way 9/11 had

awakened the altruism and patriotism

of her usually self-centered friends.

VOA Director Robert R. Reilly

Jalil Abdul Ghani broadcasts news about the United States
to Afghanistan in the Dari language. 

5

B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

television and the Internet in English and more than two dozen other languages.VOA 

and VOA-TV, in close cooperation with WORLDNET and affiliates around the world,

presented audiences across the globe a front row seat to witness the

peaceful transition of power that was the climax of the turbulent 2000

U.S. electoral process.

By working closely with the White House,VOA and WORLDNET

were able to carry President Bush’s message to the world’s Muslims on

the occasion of Eid al-Fitr at the end of Ramadan. In addition to airing

the original message in English,VOA broadcast translations of the

President’s Ramadan greeting and best wishes in nine other languages,

including Arabic, Dari, Pashto, Farsi, Turkish, Urdu, Russian, French,

and Indonesian.

A F R I C A

VOA Hausa extended its coverage of Nigeria by hiring new stringers and transforming

its weekday broadcasts into broader, more comprehensive and timely coverage. The Hausa

Service also broadcast live two highly successful town hall meetings on democracy in

Kano and Abuja.

VOA Horn of Africa Service launched a lively new weekend magazine show aimed at

people under 35, who make up two-thirds of the target audience in Ethiopia and Eritrea.

The show blends hit music, listener poems, comments and chat, while tackling critical 

topics, including HIV/AIDS, education, and conflict resolution. The service also produced 

a series that examined Ethiopia’s continuing food crisis 18 years after the Great Famine.

VOA’s first 24/7 FM frequency in Kenya went on the air in Nairobi in Swahili and

English. The Africa Division now has three 24-hour FM frequencies in Africa and 

50 affiliates.

English to Africa added a lively discussion program on the week’s events aimed to

appeal to younger audiences.

All VOA Africa Division programs are now carried via Internet. The service receives

some 6,000 letters a month, many by e-mail.

An e-mail from Moscow

“Through jamming, through all

the technical problems, across seas

and oceans for many years, we’ve been

listening to VOA.… We are especially

interested to hear about people who

are able to laugh at themselves and

their circumstances.”

Austin Manengu, Zambia

“I would like to express my grati-

tude at the way America has fought

back at terrorism and particularly how

VOA has been informing us here in

Zambia on the on-going fight. We

would never have known how and

when the Taliban got defeated.”

Broadcaster Richard Pantaleo (r) hosts 
Talk To America, a daily VOA call-in show.

VOA Control Room staff monitors 
events around the world. 

6



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

E A S T A S I A

The VOA Indonesian Service launched a successful TV program, Halo VOA. The 

TV product, which is simulcast on radio, has enabled VOA Indonesian to capture a 

4.5 percent audience share.

VOA Tibetan Service celebrated its 10th anniversary in March 2001, with research

showing it is the most widely listened-to service in Tibet.

VOA Mandarin’s program, Health Forum, won Taiwan’s prestigious Golden Bell Award

for the international radio category. The service also landed an exclusive interview with the

Dalai Lama after his visit to Taiwan in April.

VOA Indonesian and the Office of Affiliates convened the first-ever Indonesian

Affiliates Conference in Jakarta on “The Role of the Media in Covering Conflict.” The 

three-day training conference is a part of VOA’s ongoing commitment to the development

of free and independent media throughout the world. It included station and program

managers from more than 90 satellite and telephone radio affiliates, as well as three 

television affiliates from across the Indonesian archipelago. Discussion topics focused on

presenting balanced coverage, security risks for journalists battling censorship, and the

role of media in conflict-resolution.

S O U T H A N D C E N T R A L A S I A

After September 11,VOA expanded the Dari, Farsi, Pashto, Urdu and Uzbek languages.

Dari and Pashto each surged to three hours daily (from 1.25 hours), Farsi to six hours

(from the original 3.5 hours) and Uzbek to one hour daily (from 15 minutes). Urdu went

from 1.5 hours daily to 2.5 hours.

VOA substantially increased its Afghanistan coverage by sending Dari and Pashto

staffers to that country, adding four stringers each in Dari and Pashto to report from

neighboring countries and increasing reporting trips inside Afghanistan.

VOA Hindi was on top of the story after a devastating earthquake killed nearly 20,000

people in India’s Gujarat State in January. Stringers and staffers were at the scene, following

the story with color features and hard news interviews.

A Ukrainian listener

“The Ukrainian mass media is

not reliable. I get all my information

from the Voice of America.”

William Patrick, South Africa 

“Today I say a million cheers to

the Voice of America. The Western

press has been so very biased in their

coverage of Africa and its people 

during these painful years, but VOA

has distinguished itself.”

VOA produces live shows 24 hours a day, 
seven days a week. 

Frances Luk delivers news for VOA’s 
Cantonese Service.

7



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

E U R A S I A

The VOA Russian Service hired a number of new stringers in Russia and surrounding

countries. To improve coverage of the United States, it added stringers in Boston, Atlanta

and Los Angeles. The Ukrainian and Georgian services also added stringers.

In response to September 11,VOA Russian TV launched several new initiatives.

