= broadeasting Board of Gover

oA ) Ty /m
Jﬁh \\? /bL _.: ." t, | |

N0rS

»

Voice of America
Radio Free Europe/Radio Liberty
Office of Cuba Broadcasting

Radio Free Asia i' A

1
44

Middle East Broadcasting Networks

International Broadcasting Bureau

r

i
-
-

Annual Report



“We must defeat the terrorists on the hattlefield, and we must
also defeat them in the battle of ideas.’

—President Bush, September §, 2005

ON THE COVER: Algerian boys walk in Algiers
past an apartment building where satellite
dishes protrude from most of the balconies.
(AFP Photo/ Fayez Nureldine)



Broadcasting Board of Governors

2005 ANNUAL REPORT




Table of Gontents

Overview

Voice of America

Radio Free Europe/Radio Liberty

Radio Free Asia

Office of Cuba Broadcasting

Middle East Broadcasting Networks

International Broadcasting Bureau

Alhurra at Two

Expanding Broadcasts in the Muslim World

Broadcasting Board of Governors

12

16

18

22

24

26

28



To the President and the Congress
of the United States of America:

The Broadcasting Board of Governors (BBG) respectfully submits its tenth
annual report, summarizing the activities of U.S. international, nonmilitary
broadcasting: the Voice of America, Radio Free Europe/Radio Liberty,

Radio Free Asia, the Middle East Broadcasting Networks, the Office of Cuba
Broadcasting and the International Broadcasting Bureau. This report is
required by Section 305(a) of Public Law 103-236, the U.S. International
Broadcasting Act of 1994.The BBG assumed sole supervision of nonmilitary
U.S.international broadcasting in accordance with the 1998 Foreign Affairs
Reform and Restructuring Act (P.L. 105-277).

Year 2005 saw the increasing impact of our broadcasting services on countries
targeted in the War on Terror. In the Middle East, new surveys showed
substantial increases in audience levels from 2004. Together, Radio Sawa

and Alhurra Television now reach a total unduplicated weekly audience of

35 million people. In Iran, live Persian satellite television programming was
doubled to one hour and the groundwork was laid for a gradual increase to
four hours in 2006. Our broadcasts to Afghanistan have attracted three
quarters of the listening population. In Pakistan, Urdu speakers now have a
VOA-produced current events magazine to watch. Since the May 2004 launch
of Radio Aap ki Dunyaa, a 12-hour-a-day broadcast stream in Urdu, VOA has
more than doubled its Pakistani listening audience.

The success of these still-young broadcasting services reinforces our commit-
ment to our two missions:

B Serving information-deprived societies that depend on outside broadcasts
to learn what is happening in their own country and the outside world;

B Serving as the beacon of freedom and democracy in areas where the local
news media does not always reflect those traditions.

Our goal and our standards are the same—to tell the truth. We should not

be judged by whether we are the number one rated station in a given market,
but by whether people turn to us for the truth and open debate about

their future.

Respectfully submitted,

UURES

Kenneth Y. Tomlinson
Chairman, Broadcasting Board of Governors




Overview

Since October 1999, the Broadcasting
Board of Governors (BBG) has funda-
mentally transformed U.S. nonmili-
tary international broadcasting in
pursuit of its central mission:To pro-
mote freedom and democracy and to
enhance understanding by broad-
casting accurate, objective, and bal-
anced news and information about
the United States and the world to
audiences abroad. Those audiences
receive dynamic and creative pro-
gramming that inspires intellectual
curiosity and supports aspirations for
political, economic, social, and human
rights.This transformation grows out
of the post-Cold War and post-
September 11 environment, chang-
ing priorities in where to broadcast
and how to reach key audiences
around the world.The changes that
the BBG has implemented have
made international broadcasting an
effective tool in the U.S. effort to
directly access a worldwide audience
of over 140 million, countering
misrepresentations of the U.S.and its
policies, and providing accurate news
and information and vibrant intellec-
tual discussions and debates to those
who do not receive this from their
own media.

TOP PHOTO: VOA Africa Division reporter

Esther Githui interviews Senator Barack

Obama (D-IL); SECOND PHOTO: RFA Vice President
and Executive Editor Dan Southerland (left) talks
with Cambodian opposition leader Sam Rainsy;
THIRD PHOTO: RFE/RL Radio Free Afghanistan
broadcaster Farida Saifi interviews a nomad woman
and her children in Afghanistan’s Logar Province on
the topic of family planning; BOTTOM PHOTO: Ukrainian
Defense Minister Anatoliy Hrytsenko sits for an
interview with RFE/RL in Prague in November.

The BBG serves as the governing
body of all nonmilitary U.S. broadcast
entities and provides programming
in 56 languages via radio, television,
and the Internet. All BBG broadcast
services adhere to the broadcasting
standards and principles of the
International Broadcasting Act of
1994 which include reliable, accurate,
and comprehensive news; balanced
and comprehensive presentations of
U.S.thought, institutions, and policies,
as well as discussion about those
policies; information about develop-
ments throughout the world; and a
variety of opinions from nations
around the world.

With the support of the Adminis-
tration and Congress, the BBG has
accomplished several key goals in FY
2005. Alhurra Television and Radio
Sawa are now reaching a total undu-
plicated audience of 35 million adults
(15 and over) per week according to
the latest ACNielsen survey. This sur-
vey also indicates that, in spite of
high levels of anti-American senti-
ment throughout the region, audi-
ences regard both Alhurra and Radio
Sawa as credible sources of news and
information. In less than two years,
Alhurra established a presence in the
crowded Arab media news market
that is a proud success story for the
United States and the war on terror.
VOA continued to build on the suc-
cess of its Persian-language television
news program, News and Views,
expanding its length from 30 to 60
minutes a day. An Urdu-language
television broadcast was launched
on November 14, 2005. Radio Aap ki
Dunyaa, a 12-hour-a-day Urdu-
language radio service formatted to
appeal to Pakistani listeners between
the ages of 15 and 39, went on the
air in May 2004. Its listenership has
doubled since the launch. According
to an InterMedia survey, more than
three quarters of Afghan radio listen-



Global
English

Eastern/
Central
Europe

Albanian
Bosnian
Croatian
Greek
Macedonian
Romanian
Serbian

Special English

Latin
America

Creole
Spanish

Africa

Afan Oromo
Ambharic

English to Africa
French to Africa
Hausa

Kinyarwanda
Kirundi

Ndebele
Portuguese to Africa
Shona

Eurasia
Armenian
Avar
Azerbaijani
Belarusian
Chechen
Circassian
Georgian
Russian
Tatar-Bashkir
Ukrainian

Near East/
North Africa
Arabic

Kurdish

Turkish

Sou

Asia
Bangla

Dari

Central
Asia
Kazakh
Kyrgyz
Tajik
Turkmen
Uzbek

East Asia

Burmese
Cantonese
Indonesian
Khmer
Korean

Lao

th Mandarin
Thai
Tibetan
Uyghur
Viethamese

Hindi
Pashto
Persian

Urdu

Swalhili
Tigrigna

Broadcasting Around the World in 56 Languages

ers are tuning in to BBG’s Radio Free
Afghanistan broadcasts in Dari and
Pashto. Plans are being made to
increase transmission and program
quality of Pashto-language program-
ming to the critical border provinces
of Afghanistan.

