
 
  

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

___________________________________

UNITED STATES DISTRICT COURT 

EASTERN DISTRICT OF WASHINGTON 


) 
UNITED STATES SECURITIES ) 
AND EXCHANGE COMMISSION, ) 

) CIVIL ACTION 
Plaintiff, ) 

)  FILE  NO. CV-08-028-RHW 
v. ) 

) COMPLAINT OF PLAINTIFF 
INTERNATIONAL BROADCASTING ) U.S. SECURITIES AND 
CORPORATION ) EXCHANGE COMMISSION 

)
 Defendant. ) 

___________________________________ ) 

COMPLAINT 

Plaintiff, the United States Securities and Exchange Commission (“SEC”), 

alleges as follows: 

NATURE OF THE ACTION 

1. This matter involves a fraud perpetrated by International Broadcasting 

Corporation, now known as Copper King Mining Corporation (“International 

COMPLAINT Page 1 



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

Broadcasting”). As part of the fraud, International Broadcasting, through its former 

Chief Executive Officer (“CEO”) Daryn P. Fleming (“Fleming”), issued false press 

releases about its business operations. In addition, Fleming made false public 

statements about the press releases and the company’s business operations on 

behalf of International Broadcasting. Finally, International Broadcasting issued a 

Form 10-QSB containing material misrepresentations about one of the false press 

releases. 

2. International Broadcasting principally operates in Spokane, 

Washington and runs a radio network broadcast over the internet and through local 

radio station affiliates, with programming including “Stock Talk Live,” a microcap 

stock news talk show broadcast live to the public. On December 19, 2007, 

International Broadcasting changed its name to Copper King Mining Ventures. 

3. Through the activities alleged in this complaint, International 

Broadcasting has, and unless enjoined, will continue to, directly and indirectly, 

engage in transactions, acts, practices or courses of business which are violations of 

Section 10(b) of the Securities Exchange Act of 1934 (the “Exchange Act”) [15 

U.S.C. § 78j(b)] and Rule 10b-5 [17 C.F.R. § 240.10b-5] promulgated thereunder. 

4. The SEC brings this action pursuant to Sections 21(d) and (e) of the 

Exchange Act [15 U.S.C. §§ 78u(d) and 78u(e)]. 

COMPLAINT Page 2 



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

JURISDICTION


5. This Court has jurisdiction pursuant to Section 27 of the Exchange Act 

[15 U.S.C. § 78aa] and 28 U.S.C. § 1331. 

6. The acts, practices and courses of business constituting the violations 

alleged herein occurred within the jurisdiction of the United States District Court 

for the Eastern District of Washington and elsewhere. 

7. International Broadcasting is located in, and transacts business in, the 

Eastern District of Washington and elsewhere. 

8. International Broadcasting, directly or indirectly, has made, and is 

making, use of the mails or the means or instrumentalities of interstate commerce in 

connection with the transactions, acts, practices and courses of business alleged 

herein, in the Eastern District of Washington and elsewhere. 

DEFENDANT 

9. International Broadcasting Corporation is a publicly-held Nevada 

corporation with its principal place of business in Spokane, Washington. 

International Broadcasting was formed as a news media company. 

10. International Broadcasting operates a radio network broadcast over the 

internet and through local radio station affiliates, with programming including 

“Stock Talk Live,” a microcap stock news talk show broadcast live to the public. 

COMPLAINT Page 3 



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

FACTS


DEFENDANT INTERNATIONAL BROADCASTING ISSUED


FALSE PRESS RELEASES 


The False October 28, 2005 Press Release 


11. On October 28, 2005, Fleming caused International Broadcasting to 

issue a press release announcing that it had acquired an AM radio affiliate, WIBQ­

AM 1220 in Sarasota, Florida (“WIBQ”) to carry International Broadcasting 

programming.  This press release quoted station general manager Scott Jacobson 

regarding his enthusiasm for acquiring International Broadcasting programming, 

particularly “Stock Talk Live.” This press release also claimed that WTMY and 

WWPR were International Broadcasting affiliates. 

12. The October 28, 2005 press release was false. WIBQ never played 

International Broadcasting programming, no one at WIBQ ever had any 

communications with anyone at International Broadcasting, and no one named 

Scott Jacobson worked at WIBQ. WTMY and WWPR were no longer 

International Broadcasting affiliates. 

13. Fleming knew, or was reckless in not knowing, that the October 28, 

2005 press release was materially false. 