The service began daily feeds to its Russian affiliate, Daryal TV. These spots chronicled

America's response to the terrorist attack and examined such issues as the vulnerability 

of U.S. installations. The TV service had a weekly two-way discussion with Moscow. The

Russian Service covered the deteriorating situation for the independent media including

the closing of NTV and TV6.

E U R O P E

VOA Estonian marked its 50th anniversary. The inaugural broadcast of the service

began with a message assuring Estonian listeners that the United States would never 

recognize the Soviet occupation of Estonia as legitimate.

VOA concentrated its efforts on the Balkans. The network expanded its Macedonian

and Albanian language programming to provide a multimedia source of programming.

L A T I N A M E R I C A

VOA Spanish launched a new Andean-focused program, Enfoque Andino, to address

issues such as democracy-building, drugs, regional free trade agreements and U.S.

foreign policy.

Results from a multi-city survey in Haiti in February showed that VOA Creole 

maintained a dominant role in the markets. Some 41 percent of adults in four major 

cities listen to the service weekly.VOA is the only Creole broadcaster with a significant

audience across gender, age and educational lines.

N E A R E A S T A N D N O R T H A F R I C A

VOA Arabic expanded programming to 12 hours daily, adding five surge hours 

following the September 11 attacks.VOA Turkish doubled its airtime to one hour daily,

attracting a significant increase in mail and visits to its Web site.

VOA Arabic expanded its network of stringers and reporters in the Middle East,

including Jerusalem, Gaza City and northern Iraq.

VOA broadcaster checks the time 
before going on air. 

8



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

VOA Arabic launched its Web site and continued to expand its content and reach.

VOA’s Kurdish Service was repeatedly ahead of the news in 2001. In February, the 

service broke the news of the assassination of a close aide to the leader of the Kurdistan

Democratic Party.

V O A - T V

VOA-TV programs now have an Internet page with scripts, pictures and program

descriptions.VOA-TV launched a successful  program, Campaign Against Terrorism,

after September 11.

VOA-TV expanded its offerings to Africa to four programs, including Africa Journal,

and Straight Talk Africa. The division also produced two documentaries on AIDS 

in Africa.

VOA-TV launched a major series based on reporting trips along U.S. Route 50,

which runs from Ocean City, Maryland, to Sacramento, California. The series was adapted

to radio and the Internet.

VOA-TV prepared a series on the state of the world’s rivers, including the Three

Gorges Dam which is being built in China to harness power along the Yangtze River. Stories

are planned for the Amazon, the Nile and the Missouri rivers.

Program Delivery 
Engineering improved the broadcast efficiency and reliability of its shortwave 

broadcasting capability by changing over to solid-state modulator units in Morocco 

and Thailand.

Technical and Engineering
The International Broadcasting Bureau (IBB), which supports VOA, began 

to modernize VOA and VOA-TV broadcast recording studios with the Integrated

Digital Audio Production System (IDAPS). This allows sharing of program 

material with multiple users. The digital project continued to improve quality 

of production audio and replacement of obsolete audio program production

equipment by installing 24 Mix/Dub Centers.

A Very Special Listener—
the Dalai Lama

The Dalai Lama told travel writer

and cultural commentator Pico Iyer

that his morning routine includes 

listening to VOA Tibetan: “Usually I

wake up at 3:30 in the morning. Then

immediately I go do some meditation,

some exercise prostrations, then I

bathe. Then a little walking outside.

All this time I am reciting some

mantra or doing some meditation.

Then at 5:15, I breakfast and at 5:30

listen to the Voice of America Tibetan

language broadcast.”

Laura Konda (l) and Arben Xhihho (r) of VOA’s
Albanian Service host a popular television show.

Charles Wilson checks computers at 
VOA’s Network Control Center. 

9



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

Overview
The Office of Cuba Broadcasting directs the operations of Radio and TV Martí,

two broadcast services that provide Spanish-language news, features, and entertainment

programs to Cuba. Based in Miami, Florida, Radio and TV Martí are required by the

Broadcasting to Cuba Act of 1993 (Public Law 98-111) to broadcast accurate, objective and

comprehensive news.

Radio Martí broadcasts seven days a week, 24 hours a day on medium wave (AM),

shortwave and the Internet.

TV Martí produces four-and-a-half hours of daily newscasts as well as programs

about public affairs, culture, music, sports and entertainment. The station broadcasts 

commentary and information about events in Cuba and elsewhere to promote the free 

flow of information and ideas in that country.

2001 Highlights
R A D I O M A R T Í

Radio Martí produced a lively mix of news, political talk shows, religious programs,

music and entertainment. Its programming targeted young listeners with features of

interest to this audience. One unique show, En Marcha, was designed for a military 

audience. Another, Horizontes Del Mundo, introduced new regions of the world to Cubans,

who cannot travel freely outside their country. Other shows were Perspectiva Economica,

which analyzed economic news; A Media Manana, which served as a marquee for daily

programming highlights while incorporating both comedy and music; and Sin Censores 

ni Censura, which helped listeners sharpen their journalistic skills while they listened to

news about journalism around

the world.

O F F I C E O F C U B A B R O A D C A S T I N G

Number of Employees: 163
Weekly Hours Broadcast: 194
FY 2001 annual budget: $23.6 million

TV Martí’s Aerostat System
moored at Cudjoe Key 
Air Force Station in the 
Florida Keys. 