Meanwhile, VOA Indonesian doubled
production of both radio and TV pro-
grams and opened a news bureau in
Jakarta while over 200 radio and TV
stations rebroadcast VOA news and
information in Indonesia.

Around the globe, the BBG's exten-
sive network of broadcasters and
bureaus closely followed important

-/ RadioFreeEurope
Radioliberty

RADIO FREE ASIA

(GRANTEE) (GRANTEE)

political events, including national
and parliamentary elections. Radio
Farda and VOA Persian provided
extensive coverage of Iran’s June
2005 presidential elections. Alhurra-
Iraq, a second channel launched
specifically for Irag, and Radio Sawa
featured extensive programming in
the run-up to the January 2005
national election in Iraq.

The Final Report on 9/11 Commission
Recommendations gave a“B" for
international broadcasting:“Budgets
for international broadcasting to the
Arab and Muslim world and U.S.-
sponsored broadcasting hours have

Broadcasting Board of Governors

International Broadcasting Bureau

VA e

increased dramatically, and audience
shares are growing.”

The BBG's FY 2005 financial state-
ments and fuller description of FY
2005 accomplishments—the
Performance and Accountability
Report—are available on the BBG
web site. Independent auditors have
given our financial statements an
unqualified “clean” opinion for the
second year in a row.This is the
highest rating an agency can achieve.

(GRANTEE)



David Jackson
VOA Director

Employees
1,149

FY 2005 Budget
$158 million

Weekly Hours Broadcast
1,176

Languages
44

\loice of America

The Voice of America (VOA) broadcasts more than 1,000 hours in 44
languages on radio and nearly 50 hours in 23 languages on television of
accurate and objective news and information about the U.S.and the world

to a weekly audience of more than 100 million worldwide. On the Internet,
VOANews.com has become one of the most popular web sites in the world for
international news. No other site provides as complex a mix of text content,
audio, and video files in as many as 44 languages.

In 2005, VOA provided extensive coverage of U.S. relief efforts in disaster areas.
VOA deployed a multimedia correspondent team for tsunami coverage in
South Asia.The team reported from Phuket, Thailand, throughout Sri Lanka—
including rebel-held areas—and Aceh, Indonesia. Throughout 2005, the
correspondents followed up on reconstruction progress and how people are
rebuilding their lives—culminating in a one-year anniversary look live from all
three locations. A senior Aceh rebel negotiator told VOA that his people would
never forget help from the United States.

When a massive earthquake struck Pakistan and the divided Kashmir region
killing more than 70,000 people and leaving hundreds of thousands homeless
facing a harsh Himalayan winter, VOA correspondents were immediately on
the scene. In the days to follow, a VOA correspondent traveled on U.S. military
helicopters as they delivered medical aid and evacuated the wounded—the
most visible component of Washington’s extensive assistance effort.

HIGHLIGHTS:

B VOA launched its new five-day-a-
week television program in Urdu,
Beyond the Headlines. Radio Aap ki
Dunyaa has more than doubled its
Urdu listenership since its launch in
May 2004 and began using a new
800 kilowatt transmitter which has
increased significantly both the
strength and stability of the medium
wave signal.

B VOA's flagship evening satellite
television newscast to Iran, News &
Views, expanded its live program-
ming from 30 minutes a day to one
hour, providing viewers more head-
lines and news analysis about Iran,
the United States and the world.

H VOA continues to diversify and
expand its programming to
Indonesia, the world’s most populous
Muslim nation.The Indonesian
Service produces television segments
for the largest TV networks in
Indonesia to air during prime time.

B VOA's Mandarin Service revamped
its prime time radio programs to pro-
vide audiences with four hours of
continuously updated news and fea-
ture programming. It also launched a
new 30-minute live, daily radio call-in
show. Despite the Chinese govern-
ment’s tightening control of the
media, 10 television stations and
more than 70 radio stations now
carry VOA's programming, and
branded multimedia VOA Mandarin



VOA Dari Service stringer Homayoun Shoaib interviews v A
poppy farmers in Kandahar, Afghanistan, about

growing replacement crops.




“In the Voice of America’s radio broadcast from London on the first V-E Day, the
announcer asked Europe to ‘think of these Americans as your dead, too. In Dutch
hearts, they already were. The Americans saw the Dutch spirit in action within weeks
of liberation, when this new cemetery marked its first Memorial Day.”

—President Bush, May 8, 2005, in Margraten, The Netherlands

, L/ ,v
: ¢t h;‘
2R

et 3 .

Y 4 |

,,w""""“*lc.,

A stringer for Ejo Bite? (How About the Future?),

VOA's Kirundi-language youth radio program,

interviews Burundian refugees in Mtabula Refugee
6 Camp in Tanzania.



English teaching programs are widely
sold throughout China.

M Beijing Correspondent Luis
Ramirez visited North Korea, pro-
ducing a six-part series on various
aspects of life in this rarely-visited,
highly-restrictive closed country.

B VOA Russian expanded on its tele-
vision programming with the launch
of a daily, 30-minute television news
program called Obyektiv (Focus) that
provides Russian viewers with a daily
mix of news, newsmaker interviews,
commentary and analysis, and fea-
tures about life in the U.S.and the
Russian-American community.

B After registering a rise in its audi-
ence share, VOA Hindi's weekly TV
magazine Duniya (The World) was
moved to prime time.VOA Hindi’s
reporting of major events in the U.S,,
appearing on India’s leading TV
news channel Aaj Tak, significantly
expanded in 2005.

B New agreements were reached
with major television stations in
Caracas, Venezuela, and Bogotd,
Colombia, along with a smaller TV
network in Peru, to broadcast VOA
content.VOA has expanded its
Andean focus radio program
Enfoque Andino from 30 to 60
minutes, offering more in-depth cov-
erage of developments in Venezuela,
Bolivia, Colombia, and Ecuador.

FTITIVETENTT

B VOA Special English increased its
worldwide broadcasts to 12 times a
day. In addition to seven daily short-
wave broadcasts, it is now on the
Iraq FM, Kuwait FM, Kabul FM, and
Moscow MW streams.

M In the wake of the Andijan
violence and the crackdown on
international media in Uzbekistan,
VOA Uzbek resumed its

radio broadcasting.