COMPLAINT Page 4 



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

The False November 10, 2005 Press Release 

14. On November 10, 2005, Fleming caused International Broadcasting to 

issue another press release, announcing that it had acquired a 100,000 Watt FM 

radio affiliate, WTKS 104.1 FM in Cocoa Beach, Florida (“WTKS”) to carry 

International Broadcasting programming.  The press release quoted WTKS 

program director Katherine Brown regarding her enthusiasm for acquiring 

International Broadcasting programming, particularly “Stock Talk Live.”  This 

press release claimed that International Broadcasting now had four affiliates: 

WTMY, WWPR, WIBQ, and WTKS. 

15. The November 10, 2005 press release was also false.  WTKS had 

never agreed to carry International Broadcasting programming.  Furthermore, 

Katherine Brown, the WTKS program director, was never interviewed or ever 

spoke the words attributed to her in the November 10 press release.   

16. On November 14, 2005, International Broadcasting issued a press 

release retracting the November 10, 2005 release “due to erroneous content and 

fabricated quotes . . . . In fact, there have been no communications between 

[WTKS] and [International Broadcasting].”   

17. Fleming knew, or was reckless in not knowing, that the November 10, 

2005 press release was materially false. 

COMPLAINT Page 5 



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

DEFENDANT INTERNATIONAL BROADCASTING’S FORMER CEO 

MADE MATERIAL MISREPRESENTATIONS OVER THE COMPANY’S 


RADIO BROADCAST 


November 14, 2005 Misrepresentations 


18. On November 14, 2005, Fleming made public statements on a “Stock 

Talk Live” radio broadcast. 

19. During that radio broadcast, an International Broadcasting investor 

called into the show and stated that he had been told by Katherine Brown that the 

November 10, 2005 press release was false.  Fleming stated that the November 10, 

2005 press release was not false, but that the owners of the radio station mentioned 

in that press release had made a “mistake.” 

20. When the investor asked Fleming whether any previous International 

Broadcasting press releases were also mistakes, Fleming stated that there were no 

other mistakes, and that International Broadcasting had three affiliates.  Fleming 

also stated that the problem was related to the fact that the radio station discussed in 

the November 10, 2005 press release was in the process of being sold. 

21. The public statements made by Fleming on November 14, 2005 were 

false. The radio station discussed in the November 10, 2005 press release was not 

being sold, and International Broadcasting had no affiliates playing the company’s 

programming. 

COMPLAINT Page 6 



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

22. Fleming knew, or was reckless in not knowing, that these public 

statements he made on November 14, 2005 were false. 

November 16, 2005 Misrepresentations 

23. On November 16, 2005, Fleming made public statements on a “Stock 

Talk Live” radio broadcast. 

24. During that radio broadcast, an International Broadcasting investor 

called into the show and stated that he had previously called the radio stations 

mentioned in the October 28, 2005 and November 10, 2005 press releases to 

confirm those press releases and was told by both stations that the releases were 

false. 

25. Fleming stated that the owner of the radio station mentioned in the 

November 10, 2005 press release “forced” International Broadcasting to issue the 

November 14, 2005 retraction “for legal reasons because of a change in 

ownership.” Fleming also stated that the radio station mentioned in the October 28, 

2005 press release was incorrect in claiming that the press release was false due to 

“ownership overlap” with a new station manager coming in.  Finally, Fleming 

stated that International Broadcasting would be back on that station again. 

26. These public statements made by Fleming on November 16, 2005 

were false. There was never any potential purchase of either radio station 

COMPLAINT Page 7 



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

anywhere near the time of these announcements, nor had been there any change of 

ownership or “ownership overlap,” or even any contemplation of adding 

International Broadcasting programming to their broadcasts.   

27. Fleming knew, or was reckless in not knowing, that these public 

statements he made on November 16, 2005 were false. 

November 28, 2005 Misrepresentations 

28. On November 28, 2005, Fleming made public statements on a “Stock 

Talk Live” radio broadcast. 

29. During that radio broadcast, an agent of International Broadcasting, 

Mathew Bruce (“Bruce”) called into the show to explain the controversies over the 

October 28, 2005 and November 10, 2005 press releases.  Bruce stated that 

International Broadcasting had entered into an affiliation agreement with potential 

buyers of the radio station mentioned in the November 10, 2005 press release, but 

because that potential purchase of that station fell through, this affiliation did as 

well. Bruce claimed that the November 10, 2005 release was true but that the 

owner of the radio station forced International Broadcasting to release the 

November 14, 2005 retraction anyway.  Bruce also claimed that the radio station 

mentioned in the October 28, 2005 press release was in fact playing International 

Broadcasting programming around the time of that press release.  Bruce also 

COMPLAINT Page 8 



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

claimed that this radio station was now interested in playing International 

Broadcasting on its overnight block of programming.   