10

Covering the Terror in New York
On September 11, I got on the

Staten Island Ferry headed for work.

At about 8:50 a.m., a man getting up to

exit yelled out in sheer horror. I got up

and saw the North Tower of the Twins,

flames shooting out. I called a friend on

my cell phone, who told me that a plane

had hit the tower.

After exiting the boat, we heard 

a plane approaching from over the 

harbor. It was flying so low that we

could see the people inside, their faces

pressed against the glass windows.

The plane speeded up as it flew over us.

A skyscraper mercifully shielded my

view of the plane’s impact into the 

second tower.

Around me, everyone began to run

back up the ramp, prying doors open to

get back on the ferry. I decided I had to

stay in Manhattan to report live.

Walking up Broadway, I found a

phone booth and called the Radio

Martí newsroom in Miami. I was told

to immediately prepare a report for the

nooncast. Shortly afterwards, a tower

began to fall.

I ran to the Coast Guard facility

next to the water. A man inside opened

the door for me and then shut it imme-

diately. All around was soot, ash, and



O V E R V I E W

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

T V  M A R T Í

TV Martí produced programs that advocated democracy, defended human rights and

examined issues such as free elections, press freedom and free-market economies.

Perspectiva Economica focused on economic and financial matters in Cuba and Latin

America. TV Martí addressed the concerns of women in Cuba with Entre Mujeres, which

talked about political change, health, education, women’s rights and prostitution. Revista

Femina also covered topics of interest to women. Alto Voltaje looked at youth issues in the

format of a variety show. In the news and information category, Actualidad Mundial fea-

tured three experts who discussed one issue in-depth and, in Uno y Uno, a political analyst

and an economist tackled current events.

T E C H N I C A L A N D E N G I N E E R I N G

Radio/TV Martí deployed a digital audio system that is now used to support every

aspect of its operation, including off-site correspondents. The studios have state-of-the-art

equipment systems including a hybrid telephone system that can place up to six callers on

the air at any given time.

The Marathon, Florida, transmitter station was at full operating power for much of the

year, making it the strongest medium-wave station in the United States. After the terrorist

attacks of September 11, the station operated at 100 kilowatt power for 24 hours a day for

two days.

OCB Director Salvador Lew

Broadcasters Ligia Guillen and Luis Gonzalez-Lalondry confer on
a story in Radio Martí’s newsroom.

11

B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

blackness. Others showed up, begging

to get in from the black cloud.

After what seemed forever, the air

outside began to clear to a grey color.

And then . . . another thunder, another

shaking, another endless half hour of

pitch blackness.

Inside, I found a phone that

worked. I grabbed it and got through to

the newsroom. Someone there yelled,

“It’s her—from New York!” I tore off

two pieces of paper and wrote down

what I had seen, not what any TV cam-

era would show.

I had seen the start of the first

implosion. I had witnessed two sorts of

nuclear winters. I’d seen the faces of the

people headed for death on a plane.

Carmen Maria Rodriguez
Radio Martí, New York Bureau

We covered the worst terrorist

attack in U.S. history so that our 

audience could learn the truth....

On that day, Radio Martí once again

demonstrated its professionalism.

Agustin Alles Soberon, acting news 
director on September 11, Radio Martí



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

Overview 
WORLDNET Television Service produces programs that include news reports, feature

magazines, and live call-in shows. The programs are available 24 hours a day, seven days a

week by satellite through broadcast outlets, cable systems and direct-to-home satellite

receivers. Programs, feeds or segments are produced in 20 languages.

2001 Highlights
On the Line discusses important international issues through interviews with officials

and policy makers. Its programs included interviews with the wife of a detained Chinese

scholar and a discussion with a German physician who told of the harsh conditions in

North Korea.

The terrorist attacks on the World Trade Center and the Pentagon prompted broad

participation in a number of televised call-in shows, including Talk to America, the Arabic

Service’s Hello America, Farsi’s Roundtable with You, Mandarin’s China Forum and

Indonesian’s Halo Amerika.

Talk to America, the radio/TV call-in program, produced a special segment 

with former CIA Director James Woolsey on worldwide terrorism. The program was

broadcast a number of times in English and Arabic.

Conversemos En Esta Noche, a one-hour, call-in program that is

broadcast live over WORLDNET, brought the Latin flavor of the

United States to listeners and viewers across the hemisphere. Some

269 cable stations broadcast the programs.

Foro Interamericano is a weekly public affairs program 

in Spanish that examined bilateral issues between the United States and 

Latin America.

W O R L D N E T T E L E V I S I O N S E R V I C E

Number of Employees: 184
Weekly Hours Broadcast 245
Broadcast Languages: 20
FY 2001 Budget: $20.5 million A Day To Remember in Washington

When the first plane hit the

World Trade Center in New York on

September 11, Lisa Stancik and her

WORLDNET colleagues went into

action. Regular programming was

interrupted on seven satellites to

allow viewers around the world to 

see raw footage of the attacks in New

York and Washington. WORLDNET

staffers quickly moved equipment

and cameras onto the roof of the

Cohen Building giving broadcasters

the Washington skyline to use as a

dramatic backdrop for live reports.