M Nearly three years after it began,
Studio 7,VOA's radio program tar-
geted to Zimbabwe, has more than
doubled its audience and established

VOA Persian Service
correspondent Katayoun Beglari
reports from Lebanon during that
country’s 2005 elections.

William Chen, host of VOA's Mandarin-language
program /ssues & Opinions, talks with Congressman
James Leach (R-IA) about U.S.-China relations.

itself as a major player in Zimbabwe's
media market.

B Among many Africa Division
programs on HIV/AIDS, VOA Hausa
Service organized a Grassroots
HIV/AIDS Summit in Nigeria.

M The Horn of Africa Service restored
a one-hour Amharic format.
Combined with the popular Tigrigna
and Afan Oromo broadcasts, the
Horn now has a solid two-hour block
of news, health information, and

talk shows.

B VOA opened the new Kano
Reporting Center (KRC) in northern
Nigeria's largest city with funds pro-
vided by USAID/Nigeria. VOA Hausa
reporters at the center produce a
weekly youth health program. A facil-
ity for both reporting and training,
the center was officially launched in
conjunction with a health-reporting
workshop for women journalists.



Thomas Dine
RFE/RL President
(1997-2005)

Employees
512

FY 2005 Budget
$74 million

Weekly Hours Broadcast
1,037

Languages
28

Radio Free Europe/Radio Liberty

Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) is a non-profit international commu-
nications organization broadcasting to Eastern and Southeastern Europe,
Russia, the Caucasus, Central Asia, the Middle East,and Southwestern Asia.In
countries stretching from Belarus to Afghanistan and from the Arctic Sea to
the Persian Gulf, listeners rely on RFE/RL's daily news, analysis, and current
affairs programming to provide a coherent, objective account of events in
their region and the world. RFE/RL broadcasts more than 1,000 hours of radio
programming a week from its operations center in Prague, Czech Republic,
and 23 bureaus in its broadcast region. Its corporate headquarters are located

in Washington, D.C.

Through the transmission of its programs via the Internet and over shortwave,
AM, FM, UKV, cable and satellite frequencies, RFE/RL provides local and region-
al reporting of news and developments to audiences denied access to free,
independent media and ruled by repressive, anti-democratic governments.

HIGHLIGHTS:

I RFE/RL’s Radio Free Afghanistan
service provided 12 hours of live
coverage of Afghanistan’s first parlia-
mentary elections in decades on
September 18, with 136 live reports
by 37 stringers covering all 34
Afghan provinces, as well as 12 dis-
cussions with experts and observers.
Comprehensive coverage like this
earned Radio Free Afghanistan a
weekly listenership rate of more than
75 percent in 2005.

M RFE/RL's network of correspon-
dents covering Central Asia provided
extensive coverage of the May 12-13
mass unrest in Andijan, Uzbekistan.
RFE/RL's Russian, Uzbek, and Tajik
services all sent correspondents to
the scene, covering the unrest from
several angles—from Andijan itself;
from Osh, Kyrgyzstan; and from the
border areas among Tajikistan,
Kyrgyzstan, and Uzbekistan. The Tajik
Service’s Tashkent-based reporter,
himself a native of Andijan, traveled
immediately to cover the unrest and
became a primary source of informa-
tion for international agencies.

M Radio Free Iraq correspondents
inside Iraq and elsewhere provided
extensive, day-long live coverage of
the country's three major elections
in 2005—in January to the interim
National Assembly, in October on the
Constitution, and in December to the
permanent National Assembly.

M Live, on-air interviews with

the campaign directors for both
Ayatollah Ali-Akbar Hashemi
Rafsanjani and then-Tehran Mayor
Mahmoud Ahmadinejad just before
the second round of Iran’s presiden-
tial election in June were an unprece-
dented acknowledgement of the
reach enjoyed by Radio Farda, the
joint RFE/RL-VOA Persian language
broadcast effort to Iran. Given the
Iranian rulers’ consistent condemna-
tions of Radio Farda as subversive,
the interviews showed that neither
candidate could afford to overlook
the popularity and credibility Radio
Farda enjoys among Iranians.

M Kyrgyzstan's state-run radio broad-
caster unilaterally stopped nation-



During a March 14, 2005 protest rally in Osh as \s
part of Kyrgyzstan’s “Tulip Revolution,” participants .

listened to Radio Azattyk using megaphones mounted L4 RﬂleFreEEUI‘OPe
on top of cars and connected to shortwave radio sets. ' quioLiberty

“I [have] visited a lot of villages and towns. | was surprised that people there were
aware of all of the news. Radio Liberly is the mass media outlet that is providing
the peaple in remote villages with such information.”
—Kyrgyz Acting Foreign Minister Roza Otunbayeva, June 14, 2005 9



“Radio Free Europe is still as important today as it was before. It is important for
countries with authoritarian or semi-authoritarian regimes, where it spreads free
information. But it is also important for countries with fresh democracies, where it
can show them how to build relations and establish conditions after having had
freedom for a short time.”

—Vaclav Havel, September 12, 2005, Agence France Presse

RFE/RL Romania-Moldova Service correspondent
Lina Grau talks to inmates at Moldova's Leova Prison
in November.



wide rebroadcasting of RFE/RL
Kyrgyz Service programs on February
24, just before the disputed parlia-
mentary elections that provoked the
“Tulip Revolution” that brought down
the government of President Askar
Akaev. Participants in the “Tulip
Revolution”listened to RFE/RL Kyrgyz
Service broadcasts using speakers
mounted on top of cars and connect-
ed to shortwave radio sets.

M RFE/RL’s Belarus Service was the
first to announce to its listeners the
selection, in August, of a single,
unified opposition candidate to
stand in the 2006 presidential
election against current President
Alyaksandr Lukashenka—often
referred to as Europe’s last dictator.

M Two correspondents for RFE/RL's
North Caucasus Service provided
first-hand coverage of the October 13
armed clashes in Nalchik, the capital
of Russia’s Kabardino-Balkaria
Republic, where they gained
unprecedented interviews with
representatives of the Russian
Federal Security Service (FSB) who
were in the FSB office in Nalchik
when it was attacked.

Il RFE/RL's Russian Service provided
comprehensive coverage of the
trial of the only known accused

terrorist to survive the Beslan mas-
sacre, as well as of the September
trip by the “Mothers of Beslan”to
Moscow to meet with Russian
President Vladimir Putin.

M The average number of monthly
page views on RFE/RL web site
increased by more than 42 percent in
calendar year 2005 as compared with

Former U.S.S.R. President
Mikhail Gorbachev,

a co-owner of Radio-1
Center, and BBG Governor
D. Jeffrey Hirschberg
after the signing of an
agreement to place
RFE/RL Russian Service
programming on the UKV-
frequency broadcaster

in Moscow.