30. In response to most of Bruce’s public statements made on November 

28, 2005, Fleming indicated his agreement, interjecting “correct,” “that’s right,” or 

“yeah.” After Bruce finished speaking, Fleming stated: 

There you go, ladies and gentlemen.  That clears the air for what 

happened, as I said, I would talk about, and there you have it. . . . 

[T]hat's Matt Bruce, a man of honor and integrity in helping us get the 

job done. 

31. The public statements made by Bruce on November 28, 2005 were 

false, and thus the affirmations and adoptions of those statements by Fleming on 

behalf of the company were also false.  There was never any potential sale of either 

radio station in question, nor did either ever agree to or contemplate carrying 

International Broadcasting content. 

32. Fleming knew, or was reckless in not knowing, that the public 

statements made on November 28, 2005 were false. 

DEFENDANT INTERNATIONAL BROADCASTING MADE MATERIAL 
MISREPRESENTATIONS IN ITS FORM 10-QSB FILED ON JANUARY 13, 

2006 

33. On January 13, 2006, International Broadcasting filed its Form 10­

COMPLAINT Page 9 



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

QSB for the quarter ending September 30, 2005, signed and certified by Fleming.  

Under Item 2, Management’s Discussion and Analysis, the 10-QSB stated: 

On November 10, 2005, the Company announced that it had secured a 

radio station affiliate to carry our programming.  The announcement 

was premature and was based upon a prospective sale of the radio 

station, which did not happen. We were forced to put out a press 

release retracting the radio station affiliate announcement by the 

current owner of that station. However, the material events and quotes 

in that press release were correct as announced. 

34. These assertions were false. There was never any prospective sale of 

the radio station, and the material events and quotes in the November 10, 2005 

press release were false. 

35. Fleming knew, or was reckless in not knowing, that the assertions 

made in the company’s Form 10-QSB for the quarter ending September 30, 2005 

were false. 

COUNT I

Violations of Section 10(b) of the Exchange Act, 


and Exchange Act Rule 10b-5 


36. Paragraphs 1 through 35 are re-alleged and incorporated by reference 

as though fully set forth herein. 

COMPLAINT Page 10 



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

37. As more fully described in paragraphs 1 through 35 above, Defendant 

International Broadcasting, acting through its former CEO Fleming, in connection 

with the purchase and sale of securities, by the use of the means and 

instrumentalities of interstate commerce and by the use of the mails, directly and 

indirectly: used and employed devices, schemes and artifices to defraud; made 

untrue statements of material fact and omitted to state material facts necessary in 

order to make the statements made, in light of the circumstances under which they 

were made, not misleading; and engaged in acts, practices and courses of business 

which operated or would have operated as a fraud and deceit upon purchasers and 

sellers and prospective purchasers and sellers of securities. 

38. Defendant International Broadcasting knew, or was reckless in not 

knowing, the facts and circumstances described in paragraphs 1 through 35 above. 

39. By reason of the foregoing, Defendant International Broadcasting 

violated Section 10(b) of the Exchange Act [15 U.S.C. § 78j(b)] and Rule 10b-5 

thereunder [17 C.F.R. § 240.10b-5]. 

RELIEF REQUESTED


Wherefore, the SEC respectfully requests that this Court: 


I. 

Find that Defendant International Broadcasting committed the violations 

COMPLAINT Page 11 



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

charged and alleged herein. 

II. 

Grant an Order of Permanent Injunction, in a form consistent with Rule 65(d) 

of the Federal Rules of Civil Procedure, permanently restraining and enjoining 

Defendant International Broadcasting, its officers, agents, servants, employees, 

attorneys and those persons in active concert or participation with them who 

receive actual notice of the Order, by personal service or otherwise, and each of 

them from, directly or indirectly, engaging in the transactions, acts, practices or 

courses of business described above, or in conduct of similar purport and object, in 

violation of Section 10(b) of the Exchange Act [15 U.S.C. § 78j] and Rule 10b-5 

[17 C.F.R. § 240.10b-5] thereunder. 

III. 

Retain jurisdiction of this action in accordance with the principals of equity 

and the Federal Rules of Civil Procedure in order to implement and carry out the 

terms of all orders and decrees that may be entered or to entertain any suitable 

application or motion for additional relief within the jurisdiction of this Court. 

IV 

Grant an Order for any other relief this Court deems appropriate. 

COMPLAINT Page 12 



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

      Respectfully submitted, 

s/ Jonathan S. Polish 
Jonathan S. Polish 
Robin Andrews 
Charles J. Kerstetter 
Attorneys for Plaintiff 
U.S. SECURITIES AND 

EXCHANGE COMMISSION 

175 W. Jackson Blvd., Suite 900 

Chicago, IL 60604 

Telephone: (312) 353-7390 

Facsimile: (312) 353-7398 


Dated: January 23, 2008 

COMPLAINT Page 13 