WORLDNET producers and 

technical crews joined

broadcasters from the

English, Albanian, Bosnian and

Serbian services to provide contin-

12



2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

Global Exchange, a television program broadcast in English and Arabic,

offered viewers direct access to U.S. officials, insiders and Middle Eastern journalists.

After September 11’s terrorist attacks, the show discussed the impact of the attacks on

Arab-Americans among other issues.

Washington Window, a live television news program designed for Central 

and Eastern Europe, Russia and the newly independent states, featured a journalists’

roundtable weekly. The journalists participated in live interview segments with 

important newsmakers.

Doing Business, a monthly video magazine explored new products and trends in the

world of business. It profiled entrepreneurs and gave first-hand accounts of successes 

and failures.

T E C H N I C A L A N D E N G I N E E R I N G

WORLDNET switched from an analog to a digital system, almost completing the 

transition by the end of 2001.

WORLDNET Acting Director Marie Skiba

uous live reports from the roof

throughout the day.“We couldn’t see

the Pentagon, but we could see smoke

drifting our way across the Potomac

River,” Stancik said.“We had a clear

shot of the Capitol and Mall. Planes

were flying overhead constantly.”

As they worked, the staff dealt

with a more personal issue: the wife of

a WORLDNET staffer was a Pentagon

employee.“We were in a panic,”

Stancik said.“Was she okay?” The

woman was located at a training

course outside of the Pentagon;

however, 14 of her colleagues perished

that day.

That night, Stancik went to 

her office to try to rest.“It was very

eerie,” said Stancik, acting chief of

WORLDNET’s Directors and Artists

Division.“Tanks rolled through the

streets and planes streamed overhead.”

A Chinese restaurant near a police 

station was the only place to eat.

She kept the window open and 

the newscasts on so as not to miss

anything. Needless to say, sleep 

evaded her.

Washington Window host Jim Bertel (r) with guest Celeste Wallander of the
Council of Foreign Relations (c) and visiting Russian journalist Natalya
Bolokhova during a live program.

13

B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

R A D I O F R E E E U R O P E / R A D I O L I B E R T Y

Overview
Radio Free Europe/Radio

Liberty celebrated its 50th

anniversary of regular broad-

casting in 2001. A non-profit

international communications

organization, RFE/RL is funded

by Congress. Broadcasting in 28

languages, RFE/RL promotes

democratic values and institu-

tions by disseminating news and

information to regions where press freedom is not entrenched. RFE/RL broadcasts more

than 1,000 hours of programming a week from its operations center in Prague.

Highlights and Achievements
R U S S I A , U K R A I N E , B E L A R U S

RFE/RL’s Russian Service expanded coverage of events within the Russian Federation,

and in September began to broadcast live daily news and information programs from its

St. Petersburg bureau as well as its Moscow bureau. The service increased coverage of trou-

bled Chechnya, covered human rights and the government-led crackdown on the media in

Russia and devoted extensive historical coverage on the tenth anniversary of the collapse of

the Soviet Union.

RFE/RL’s Ukrainian Service was at the forefront in coverage of allegations of govern-

ment corruption and wrongdoing in Ukraine. It reported on a tape scandal that raised

questions about government involvement in the killing of Georgi Gongadze, an investiga-

tive journalist. The service expanded its use of live programming, including programs

originating from its Kiev bureau studios.

RFE/RL doubled programming to Belarus from four to eight hours daily, ahead of

presidential elections in September. Authoritarian leader Alyaksandr Lukashenka con-

Listeners in Iran Benefit From 
September 11 Coverage 

For listeners in Iran, Behman Nateghi

provided riveting eyewitness reports of the

September 11 terrorist attacks on the

World Trade Center, attracting widespread

praise for his work.“Mr. Nateghi’s pro-

grams are always interesting, but his first-

hand reports on the September 11 tragedy

exemplified the quality of journalism in

your radio,” one listener of the RFE/RL

Persian Service said in an e-mail.

Nateghi, who lives in Manhattan, was

in the Port Authority terminal on his way

to work in New Jersey when the first plane

hit. Within a half-hour, Nateghi was on the

air, providing three live reports during that

morning’s 2.5-hour Persian Service broad-

cast on the attack, the confusion, and the

security measures that closed lower

Manhattan. In the days following the 

Number of Employees: 531
Weekly Hours Broadcast: 1,069
Number of Languages: 28
FY 2001 annual budget: $67.9 million

RFE/RL’s Broadcast Center, in the former Czechoslovak
Federal parliament building on Wenceslas Square in
Prague, Czech Republic.

14



O V E R V I E W

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

demned the expansion. The service reported on human rights, the sale of arms by Belarus

to rogue states and support for pro-democracy institutions.

E A S T E R N A N D C E N T R A L E U R O P E

RFE/RL’s broadcast services for Eastern and Central Europe continued efforts to build

audiences and strengthen their positions in competitive domestic media markets. At the

request of Latvian State Radio, the Latvian Service began a weekly 30-minute program

aimed at Russian speakers. The Slovak Service unveiled a new FM program format.

Changes in the political environment in some countries prompted RFE/RL actions.

The Romania-Moldova Service increased its Moldova bloc program to one hour, five 

days a week following the election of a pro-Communist government. After the outbreak 

of ethnic violence in Macedonia, the South Slavic and Albanian services began broad-

casting over a nationwide FM network in Macedonia.