Radio Farda broadcasters cover the presidential
elections in Iran from Farda’s studios in Prague.

the previous year, to over 9.7 million.
In October 2005, monthly page views
exceeded 12 million.

M In June, RFE/RL signed a “build-
to-lease” agreement that provides
for the relocation of the RFE/RL
operations center to a new site in
Prague, Czech Repubilic.

M On March 30, RFE/RL unveiled a
new logo—a flaming, burnt-orange
torch—and a new signature line,
“llluminate Your World.”




Libby Liu
RFA President

Employees
252

FY 2005 Budget
$29 million

Weekly Hours Broadcast
252

Languages
)

Radio Free Asia

Radio Free Asia (RFA) is a private, non-profit news organization providing daily
broadcasts in nine languages to listeners in Asia whose governments restrict
freedom of information and expression. RFA broadcasts accurate and timely
news and information, along with a range of voices and opinions from within
Asia—uwith the aim of demonstrating freedom of expression over the airwaves

and online.

In 2005, Libby Liu, previously RFA's Vice President for Administration and
Finance, was appointed RFA President. Liu, who succeeded RFA’'s founding
president, Richard Richter, is the first woman and the first American of
Asian ancestry to serve as permanent head of a U.S. international broad-

casting entity.

RFA focuses primarily on news and features of unique and specific relevance
to its target countries. Through shortwave transmission and the Internet, RFA
broadcasts in Mandarin, Cantonese, Uyghur, three dialects of Tibetan, Burmese,

Vietnamese, Korean, Lao, and Khmer.

All broadcasts originate from RFA's Washington, D.C., headquarters. RFA
also has bureaus in Hong Kong, Taipei, Phnom Penh, Dharamsala, Bangkok,
Seoul, and Ankara, as well as a vast network of stringers around the world.
News reports and call-in programs allow listeners to express views and

exchange ideas.

RFA is dedicated at all levels to maximizing its use of new and emerging
technologies to expand the reach of its broadcasts. RFA continues to build its
reputation as the East Asian news service of record, with RFA news stories
reproduced daily in major media around the world. RFA follows the strictest
journalistic standards of objectivity, integrity, and balance. Informing East
Asian listeners from all social strata and maintaining credibility among them

are RFA's top priorities.

HIGHLIGHTS:

H RFA Uyghur led the world media in
reporting the release and exile from
China of Uyghur dissident Rebiya
Kadeer. RFA Uyghur also broke new
ground by dramatizing and publish-
ing online in three languages a short
story,”Wild Pigeon,” whose author
and publisher are both now serving
jail terms in China for tacitly criticiz-
ing the Chinese government.

M RFA Tibetan broadcast unique
and exclusive coverage of a new

Chinese crackdown in 2005 on
Tibetan Buddhist monks and nuns
loyal to the exiled Tibetan leader, the
Dalai Lama.

M RFA Mandarin broke news in
December of a deadly crackdown in
which Chinese police opened fire on
protesters in the southern province
of Guangdong, in what became

a major international news story.
RFA Mandarin also devoted
exhaustive coverage to a series



RFA Burmese Service Director Soe Thinn interviews RF A

Buddhist novices in northern Burma’s Wa Autonomous
Region adjacent to the Chinese border. RADIO FREE ASIA

i
i
=]
%
&

“| have learned so much by listening to you. Because of RFA, | see China in a
different light. | now understand China. And | have a goal in life. Thank you,
Radio Free Asia, for your contribution to the realization of democracy, rule of law,

freedom, and human rights in China. You will always have my support”
—18-year-old student from Sichuan Province, China

13



“RFA broadcasts, like an educator, have brightened our hearts . . . . They have
opened our eyes. China always wants to keep the Uyghurs ignorant of the world.
But now we understand democracy, human rights, and freedom. RFA broadcasting
means more than food, drink, and air to us, because it gives us hope and inspiration.
We hope RFA increases broadcasting time in the Uyghur language.”

—RFA Uyghur Service listener

RFA Mandarin Service broadcasters Jia Yuan (left) and
Jill Ku read news segments broadcast to China from
RFA's Washington studios.

14



of deadly industrial accidents and
ecological disasters.

M RFA Lao launched a new
program, Prime Time, produced
entirely in Bangkok.

H RFA Korean covered in depth
North Korea’s human rights abuses
and controversial nuclear program,
with live, on-site broadcasts from
international conferences in
Washington and Seoul.

M RFA Vietnamese led the interna-
tional media with its in-depth
coverage of Vietnamese Prime
Minister Phan Van Khai’s visit to
the United States.

M RFA Cantonese obtained and
published online exclusive video
footage of a protest in the southern
Chinese village of Taishi, where
villagers petitioned for months to
remove their elected village chief.

B RFA Burmese broke new ground
with its coverage of Burma'’s
political stalemate and deepening
ethnic divisions.

B RFA Khmer gave extensive cover-
age to Prime Minister Hun Sen’s

ongoing crackdown on human rights

activists and independent media,

as well as preparations for a U.N.-led

tribunal aimed at bringing Khmer
Rouge leaders to justice.

Dinn Phanara, wife of jailed
independent Cambodian
broadcaster Mam Sonando
greets BBG Governor Blanquita
W. Cullum (left) and Radio
Free Asia Vice President

and Executive Editor Dan
Southerland outside of Beehive
105 radio studios in Phnom
Penh, Cambodia.

RFA Korean Service staff members cover Freedom
House’s Freedom for All Koreans event held at the
Mayflower Hotel in Washington, D.C. RFA broadcast
live coverage of the event to listeners in North Korea.




Pedro Roig
OCB Director

Employees
150

FY 2005 Budget
$27 million

Weekly Hours Broadcast
330

Language
Spanish

Office of Cuba Broadcasting

The Office of Cuba Broadcasting (OCB) oversees the operations of Radio Marti
and TV Marti from its headquarters in Miami, Florida. Radio Marti went on

the air May 20, 1985 and TV Marti went on the air March 27,1990.They serve
as a consistently reliable and authoritative source of accurate, objective, and
comprehensive news to the people of Cuba.

Radio Marti broadcasts news and a variety of features and news analysis pro-
grams seven days a week, 24 hours a day. TV Marti produces eight hours of
original programming daily, including a 30-minute newscast each day. While
the Cuban government continues to attempt to jam Radio and TV Marti’s
broadcasts, the BBG has worked to identify options to overcome the jamming.

HIGHLIGHTS:

B The Pennsylvania Air National
Guard and the U.S. Air Force continue
to provide C-130 aircraft support for
the transmission of TV and Radio
Marti broadcasts to Cuba periodically
for 4-1/2 hours.