C A U C A S U S

RFE/RL’s Azerbaijani Service was a primary source of uncensored news and analysis

in Azerbaijan, where free press is strangled. The service added freelancers and nearly dou-

bled the amount of original programming in its 5.5-hour daily broadcasts. The Armenian

Service covered meetings between the Armenian and Azerbaijani presidents to try to solve

the Nagorno-Karabakh conflict.

terrorism, Nateghi said he “focused on pro-

viding a personal angle, as I reported on

the emotional devastation and sense of

loss. In retrospect, what affected listeners

and made them remember these reports

was not just what I said, but the feelings

expressed in my tone of voice, which 

broke a few times as I was trying to hold

back tears.”

He also interviewed Iranian scholars,

including Dr. Ahmad Ashraf of Princeton

University, who said the strikes made all

monuments vulnerable to air attacks.

In one vignette, Nateghi told of a 

festival of Persian films at New York’s

Lincoln Center. Director Amir Naderi said

the devastation in New York was similar 

to that depicted in Search II, a film about

the destruction in 1986 of the Iranian 

cities of Ahwaz and Abadan during the

Iran-Iraq war.

RFE/RL President Thomas A. Dine

BBG Chairman Marc Nathanson (r) and RFE/RL Director Tom
Dine cut the cake at RFE/RL’s 50th Anniversary celebration. 

15

B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

The Georgian service focused on domestic stories, including President Eduard

Shevardnadze’s decision to force his government to resign after a failed tax raid on a 

private television station. He also accused Russia of bombing Chechens living in Georgia

along the border with Russia.

C E N T R A L A S I A

The U.S. war on terrorism prompted an increase in programming to countries 

neighboring Afghanistan. RFE/RL had substantial listenership among Tajiks, Uzbeks 

and Turkmen. RFE/RL deployed 20 correspondents from various language services to

Afghanistan to cover the start of U.S.-led strikes and the fall of the Taliban. RFE/RL 

prepared to launch Radio Free Afghanistan in Dari and Pashto in 2002.

The Turkmen Service was the first in Turkmenistan to report news of the September

11 attacks. Within days of the attack, the service introduced a special daily 45-minute

package of materials about the war on terrorism. RFE/RL expanded its coverage of

Tajikistan’s regions, including—in cooperation with an independent news agency—more

reporting on the country’s northern cities.

The Kazakh Service broadcast live just after the first plane hit the World Trade Center

on September 11, giving listeners in Kazakhstan extensive coverage. The Kyrgyz Service

also was on air reporting within minutes of the attacks. The next day, the service carried

an interview with Aichurek Saryulova, a Kyrgyz citizen whose son-in-law survived the

attack on the World Trade Center. The Uzbek Service emphasized the impact of events 

in neighboring Afghanistan on Uzbekistan. The Uzbek Service also covered human 

rights and anti-democratic measures taken by the Uzbek government. In November 2001,

Petar Stoyanov, President 
of the Republic of Bulgaria
“We are still faced with a great chal-

lenge—to prevent geopolitics from

determining geography. We cannot

imagine a future Europe further divid-

ed into two parts: a Europe of stability

and prosperity, united around the 

values of market economy, personal

freedoms and civic society, and anoth-

er Europe—torn by ethnic, political

and economic conflicts. It is in this

field that I see the present day role and

mission of Radio Free Europe.”

Rep. Tom Lantos (D-CA) 
House International Relations Committee
“So let me say on behalf of all of us …

every single member of Congress is

deeply grateful for the work you are

doing. We will support the work

because we passionately believe in 

it. We think these are among the 

best expenditures of U.S. national

security dollars.”

Participants in the 2001 RFE/RL Affiliates Assembly,
which took place in Prague from June 27–July 1, 2001.

Representatives
William M. Thomas
(R-CA), at left, and 

Alcee Hastings 
(D-FL) present an 
American flag to

RFE/RL during their
visit to the Prague

Broadcast Center 
as part of Speaker

Dennis Hastert’s 
congressional 

delegation. At right
is Representative 

Ray LaHood (R-IL).
16



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

Listener in Tehran, Iran (by e-mail)

“I really admire your daily programs

and listen to them on a regular basis.

I believe that what you are producing

is the best programming among all

Persian radio broadcasts originating

from abroad.”

Muhammad Salih, an Uzbek opposition figure living in exile, was arrested on an Interpol

warrant after traveling to Prague at RFE/RL’s invitation. He was freed two weeks later after

international pressure.

I R A N A N D I R A Q

Using special funding from Congress, programs into Iran increased from eight to

11 hours daily after the September 11 attacks. Coverage during the year spotlighted the

pressures on Iranian reformers and journalists, many of whom were arrested and tried

behind closed doors. Tehran jammed the Persian Service occasionally, imprisoned a

prominent cleric for giving an interview to RFE/RL, and ordered some two dozen journal-

ists and human rights lawyers not to talk with the service. Many have defied the order.

Radio Free Iraq strengthened its Prague staff, added new stringers, trained existing

stringers, added voices to its Iraq File program, increased use of actualities, and began two

new cultural programs. The service has three correspondents in Iraqi Kurdistan, three in

countries contiguous to Iraq, and four in other major Middle East countries.