B A new airborne transmission
system for TV and Radio Marti broad-
casts to Cuba will begin in FY 2006.

M In 2005, OCB invested over
$300,000 in digital upgrades to
TV Marti's facilities. This takes OCB
one step closer to a fully digital
TV operation.

B Radio Marti News covered live the
Andrei Sakharov Award given to the
Cuban dissident group Damas de
Blanco, (Ladies in White).The group
comprises wives and relatives of
political prisoners.The Cuban govern-
ment did not allow the group to
travel to receive the award but they
were able to listen to the award
coverage on Radio Marti.

Bl Secretary of State Condoleezza
Rice said Radio Marti's truthful broad-
casts are among the most effective
U.S.weapons in the war of ideas. She
also made clear her support for the
airborne transmissions of TV Marti.

“The information for the Cubans is

a very important tool to us because
Castro would like nothing better
than to have his people shut off from
this information.”

B In November 2005, TV Marti
completed production of a special
short documentary on the involve-
ment of Cuban agents in the
torture and murder of U.S. POWs

in Vietnam during 1967 and 1968.
This documentary was picked up by
the prestigious University of Miami
Institute for Cuban and Cuban-
American Studies (ICCAS).

M Radio Marti produced live reports
from the May 20 Assembly for the
Promotion of Civil Society, which
brought together diverse opposition
groups to discuss promoting
democracy in Cuba. A resolution was
passed recognizing Radio Marti “for
all the years of providing information
to the Cuban people.”



Broadcasters read the news in an 0CB studio in Miami.

“Another of Mr. Bush’s cynical actions is the constant, increasing radio and

television attacks on our people.”
—Guban President Fidel Castro, July 26, 2005

17



Bert Kleinman
MBN President

Employees
220

FY 2005 Budget
$71 million

Weekly Hours Broadcast
504

Language
Arabic

Middle East Broadcasting Networks

The Middle East Broadcasting Networks, Inc. (MBN), a non-profit grantee of the
BBG, operates Alhurra Television and Radio Sawa.

Throughout the Middle East, Alhurra TV and Radio Sawa continue to grow in
popularity and credibility. Independent surveys by respected research compa-
nies including ACNielsen and Ipsos, show that, together, Alhurra TV and Radio
Sawa effectively reach a significant weekly audience of more than 35 million
adults. The recent ACNielsen survey of nine countries in the Middle East
reports that 77 percent of Alhurra’s viewers and 73 percent of Radio Sawa'’s
listeners consider their news to be reliable. Both broadcasters adhere to the
highest professional standards of journalism.They seek to promote the free
marketplace of ideas, freedom of speech, and the protection of human rights
including freedom of religion.Their modern and forward-looking style is
based on respect for the intelligence and culture of their large audiences.

Alhurra TV was launched on February 14, 2004. At the core of its programming
is an extensive schedule of news and information which is consistently reliable
and authoritative, accurate, objective and comprehensive. Complementing the
news are talk shows, debates, documentaries and entertaining information
programs on a wide variety of subjects including sports, health, travel, fashion,
and technology. Alhurra’s daily program schedule is available on the Internet
at www.alhurra.com.

Alhurra keeps its audience informed throughout the day and night with three
in-depth one-hour newscasts, 10-minute updates at the top of other hours,
and news headlines during the hour. Alhurra’s broadcasts originate from its
headquarters in Sprindfield, Virginia, as well as bureaus and production cen-
ters in Baghdad, Dubai, Beirut,and Amman. In addition to regular newscasts,
Alhurra presents extensive live coverage of breaking news as it happens.

In April 2004, a second channel was launched specifically for Irag. Alhurra-lraq
is broadcast via satellite, as well as via terrestrial transmitters in Baghdad
(Channel 12) and Basra (Channel 3). Alhurra-Irag’s news and current affairs
programs concentrate on issues facing the Iraqgi viewers as they move into a
new era, rebuilding their country.

Both Alhurra and Alhurra-Iraq transmit across the Middle East and North Africa
on the Nilesat and Arabsat satellites, the same satellites used by the major
regional Arabic channels.

Radio Sawa seeks to effectively reach a significant portion of the influential
under-30 population of the Middle East. Broadcasting 24/7, mostly on FM,
Radio Sawa provides its audience with reliable and objective up-to-date news,
interesting information, and an upbeat blend of Arabic popular and main-
stream Western music. Aside from listeners under 30 who make up the
majority of the population in the Middle East, Radio Sawa targets news-seek-
ers of all ages. Radio Sawa is committed to broadcasting accurate, authorita-
tive, comprehensive, and timely news about the Middle East, the United States,
and the world.



MIDDLE EAST
BROADCASTING
Anchors Talal A-Sada and Samar Haddad on the set of NETWORKS, INC.

one of Alhurra’s prime time newscasts, 7he World Today.

wf"

“.. . Alhurra has established its ‘Arab’ presence internationally despite its American
origin. The station is novel. It is American. It speaks Arabic. Its management has
hired the best media people in the Arab world.”

=Al Diyar newspaper




“One of the reasons that U.S-supported Radio Sawa is so popular in Syria is because
it is able to attract the young and disenfranchised.”

—Farid N. Ghadry, president of the Reform Party of Syria,

Washington Times, October 31, 2005

A view of one of Radio Sawa’s broadcasting studios.



HIGHLIGHTS:

M Alhurra and Radio Sawa provided
live continuous coverage of the
three historic elections in Iraq with
correspondents reporting from
polling centers throughout Iraq, as
well as analysis from expert guests in
Baghdad and Washington.

M Alhurra produced and broadcast
the first televised electoral debate
in Iraq’s history, featuring six
candidates representing the major
political parties.

M Free Hour, Alhurra’s daily prime-
time talk show, broadcast a special
series of programs live from Egypt.
The series discussed the economic,
educational, political,and human
rights challenges facing Egypt, bring-
ing together politicians and experts
before a live studio audience.

M Alhurra broadcast a live town hall
meeting from Kuwait focusing on
women’s rights. The panel consisted
of six members of the Kuwaiti
Parliament who discussed the possi-
bility of reforming laws affecting
women’s political participation in
Kuwait as well as the role of women
throughout the Middle East.

M Alhurra broadcast a live town
hall meeting live from Damascus.
The guests discussed media laws in
Syria and the lack of freedom of the
press there.They also called for the
end of interference in the press by
Syrian authorities.

B Alhurra broadcast a special two-
hour town hall meeting live from
Sharm el-Sheik, Egypt, soon after the
terrorist attacks there.The town hall
meeting presented a frank and open
discussion of the war on terror and
the negative effects of the bombings.

B Alhurra and Radio Sawa provided
extensive live coverage of the after-
math of the assassination of former
Lebanese Prime Minister Rafik Hariri

and the resulting Cedar Revolution in

Lebanon, including live town hall
meetings in Beirut. Both Alhurra and
Sawa carried live broadcasts of the
demonstrations, interviews with
Lebanese officials and reaction from
ordinary citizens.

M Radio Sawa launched a new
weekly program for Iraq, Law and
the Citizen, providing legal advice on
topics such as the rights of women,
property disputes, and marriages.

H On the second anniversary of the
terrorist attacks in Morocco, Alhurra
broadcast a special edition of Free
Hour, which included a new docu-
mentary Alhurra commissioned on
Al-Qaeda and extremism in Morocco.

B Alhurra was the only Arabic-
language satellite television channel
in the Middle East to broadcast the
Iraqgi National Congress sessions

in their entirety. In addition to the
proceedings themselves, Alhurra’s
coverage included interviews with
key participants and reaction from
citizens in Iraq and leaders around
the world.

M Alhurra launched a new web site,
providing viewers with up-to-date
information on Alhurra’s daily
program schedule as well as news
updates from Radio Sawa'’s popular
all-news web site.

M Radio Sawa broadcast Windows on
the Iragi Constitution, in the weeks
leading up to the Iraqi vote on the
new constitution. This daily program
featured Iraqgi experts explaining the
meaning of every article of the new
Iraqi constitution.

An Alhurra correspondent reporting from the
field during heavy fighting in Falllujah.

M Alhurra began a weekly program,
Inside Washington, giving viewers an
in-depth look at the American politi-
cal process. Through interviews and
in-depth reports, Inside Washington
provides viewers all over the Middle
East with fresh perspectives on the
U.S.and its foreign policy.

21



Employees
882

FY 2005 Budget
$248 million
(includes IBB
and BBG)

International Broadcasting Bureau

The International Broadcasting Bureau (IBB) provides administrative, technical,
policy, and program support to the Voice of America and the Office of Cuba
Broadcasting. It also provides transmission services for all the BBG broadcast
services. IBB stays on the cutting edge of technology, managing a complex
network of domestic and overseas transmitting stations as well as satellite and
other Internet delivery systems. This network relays U.S. government-funded
programs to transmitting stations and to AM, FM, shortwave, and cable com-
munications worldwide. The IBB Office of Policy produces the U.S.government
editorials heard daily on VOA broadcasts.

HIGHLIGHTS:

7 New FM transmitters were estab-
lished in key Afghanistan cities.

I Improvements to the transmitter in
Tajikistan for broadcasts to Pakistan
continue, including the installation

of a new 800 kW medium wave
transmitter and a new antenna
system to be completed in FY 2006.

% New BBG TV transmitters are
being installed in Mosul and Al Hilla
to bring the total to four BBG TV
transmitters broadcasting Alhurra
programs in major cities of Iraq.

2 A new 800-kilowatt medium wave
transmitter leased from the United
Arab Emirates is improving the
transmission of Radio Sawa to

Saudi Arabia and other Middle

East audiences.

I A fourth shortwave transmitter
began service from the IBB Kuwait
Transmitting Station to expand
broadcast capacity to critical
audiences in Afghanistan and
Central Asia.

BBG technicians inspect antenna components on the
ground prior to their remounting onto antenna towers.

@ A country-to-country agreement
with Sudan was signed for up to 12
FMs to be located throughout the
country to broadcast Radio Sawa.

71 VOA and RFA Mandarin broadcasts
were introduced on Eutelsat direct-
to-home satellite television and radio.

[ New affiliate agreements were
signed for both RFE/RL and VOA serv-
ices to Ukraine and new UKV affiliate
agreements for RFE/RL Russian.



Satellite receiving dish overlooks a field of radio
transmitting antennas at one of the BBG’s transmitting
stations worldwide.




24

Alhurra At Two

In the fall of 2005, Alhurra Television
provided extensive coverage of the
Egyptian presidential and parliamen-
tary elections, including exclusive
reports on the candidates, the
debates, and the violence on election
day. With more than 11 hours of live
continuous coverage on election

day, updates from correspondents
throughout Egypt, expert guests with
analysis from Egypt and Washington,
and a special two-hour edition of Free
Hour, Alhurra came in for high praise
from the Arabic-language newspaper
Al Quds Al Arabi.By no means friendly
to the United States, Al Quds Al Arabi
described Alhurra’s coverage of the

elections in Egypt this way:“Alhurra
television emerged like a black
stallion in this satellite competition,
since it was able to attract normal
viewers and activists alike thanks to
its wide range of guests from the
opposition who are not fearful of crit-
icizing the Mubarak regime, as well as
Mubarak and his family specifically,
while viewers showed disinterest in
Aljazeera’s coverage.”

Representative Adam Schiff (D-CA)
heard this praise cited during con-
gressional testimony, and posed this
question about Alhurra Television:“If
this is a niche, isn't this a great one to

really try to develop and exploit in
other countries? If what you can offer
to people, what will get Arab audi-
ences to tune in, is their chance to
hear something other than their own
state-run message; not even necessar-
ily the American message, but hear
their domestic, internal debate, that
seems to me something you could
offer that really would distinguish
yourself from your competitors in the
region and get people tuning in.”

Congressman Schiff put his finger on
what is becoming the raison d'étre of
America’s two-year-old introduction
to the crowded Middle East satellite

Michel Ghandour, Alhurra’s State Department correspondent, reporting live.



television marketplace. Over 21 mil-
lion adults a week in the Middle East
now have an alternative source of
news, presenting open discussion,
different opinions, new perspectives
on issues affecting the Middle East
and the world, and a balanced view
of America and American policies.

America has established itself as a
player in the Arabic-language news
market. Alhurra has become the
channel for serious people seeking
serious debate.This has been accom-
plished at a fraction of the budget of
our competitors.

Alhurra Television broadcasts

24 hours a day, seven days a week

to viewers all over the Middle East,
bringing unprecedented town hall
meetings, talk shows, and debates. In
a typical week, more than 150 Alhurra
journalists around the world produce
40 hours of news, 24 hours of debates
and talk shows, 33 hours of current
affairs programs, as well as ground-
breaking town hall meetings carried
live from places like Damascus, Beirut,
Cairo, Khartoum—and even from a
Palestinian refugee camp in south
Lebanon.These town hall meetings
feature debates and intelligent
discussion on issues few others in

the Arab media would dare tackle:
freedom and democracy in the
Middle East, women'’s rights in the
Arab world, and the challenge of
global terrorism.

Because of Alhurra, the Arab street
can hear what the President,
Secretary of State,and Members of
Congress are saying—without filter.
Real issues and debates can be
presented substantively and intelli-
gently—an intellectually vigorous
alternative to the tabloid-style,
victim-based fare that Arab viewers
are constantly exposed to.