The service broke several big stories, including an interview with an Air Force official

who said Saddam Hussein gave orders to gas Kurds in 1988, and an interview with a 

doctor who arranged a medical exam for the dictator. After September 11, the service 

highlighted daily the link between the military campaign in Afghanistan and the possible

consequences for Iraq.

Program Delivery, Technical Operations and Equipment Improvement 
RFE/RL increased the bandwidth to the bureaus served by Very Small Aperture

Terminal (VSAT) satellite communications, allowing for higher quality audio and data

transfer. Additionally, four smaller bureaus were provided with higher speed Internet 

connections to allow high-quality digital transfer of actualities to the Prague production

facility. This trend continues and will eventually be available at all RFE/RL bureaus.

The use of digital minidisc recorders for field reporting became the RFE/RL standard

in FY 2001.

Czech President Vaclav Havel speaking in Prague
at the Grand Assembly in honor of RFE/RL’s 50th
anniversary on May 14, 2001.

17



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

R A D I O F R E E A S I A

Overview
Radio Free Asia is a private, nonprofit corporation broadcasting news and information

to listeners in those Asian countries where full, accurate, and timely news reports 

are unavailable. Created by Congress in 1994 and incorporated in 1996, RFA delivers 

news reports and commentaries and provides a forum for a variety of voices 

and opinions.

RFA functions as a surrogate broadcaster, providing in-country news and commen-

tary unavailable through the local media of the target country. RFA does not broadcast in

English and airs only that international news which directly affects the target country or its

neighbors. RFA does not broadcast U.S. government editorials.

In addition to its news programming, RFA strives to be a “university of the air,”

broadcasting works of literature and nonfiction that have been banned in RFA target 

countries. RFA also aims to give its Asian listeners a vehicle to voice their own thoughts

through five call-in programs—three in Mandarin, one in Tibetan, and one in Khmer—

whereby listeners may dial a toll-free number and speak directly with an RFA host.

Broadcaster Finds 
Chinese-Americans Hard-Hit
Cantonese broadcaster Tanya Lau 

went to New York’s Chinatown after

September 11 to explore how its 

residents were faring, both financially

and psychologically. In a five-part

series, she found a community hit

hard by the World Trade Center blasts.

She also found hope.

Lau reported some residents were

unable to obtain financial assistance

because they didn’t speak English 

and didn’t understand the laws.

And Chinatown, like many parts of

Manhattan, experienced a precipitous

drop in tourism. But Lau found many

Chinese-Americans embraced their

new identity as Americans for the first

time in the wake of September 11. In

fact, in the six months that followed

the attacks, Chinatown raised an 

estimated $2 million to aid victims

and their families.

Number of Employees: 250
Weekly Hours Broadcast: 246
Broadcast Languages: 10
FY 2001 Budget: $24.2 million

RFA’s Vietnamese Service broadcasts daily from Washington, D.C.

18



O V E R V I E W

B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

Highlights and Achievements
C H I N A ( I N C L U D I N G U Y G H U R A N D T I B E T A N )

RFA’s Chinese-language services distinguished themselves on numerous occasions in

2001. Among other things, the Mandarin Service:

• Acquired exclusive worldwide Mandarin-language broadcast rights to 

The Tiananmen Papers

• Reported extensively on China’s spy trial and expulsion of scholar Gao Zhan.

An academic at American University, Gao subsequently broadcast on-air 

columns exclusive to the Mandarin Service 

• Broadcast China’s decision to expand its list of blacklisted individuals targeted for 

arrest if they should enter the country 

RFA’s Tibetan services—in the Uke, Amdo, and Kham dialects—provided listeners

exclusive, in-depth reporting, including:

• Organizing a three-way discussion of Tibetan Buddhism among a Tibetan 

listener, a call-in show host, and the Dalai Lama’s private secretary in India

• Covering the July election of Buddhist scholar Samdhong Rinpoche as Tibetan 

prime minister in exile 

RFA’s Uyghur Service, which doubled its broadcasting in 2001 to two hours daily,

reported on unsuccessful efforts to rescue an ethnic Uyghur woman caught in the

September 11 attacks in New York.

“In the very early stages, the pioneer

Chinese immigrants contributed their

hard labor to America,” said Li Yuning,

a New York historian documenting 

the effects of September 11 on the

Chinese community.“Since the 1950s,

educated Chinese have been contribut-

ing their brains to this country. After

September 11, 2001, it’s time for us to

give our hearts to America.”

Radio Free Asia’s language 

services found unique angles in 

covering the terrorist attacks, allowing

listeners in Asia to connect personally

and emotionally with what had 

happened in the United States. RFA 

services identified and interviewed a

large number of Asian-born victims

and witnesses to the attacks—

including the single ethnic Uyghur

who died in the collapsing World 

Trade Towers—as well as emergency

medical and rescue personnel. These

reports underscored the truly global

nature of the September 11 tragedy.

RFA President Richard Richter

The Dalai Lama addresses 
an RFA audience. 19



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

S O U T H E A S T A S I A

RFA’s Khmer Service expanded its staff and programming in anticipation of

Cambodia’s February 2002 communal elections. In late 2001, it provided five hours a day of

coverage, including an hour-long program on Cambodian youth and two hours of special

coverage.