Alhurra has provided to the region a
forum for open debate. In addtion to
stimulating discussion on freedom
and democracy, issues such as

human rights, economics, and the
role of women in society, are now
on the table.

Alhurra’s news professionals gave the
people of Iraq debates among candi-
dates—the first televised debate in

a democratic election in the history
of Irag. On election day in Iraq, the
people were able to see that, within
hours after a bombing at a polling
booth, with blood still on the street,
people were lined up to vote.

As for Alhurra’s coverage of the
Egyptian election, Congressman
Schiff said it best:“It sounds like the
coverage that you did in Egypt was
very successful, in part because it was
unique, in that you were giving a
platform for debate over Egyptian
elections—which Egypt would not
allow in any other forum.”

TOP PHOTO: A teleprompter shows an anchor on
The Global, one of Alhurra’s prime time newscasts;
MIDDLE PHOTO: A participant in Alhurra’s historic
town hall meeting on freedom of speech, live

from downtown Damascus, Syria; BOTTOM PHOTO:
Colleagues and relatives take the coffin of Alhurra
correspondent Abdel Hussein Khazaal for burial after
he was killed by unknown attackers in Basra, Irag,
in February 2005 (AFP photo/Essam al-Sudani).




26

Expanding Broadcasts in the Muslim World

After establishing 24/7 coverage of
the Arabic-speaking Muslim world,
dramatic progress characterized
BBG's outreach to non-Arabic speak-
ing Muslim populations in 2005.

VOA's Persian-language service has
doubled its TV audience since 2004.
By late 2005, independent audience
research showed more than one in
five viewers in Iran watched our pro-
gramming each week.In May, the
daily satellite television show News
and Views expanded from 30 minutes
to one hour with multiple repeats,

Journalist Luna Shad hosts Next Chapter, VOA's Persian-language youth television program.

setting the stage for an increase in
original programming to four hours
in 2006.To cover the Iranian elections
live on June 17, News and Views pro-
duced a special three-hour broad-
cast. Features now include a twice-
weekly feature on women and
women’s rights issues, regular inter-
views with prominent Iranian politi-
cal experts, activists,journalists and
academics, along with daily e-mail
comments from viewers in Iran.

Radio Farda, a joint project of VOA
and RFE/RL, continued to target

younger audiences with a mix of
Persian and Western music along
with eight hours of news and current
affairs programming daily. At the
RFE/RL web site, news about events
in Iran can be found in both Persian
and English.

Afghanistan is both a BBG success
story and fertile territory for greater
accomplishments.VOA and RFE/RL
provide a combined 24/7 coverage
with programming in both Dari and
Pashto.The latest independent
research figures available show more



than three quarters of Afghan
listeners are tuning to our broadcasts
each week.VOA's Radio Ashna is now
produced in a more contemporary,
fast-paced format with daily call-in
shows and in-country reporting from
more than 20 stringers. RFE/RL's
Radio Free Afghanistan offered
extensive coverage of the parliamen-
tary elections in September, featuring
live interviews with officials and vot-
ers throughout the country. Plans are
in the works for new transmitting
facilities to bring radio programming
to the remote provinces along
Afghanistan’s eastern border and a
daily television program in both Dari
and Pashto to be broadcast directly
to viewers via satellite.

As already noted in earlier sections,
VOA's Urdu radio programming has
attracted a strong audience in the
short time it has been on the air.In
November, Beyond the Headlines
made its TV debut, offering a current
events magazine format that is car-
ried in prime time on GEO, Pakistan’s
most widely watched satellite TV
channel. Particular emphasis is given
to the lives of Pakistani-Americans,
how they have succeeded in their
adopted country while maintaining
cultural and religious traditions.

A sometimes-overlooked statistic is
that one out of every five Muslims in
the world lives in sub-Saharan Africa,
some 250 million people, and VOA
also reaches a large percentage of
them. In Nigeria, the VOA Hausa
Service has a weekly audience reach
of over 50 percent.

In Indonesia, with the world’s largest
Muslim population, VOA Indonesian
TV attracted large audiences for its
coverage of that country’s president’s
visit to the U.S.in September. Its
reports were aired on 21 national
and regional stations in the sprawling
island nation.

Continued strengthening of program
content and transmission quality

of these services should produce
further gains in 2006.

TOP PHOTO: State Department Deputy Spokesman
Adam Ereli (center) during a Radio Farda

call-in show with moderator and Radio Farda
Washington Director Behruz Nikzat (left);

MIDDLE PHOTO: Radio Free Afghanistan stringer
Reshteen Qaderi in Kandahar; BOTTOM PHOTO:
Aneka Osman, anchor of the VOA's Urdu-language
television program Beyond the Headlines.




Broadcasting Board of Governors

Kenneth Y. Tomlinson
Chairman

Kenneth Y.Tomlinson is a former
director of the Voice of America

and has more than 35 years of
journalistic experience. He began
his career as a reporter for the
Richmond Times-Dispatch in 1965.

In 1968 he joined the Washington
bureau of Reader’s Digest, then
served as a correspondent in
Vietnam, and eventually in Paris,
where he covered events in Europe,
Africa, and the Middle East.In 1982,
President Ronald Reagan appointed
Tomlinson Director of VOA, where
he served until 1984. After his tenure
at VOA, Tomlinson returned to
Reader’s Digest to serve as managing
editor. He was subsequently named
executive editor of the Digest in
1985 and editor-in-chief in 1989.

He retired from Reader’s Digest in
1996.He has served as the chairman
of the National Commission on
Libraries and Information Science
(1985), and as a member of the
U.S.Board for International
Broadcasting (1986-1994).

Joaquin F. Blaya

Joaquin F. Blaya is chairman of Blaya
Media, Inc. Since emigrating to the
United States from Chile 36 years
ago, Blaya has held a number of
senior management positions with
media companies. He has served as
chairman of Radio Unica, a Spanish-
language radio network, and as CEO
of the Telemundo Group, Inc,, the
nation’s second-largest Spanish
language television network. Blaya
also served as president of Univision
Holdings, Inc., the nation’s largest
Spanish-language media company.
Before coming to the United States,
he worked in several marketing
and media firms. He is chairman of
the UM/Sylvester Comprehensive
Cancer Center.Blaya is also a
member of the Board of Trustees at
the University of Miami.

Blanquita Walsh Cullum

Blanquita Walsh Cullum is chairman
of the Talk Radio First Amendment
Committee. She is former president
of the National Association of Radio
Talk Show Hosts. Every year since
1995, she has been named by
TALKERS magazine, the trade publi-
cation for the industry, as one of the
Top 100 broadcasters in talk radio.
Her nationally syndicated program,
Newsbeat, is heard coast-to-coast on
the Radio America Network. She is
the president and founder of the
Young American Broadcasters
Program. Cullum, the first Hispanic
woman and the first radio talk show
host to serve on the BBG, is also a
member of the National Moment of
Remembrance Commission. Cullum
frequently appears on national tele-
vision. She began her broadcasting
career over 25 years ago in San
Antonio, Texas. She also has worked
for the Coors Corporation and the
National Bureau of the Census.



D. Jeffrey Hirschberg

D. Jeffrey Hirschberg is a partner at
Kalorama Partners, LLC, a consulting
firm concerned with transparency,
corporate governance, and risk
assessment. He was director of the
corporate responsibility practice at
Howrey, Simon, Arnold and White,
LLP.Hirschberg retired from Ernst &
Young in 1999 as vice chairman/
governmental affairs. Previously, he
worked as a private attorney in both
Washington, D.C., and Milwaukee,
Wisconsin. From 1972-1980,
Hirschberg worked for the U.S.
Justice Department as a special
attorney and deputy chief of the
criminal division’s special litigation
section. He also prosecuted civil
and criminal matters as an assistant
U.S. Attorney in Milwaukee.He is a
director of the U.S.-Russian Business
Council and a member of the Board
of Advisors for the Foreign Corrupt
Practices Act Reporter.

Edward E. Kaufman

Edward E. Kaufman is president of
Public Strategies, a political and
management consulting firm
based in Wilmington, Delaware. In
1995, he was appointed a charter
member of the Broadcasting

Board of Governors. Since 1991,

he has been a Senior Lecturing
Fellow at Duke University’s School
of Law, Fuqua School of Business,
and Sanford Institute of Public
Policy.He is a Trustee of Christiana
Care Corporation and a member of
the Board of Directors of Children
and Families First. Kaufman was for-
merly Chief of Staff to U.S. Senator
Joseph R.Biden, Jr.(D-DE). Previously,
he worked in various technical,
financial, and marketing positions
with the DuPont Company.

TOP PHOTO: BBG Board Chairman Kenneth Tomlinson
accepts a handmade gift from an RFE/RL journalist
in Kabul during his June visit to Afghanistan;
MIDDLE PHOTO: Members of the Broadcasting Board
of Governors join MBN President Bert Kleinman
(second from left) for a tour of the Alhurra
television studios in Springfield, Virginia;

BOTTOM PHOTO: BBG Governor Edward E. Kaufman
honors recipients of the 2005 David Burke Award
for Distinguished Journalism in Washington, DC.




»

Norman J. Pattiz

Norman J. Pattiz is founder and
chairman of Westwood One,
America’s largest radio network
and supplier of local TV content.
Westwood One owns, manages or
distributes the NBC Radio Network,
CBS Radio Network, the Mutual
Broadcasting System, CNN Radio,
Metro Networks, Metro Traffic and
Shadow Traffic. He serves as a mem-
ber of the University of California’s
Board of Regents. Pattiz is a past
president and executive board
member of the Broadcast Education
Association and a trustee of the
Museum of Television & Radio,

the Hollywood Radio & Television
Society and the NARAS Foundation.
He is a member of the Council on
Foreign Relations and the Pacific
Council of International Relations.

Steven J. Simmons

Steven J.Simmons is chairman,

CEO of Patriot Media and
Communications, LLC, a cable televi-
sion company. It offers over 80,000
customers digital programming,
high speed Internet access, digital
phone and other advanced commu-
nications services. Simmons chairs
the Cable TV Entrepreneurs Club of
22 present and former cable CEO’s,
previously served on the National
Cable TV Association Board, and was
voted a Cable TV Pioneer. From
1982-1994, he was chairman, CEO of
Simmons Communications, Inc. (SCl),
which served cable subscribers in 20
states with over 50 offices nation-
wide. Prior to SCI, Simmons served
almost four years on the White
House’s domestic policy staff, which
followed his being assistant, then
associate professor, and author of
communications law articles at
University of California.

(second from right) and VOA
Director David Jackson (third
from right) are photographed
alongside GEO Television

Beyond the Headlines TV show
in Islamabad, Pakistan, in
November 2005.

BBG Governor Steven Simmons

officials at the launch of VOA's

Secretary of State Condoleezza Rice

Secretary Rice serves as the
ex-officio member of the bipartisan
Board. Prior to becoming Secretary
of State, Dr.Rice served as Assistant
to the President for National
Security Affairs, commonly referred
to as the National Security Advisor.
She also was in government service
from 1989 through March 1991, the
period of German reunification and
the final days of the Soviet Union,
when she served in the Bush
Administration as Director,and then
Senior Director, of Soviet and East
European Affairs in the National
Security Council,and a Special
Assistant to the President for
National Security Affairs.



VoICE 0F AMERICA

330 Independence Avenue, S.W.

Washington, DC 20237

Telephone: (202) 203-4959; Fax: (202) 203-4960
Internet: http://www.voanews.com

Rapio FRee Europe/Rapio LiBERTY

1201 Connecticut Avenue, N.W.

Washington, DC 20036

Telephone: 202-457-6900; Fax: 202-457-6992
Broadcast Headquarters:

Vinohradska 1

CZ-110 00 Prague 1, Czech Republic

Telephone: 420-221-121-111; Fax: 420-221-123-013
Internet: http://www.rferl.org

Rapio FREE Asia

2025 M Street, N.W.

Washington, DC 20036

Telephone: (202) 530-4900; Fax: (202) 530-7794
Internet: http://www.rfa.org

MipoLe EAST BroapcASTING NETWORKS

(ALHURRA AND RADIO Sawa)

7600 Boston Boulevard

Springdfield, VA 22153

Telephone: 703-852-9000

Internet:http://www.alhurra.com; http://www.radiosawa.com

Orrice oF Cusa BROADCASTING

(Rapio anp TV Marri)

4201 N.W.77th Avenue

Miami, FL 33166

Telephone: (305) 437-7000; Fax: (305) 437-7016
Internet: http://www.martinoticias.com

BRoADCASTING BOARD OF GOVERNORS STAFF

Brian T. Conniff, Executive Director

Carol M. Booker, Legal Counsel/Ethics Officer

Janet Stormes, Chief Financial Officer

Larry Hart, Communications Coordinator

Bruce Sherman, Strategic Planning Manager

Susan Andross, Congressional Coordinator

Oanh Tran, Special Projects Officer

John Giambalvo, Policy and Program Coordinator

James Morrow, Program Review and Strategic Planning Officer

Brian T. Conniff
BBG Executive Director



- “””I __';t»:‘
TN 7

4

Broadcasting Board of Governors
330 Independence Avenue, SW Washington, DC 20237
Telephone: 202-203-4959 M Fax: 202-203-4960
Email: publicaffairs@ibb.gov M Internet: http://www.bbg.gov