The Burmese Service meanwhile reported on the end of the political stalemate

between the junta that has ruled Burma since 1988 and the National League for

Democracy (NLD). This led to the release of NLD leader and Nobel Peace laureate Aung

San Suu Kyi. In December, the Burmese service was also first in reporting that the junta

had freed 280 prisoners, including an NLD township leader.

Starting in November, the Vietnamese Service followed an unusual series of popular

demonstrations in Hanoi to protest official corruption and demand the return of land

seized by the government.

Program Delivery
RFA added two new facilities to its list of broadcast sites. Today RFA broadcasts from

11 transmitter sites from Saipan and Tinian in the Pacific to Holzkirchen in Germany. To

overcome extensive jamming from China and Vietnam, RFA broadcasts simultaneously on

a large number of transmitters spread out around these countries in a diversified network.

North Korean defector from Pyongyang,
46, former journalist

“Continued broadcasting will

change the awareness of the people.

The DPRK (North Korea) is a country

that cannot exist long. Broadcasting 

is like shooting a gun at the general

public. You should broadcast even if

you think there is only one person in

the audience. You should not spare

money for broadcasting.”

Journalist, 31, from Hanoi, Vietnam

“As a reporter working for the

[Vietnamese] local media with all 

the privileges and connections that

one can imagine, I still could not get

the details of behind-the-scenes 

events [as RFA did during the 2001

Party Congress].”

Male, 54, NGO worker, 
from Siem Reap, Cambodia

“All these [RFA] programs have

benefited our people. They are good 

at a time when Cambodians are devel-

oping their country…. I personally

have gained a lot of knowledge so far

by listening to RFA.”
RFA established a presence at the Cambodian boat races in 2001.

RFA President Richard Richter talks with 
U.S.-based Chinese scholar Gao Zhan shortly after her 

release from detention by the Chinese government. 

20



B R O A D C A S T I N G B O A R D O F G O V E R N O R S

2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

Technical Operations and Equipment Improvement
In 2001, RFA made office, technical, and equipment improvements. It:

• Opened an office in Ankara, Turkey, and relocated and upgraded offices in 

Dharamsala, India, and Phnom Penh, Cambodia 

• Provided upgraded equipment for all Asian office staff and stringers

• Designed and built “studios in a box” that can receive and send data over multiple 

transmission media during live events

• Upgraded bandwidth for enhanced Internet access

Male trader, 52, Rangoon, Burma

“RFA seems to know what news items

would be of interest to the Burmese

people. The beauty of the RFA pro-

gramming is that it provides us with

the information that we cannot get

from any other sources…. RFA’s cov-

erage of Burmese political news is far

more complete than that of the other

foreign broadcasting stations.”

Tibetan businessman, 30, from Derge

“[RFA] understands exactly how it is

in Tibet. They broadcast each day’s

news…. In fact, an event that happens

in Lhasa, which even Lhasa residents

are not aware of, gets broadcast by

RFA. That is really amazing.”

RFA host William Zhang fields calls from all over China on
his program, Listener Hotline.

21



2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

22

Tom C.
Korologos

Marc B. 
Nathanson,
Chairman

The BBG’s component broadcasters—the Voice of America (VOA), WORLDNET Television, Radio Free Europe/Radio Liberty

(RFE/RL), Radio and TV Martí and Radio Free Asia (RFA)—reach a total of about 100 million people a week through radio, television

and the Internet. The International Broadcasting Bureau (IBB ) provides technical, engineering, marketing, research and administrative

support to broadcasters. The IBB has a budget of $191.1 million.

As the agency head, the BBG evaluates the mission and operation of U.S. international broadcasting, ensures compliance with 

statutory broadcasting standards, assesses the quality and effectiveness of language services, determines language service priorities 

and submits annual reports to the President and Congress. The BBG also serves as the Board of Directors for RFE/RL and RFA, private,

non-profit corporations funded by Congress.

Edward E.
Kaufman

The BBG is a bipartisan group composed of nine people,

including eight private citizens who are appointed by the President

and confirmed by the Senate. The Secretary of State is the ninth

member, serving in an ex-officio capacity.

Marc B. Nathanson, Chairman 
Mr. Nathanson is Vice Chairman of Charter Communications,

which is the nation’s fourth largest cable television operator 

and serves more than six million subscribers throughout the

United States. Mr. Nathanson is a 30-year veteran of the cable 

TV industry and was elected a member of “Cable Pioneers” in

1982. He also serves on the boards of the Annenberg School of

Communications at the University of Southern California and

UCLA’s Anderson School of Management and is Chairman of

UCLA’s Center for Communications Policy. He is also Chairman of

Mapleton Investments LLC and Mapleton Capital Management

LLC. Mr. Nathanson is a former member of the Albanian-

American Enterprise Fund and a member of the Council on

Foreign Relations.

Tom C. Korologos 
Mr. Korologos is the President of Timmons & Company, a gov-

ernment relations consulting firm. A former journalist in Salt Lake

City and New York City, he previously served as the Chairman of

the United States Advisory Commission on Public Diplomacy 

and as a member of the Board of Directors of the International

Media Fund. He is the former Chief of Staff to U.S. Senator 

Wallace F. Bennett and a White House Assistant to Presidents 

Nixon and Ford.

Edward E. Kaufman 
Mr. Kaufman is President of Public Strategies, a political and

management consulting firm in Wilmington, Delaware. In addition,

he is a Senior Lecturing Fellow at Duke University School of Law

and the Fuqua School of Business. Mr. Kaufman was formerly the

Chief of Staff to U.S. Senator Joseph Biden.

Cheryl Halpern 
Ms. Halpern has

participated exten-

sively in community

activities on the 

national, state, and 

local levels. She serves

on the Boards of

the International

Republican Institute

and the Washington

BBG Governor Cheryl Halpern speaking in
Indonesia in July 2001 at a conference
for VOA’s affiliate stations there.



2 0 0 1  A N N U A L R E P O R T

23

Norman J. 
Pattiz

Colin l. 
Powell

Robert M.
Ledbetter, Jr.

Cheryl 
Halpern

Institute for Near East Policy. She also serves as the Chairperson of

the B’nai B’rith International United Nations Committee. From

1990 to 1995, Ms. Halpern served as a member of the Board for

International Broadcasting, the predecessor to the Broadcasting

Board of Governors.

Norman J. Pattiz
Mr. Pattiz is founder and Chairman of Westwood One,

America’s largest radio network which provides programming to

over 7,000 radio stations in the U.S., including those of the Mutual

Broadcasting System, NBC Radio Networks, and CBS Radio

Networks. Westwood One also has distribution rights to CNN Radio

News. Mr. Pattiz has received an Honorary Doctorate in Fine Arts

from Southern Illinois University. He is a member of the University

of California Board of Regents, a member of the executive board

and the past president of the Broadcast Education Association and

a trustee of the Museum of Television & Radio and the Hollywood

Radio and Television Society. He is the primary benefactor of

the Hamilton High Academy of Music and the Norman J. Pattiz

Concert Hall.

Robert M. Ledbetter, Jr.
Mr. Ledbetter is Vice President and General Manager of

WTVA, Incorporated, which operates WTVA-TV and has program-

ming or sales agreements with WLOV-TV and WKDH-TV in

Tupelo, Mississippi. He also is Vice President of WMDN,

Incorporated which operates WMDN-TV and has a local marketing

agreement with WGBC-TV in Meridian, Mississippi. He also serves

on the Board of Directors, the Finance Committee and the Public

Accountability Committee of BlueCross BlueShield of Mississippi.

He is chairman of the Tupelo Symphony Orchestra and serves on

the board of directors of numerous civic organizations.

Colin L. Powell 
Secretary of State Colin L. Powell serves as an ex officio 

member of the bipartisan Board. He is also the former Chairman 

of the Joint Chiefs of Staff and served as National Security Advisor

under President Reagan. Secretary Powell served two tours of duty

in Vietnam and as Executive Assistant in both the Energy and

Defense Departments and as Senior Military Assistant to Defense

Secretary Casper Weinberger. In 1997, he helped found America’s

Promise, an organization dedicated to building the character and

competence of the nation’s youth. General Powell is currently a

member of the Board of Trustees of Howard University and of the

Board of Directors of the United Negro College Fund.

* Two seats on the Board were vacant in 2001.

Governor Kaufman meets in Gaya, Niger, with the Emir (fourth from
right) from Kamba, Nigeria, and his followers, all avid VOA listeners.



VOICE OF AMERICA
330 Independence Avenue, S.W.
Washington, DC 20237
Telephone: (202) 619-2538
Fax: (202) 619-1241
Internet: http://www.voanews.com

OFFICE OF CUBA BROADCASTING
(Radio and TV Martí)
4201 N.W. 77th Avenue
Miami, FL 33166
Telephone: (305) 437-7000
Fax: (305) 437-7016
Internet: http://www.martinoticias.com

WORLDNET TELEVISION
330 Independence Avenue, S.W.
Washington, DC 20237
Telephone: (202) 619-2538
Fax: (202) 619-1241
Internet: http://www.ibb.gov/worldnet

RADIO FREE EUROPE/RADIO LIBERTY
1201 Connecticut Avenue, N.W.
Washington, DC 20036
Telephone: 202-457-6900
Fax: 202-457-6992
Headquarters: Prague, the Czech Republic
Telephone: 420-2-2112-1111
Fax: 420-2-2112-3013
Internet: http://www.rferl.org

RADIO FREE ASIA
2025 M Street, N.W.
Washington, DC 20036
Telephone: (202) 530-4900
Fax: (202) 530-7794
Internet: http://www.rfa.org/front

BROADCASTING BOARD OF GOVERNORS STAFF
Brian Conniff, Executive Director
Bruce Sherman, Deputy Executive Director/Strategic Planning Manager
Carol Booker, Legal Counsel/Ethics Officer
Kelley Lehman Sullivan, Chief Financial Officer
Susan Andross, Congressional Coordinator
Sherwood Demitz, Audience Research and Planning Officer
James Morrow, Program Review and Planning Officer
Joan Mower, Communications Coordinator
Oanh Tran, Special Projects Officer
Brenda Hardnett, Executive Assistant
Bonnie Thompson, Program Coordinator
Debra Eader, Staff Assistant





Broadcasting Board of Governors
330 Independence Avenue, S.W.

Washington, DC 20237

Telephone: (202) 401-3736

Fax: (202) 401-6605

E-mail: pubaff@ibb.gov

Internet: http://www.bbg.gov


